Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Tvattat klader, handlat, njutit av min frihet, gatt en promenad.

23 juni 2013, 20:12
Moderator
Haft en slö morgon med sonen framför barn-TV.
Lämnat över honom till hans pappa en sväng för att kunna jobba.
Skrivit på papper om utvecklingsanställning och pratat med min SIUS-handläggare om vad det innebär. Jag kommer att få börja med "flexibla anpassningsmoduler", vilket tydligen innebär att jag får hjälp att identifiera behov av olika hjälpmedel, prova ut dem och skapa strukturer så att de funkar i mitt arbetsliv och i den större helheten.
Fikat med kollegor som tog fram bullar från frysen för att fira att jag får stanna kvar.

Nu skulle jag behöva skriva ett abstract till en konferens och reviewa en gräslig artikel för en tidskrift (skall jag rejecta den eller inte?).
Har blivit bjuden till en informell sammankomst med några kollegor efter jobbet, med hämtmat och en quiz. Jag som sitter här malplacerat barbent och barfota i regnvädret.

27 juni 2013, 15:42
Medlem
Incognita skrev:
[...] reviewa en gräslig artikel för en tidskrift (skall jag rejecta den eller inte?).

Har vi ransonerat bort våra svenska verb idag? (jag föreslår orden "granska" och "underkänna" eller kanske "förkasta")
Sakfrågan har du egentligen redan svarat på själv.

27 juni 2013, 18:11
Medlem
Varit ute, handlat, gjort aterkomst pa familjeliv, aterupptackt musik

27 juni 2013, 21:09
Moderator
nallen skrev:
Incognita skrev:
[...] reviewa en gräslig artikel för en tidskrift (skall jag rejecta den eller inte?).

Har vi ransonerat bort våra svenska verb idag? (jag föreslår orden "granska" och "underkänna" eller kanske "förkasta")
Sakfrågan har du egentligen redan svarat på själv.

Ibland är det skönt att slippa tänka och bara följa jargongen. Vad gäller sakfrågan så är det en ovanlig och angelägen ansats och intressanta data. Metodologiskt är det dock en tragedi. Så hjärtskärande synd!

28 juni 2013, 00:44
Moderator
Boendestödet ställde in p.g.a. sjukdom, så jag inledde dagen med en timmes Ashtanga Yoga istället. Det gjorde susen för humöret. Är sugen på att prova ett pass Hatha Yoga också, men det är tveksamt om jag hinner. Måste röja och diska och packa och boka tågbiljetter och hämta min son. Vi skall åka till hemorten en sväng och hälsa på min brors familj och lilla bebisen som nu kryper.

28 juni 2013, 10:11
Medlem
Incognita skrev:
bebisen som nu kryper.

Av någon anledning läste jag det där som "bebisen som nu krymper". :lol:

28 juni 2013, 10:45
Medlem
Varit på ett annat välkänt forum som inte ska nämnas vid namn. Fått både tandgnissel och gråtsalvor över mig. Maken till fånerier får man leta efter. Men men det finns folk till allt som man säger. :roll:

29 juni 2013, 19:23
Moderator
Schueberird skrev:
Incognita skrev:
bebisen som nu kryper.

Av någon anledning läste jag det där som "bebisen som nu krymper". :lol:

Skrev inte Einstein något med den andemeningen, att ju mer rumtiden kröker sig (eller universum växer?) desto mer krymper spädbarnet som storögt (ögonen krymper inte) tittar på? Tyvärr fick han det väl inte på formel i sin teori. Hade annars varit intressant.

29 juni 2013, 19:50
Medlem
sovit. Idag har jag sovit som fan.

Äter frukost nu, kl 20:44. Suck.

29 juni 2013, 20:44
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 338, 339, 340, 341, 342, 343, 344 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.