Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Incognita
Moderator
|
Re: kanske aspie-förälder
Jag tycker inte att det är konstigt att bli sårad av en sådan fråga, Zirre. Men du kanske menade den på ett annat sätt än vad både fdjohansson och jag tolkade det som?
|
25 juni 2013, 18:12 |
|
|
Zirre
Medlem
|
Jag har asperger som de flesta andra här. Kan vara bra att känna till.
|
25 juni 2013, 18:13 |
|
|
Meppe
Medlem
|
Alltsa, olika manniskor ar aktiva pa olika platser, sa man kan fa olika infallsvinklar pa olika platser och i TS fall innebar olika infallsvinklar battre mojligheter att forsta sin son. Det ar skal nog att posta pa olika platser. Daremot vill jag avrada TS fran att posta pa familjeliv...
Angaende om han har AS eller inte sa vill jag paminna om att det ar nagot ingen kan avgora med sakerhet over internet, sa det ar bra att ni star i ko till utredning. Hoppas allt loser sig for er och ni far de verktyg ni behover, oberoende vad utredningen sager.
|
25 juni 2013, 18:14 |
|
|
Meppe
Medlem
|
Och istallet for att skriva "soker du bekraftelse" sa ar en fredligare formulering t.ex. "vill du forklara varfor du postat pa olika stallen?". Snalla, inget nytt krig nu...
|
25 juni 2013, 18:17 |
|
|
Zirre
Medlem
|
Varför kriga? Ser ingen anledning.
|
25 juni 2013, 18:22 |
|
|
Meppe
Medlem
|
Det ser inte jag heller, Smurfen.
|
25 juni 2013, 18:23 |
|
|
Zirre
Medlem
|
Om du försöker göra mig arg eller så så har du med fel person att göra.
|
25 juni 2013, 18:24 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
Man får visst vara på båda ställena om man vill.
|
25 juni 2013, 18:26 |
|
|
Zirre
Medlem
|
Precis, vilket ingen heller sagt något annat om.
|
25 juni 2013, 18:30 |
|
|
fdjohansson
Medlem
|
att man har asperger är ingen ursäkt att bete sig klumpigt, det är väl bättre att ta till sig att folk blir sårade och försöka lära sig av det??
Till er andra: nää familjeliv håller jag mig långt ifrån förutom om jag vill garva lite åt alla troll;-)
och nej så klart kan man inte ställa diagnos via nätet...lite klumpigt formulerat av mig, men jag vill mest höra lite från de som lever med asperger -antingen nära eller själva har diagnosen- om de känner igen sig och kanske få lite inside info om hur jag ska bemöta min son så att jag inte får honom att må dåligt/sämre. Av vad jag läst mig till så är jag lite förvånad över att skolpsykologen så benhårt absolut inte trodde på asperger. Men jag kan vara helt fel ute i detta.
|
25 juni 2013, 18:34 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|