Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Saker du retar dig på 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Saker du retar dig på
Om man har förmågan att ta hand om sina djur så ska ingen lägga sig i. Det är när någon upptäcker vanvård som det är läge att göra något. Jag är tvärsäker på att Sugis inte vanvårdar sina djur.


11 juni 2013, 08:45
Medlem
Inlägg Re: Saker du retar dig på
logisktfelslut skrev:
Sheyen skrev:
sugmundfreud skrev:
Folk som envisas med att lägga sig i hur många djur jag har och hur jag sköter dem etc. Jaja du är nöjd med en katt, men var det då! Jag tänker ha nio. Det kommer JAG vara nöjd med. Så håll bara käften.

Precis! Folk ska fan SKITA I hur man väljer att leva sitt eget liv. :09:

Så länge folk inte påverkar ens liv negativt finns det absolut ingen anledning till varför man ska lägga sig i och bete sig som ett mongo.


Viss skillnad om det innebär att en har ansvar för andra liv, så med all rätt ska folk lägga sig i. ;)
Inget fel med att låta nio katter vara inneboende - så länge det finns utrymme för de (i fysisk miljö, stimulans, kost och omsorg). Nio katter är fullt möjligt, tio eller fler, då börjar det räknas som en kattverksamhet än husdjursägande.
Därför har jag satt gränsen vid 9 st. De har 90 kvm hus, 5000 kvm tomt samt intilliggande skogar kilometervis åt alla flera håll utan grannar. Ett flertal skjul på gården att söka skydd i vid dåligt väder om de är ute då.
Kattlåda inne och i garaget. Mat finns både inne och ute dygnet runt.

Det folk stör sig på är att jag har fler katter än de själva skulle vilja ha. Tror fan de är avundsjuka för att jag ror det iland. Djur är fö mitt specialintresse. Är insatt i veterinärmedicin för vardagsbruk och paniksituationer. Ingen katt lider här.

Har just nu den andra kullen kattungar - någonsin. De är tre veckor gamla. Första kullen hade jag förra sommaren.


12 juni 2013, 01:36
Medlem
Inlägg Re: Saker du retar dig på
Att skriva om sina tekniska problem på ett forum men ändå bara förlita sig på råd från en utanför forumet.
Varför då yttra sina tekniska problem över huvudtaget? :01:


12 juni 2013, 08:22
Medlem
Inlägg Re: Saker du retar dig på
sugmundfreud skrev:
Därför har jag satt gränsen vid 9 st. De har 90 kvm hus, 5000 kvm tomt samt intilliggande skogar kilometervis åt alla flera håll utan grannar. Ett flertal skjul på gården att söka skydd i vid dåligt väder om de är ute då.
Kattlåda inne och i garaget. Mat finns både inne och ute dygnet runt.

Det folk stör sig på är att jag har fler katter än de själva skulle vilja ha. Tror fan de är avundsjuka för att jag ror det iland. Djur är fö mitt specialintresse. Är insatt i veterinärmedicin för vardagsbruk och paniksituationer. Ingen katt lider här.

Har just nu den andra kullen kattungar - någonsin. De är tre veckor gamla. Första kullen hade jag förra sommaren.


Ja och jag har själv bevittnat att du har riktigt bra hand om djur! :09: De som klagar är, som du säger, endast avundsjuka, för de kan ju inte i sin vildaste fantasi tänka sig att någon skulle kunna något som de själva inte kan. För de har Downs - that's a fact. :mrgreen:

Du lägger ner massor med tid på sötdjuren och man ser att de har det bra. Du har lugna, harmoniska katter och en gladisvovve som är superduktig och snäll. :08:

Djuren visar ju tydligt hur de mår och det är sällan svårtolkat, ens för oss som kanske missar vissa signaler, liksom. Katter som är lugna, chillade, gosiga och pratglada mår inte skit; så enkelt är det. Med hundar kan det vara svårare, för de kan ju typ vara cp-lyckliga trots att de inte får mat och trots att de kanske till och med blir slagna av sina ägare. Hundar är ju typ "ojdåförlåtmigmenjagälskardigsnällavarminvänförevigtok?". Men även på hundar kan man så klart se om de far illa, men katter är ju så oberoende av människor att de sällan kamouflerar olycka om det är vad de känner.

Jag märker att jag börjar bli lite luddig i min kommunikation här, men jag är trött såatteh. Men det jag menar är att om sugis hade vanskött djuren hade jag sett det och det gör hon tamejfan inte. Hon är en kärleksfull djurälskare och hennes söta kattungar med korvsvansar är så söta att man får lust att kidnappa dem i sin vita skåpbil! :09:


12 juni 2013, 09:29
Medlem
Inlägg Re: Saker du retar dig på
Ettriga barnrumpor som tjurar för att man inte konverserar med dom i en chatt. Urbarnsligt.


12 juni 2013, 10:06
Medlem
Inlägg Re: Saker du retar dig på
kullan skrev:
Ettriga barnrumpor som tjurar för att man inte konverserar med dom i en chatt. Urbarnsligt.

Kan vi lägga ner denna onödiga konflikt eller ska du fortsätta att vara en surkäring?


12 juni 2013, 10:58
Avslutat konto
Inlägg Re: Saker du retar dig på
Jag retar mig på att de två band jag mest sett fram emot att se på Metaltown, Ghost och Katatonia, ska spela samtidigt. Jag prioriterar Ghost.

I övrigt vill jag se The Kristet Utseende, Marduk och Eldkraft.


12 juni 2013, 11:27
Medlem
Inlägg Re: Saker du retar dig på
Att folk envisas med att ha såna där liv.


14 juni 2013, 20:56
Medlem
Inlägg Re: Saker du retar dig på
Åskoväder. Man kan ju inte göra något.


14 juni 2013, 21:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2


Som gäst saknar du privilegier.

cron