Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
moggy
Medlem
|
Re: Ärlig rasism
Klok inställning som verkligen underlättar i diskussioner.
|
1 maj 2010, 16:31 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Det är bra att vara trevlig mot alla som inte själva tvingar en till annat. Men har man alltför mycket omänsklighet inunder kan det diskuteras om det inte är ett hyckleri för att göra det enklare för en själv - värre möjligheter att förtiga. Men om du faktiskt vill vara trevlig även under ytan kan du ju börja läsa på litet förutsättningslöst och i publikationer av litet faktakollsstandard, utan att bry dig så himla mycket om ifall de är vad du vill kalla "PK" eller inte. Och nej, jag dömer dig inte, vilket du så trevligt antydde. Det gjorde du själv när du skrev i bejakande ton om din njutning av att se andra plågas.
Senast redigerad av Zombie 1 maj 2010, 16:38, redigerad totalt 1 gång.
|
1 maj 2010, 16:34 |
|
|
rdos
Medlem
|
Jag hade tänkt mig Spetsbergen. Dit kommer nog inte mångkulturen i första taget.
|
1 maj 2010, 16:38 |
|
|
animal
F.d. exec
|
Jag tror att du gör ett misstag i att utgå för mycket från dig själv. Jag är inte ett dugg "omänsklig", jag är bara lite annorlunda komponerad än många andra med "Aspergers och sånt". Jag är vänlig för att jag känner mig vänlig. Jag känner mig vänlig för att jag väljer att fokusera på det som är positivt. Det är inte hyckleri, det är att vara konstruktiv.
|
1 maj 2010, 16:42 |
|
|
rdos
Medlem
|
Tror nog att vi invandringsmotståndare har betydligt mer bakgrundsfakta än vad ni har. Det enda ni har är vinklade publikationer som ges ut av PK-Sverige. Kolla bara på BRÅs eminenta rapport som pekar ut danskar och norrmän som våldsverkare bara för att de (just nu) råkar vara fler än araberna. Allt material är fullt av statistisk manipulation för att få fram rätt slutsatser. Och de man inte vill ha dokumenterar man helt enkelt inte, typ invandrares del i brottsligheten.
|
1 maj 2010, 16:43 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Exec, jag förstår alldeles utmärkt det där med att möta individer där de är och inte, bildligt talat, döma enskilda katter för att de som art är så byggda att de måste leka med sitt byte. Bortsett från att jag inte håller med dig när du tillämpar det på grupper av människor så var det ändå inte alls det jag riktade in mig på.
Vad AspieQuiz' och Neandertalhypotesens skapare skriver om källval och faktabehandling orkar jag inte tjafsa om en vända till.
|
1 maj 2010, 16:56 |
|
|
animal
F.d. exec
|
Jag såg att du gjorde ett tillägg! Det var din tolkning av vad jag skrev. Jag uppskattar effektiva lösningar på verkliga problem. Ibland är vissa människors lidande en konsekvens av lösningen, men det är aldrig målet. Som du kanske uppfattat så har jag lättare att välja bort "medkänsla" för vissa folkgrupper än för andra. Det är lite lustigt faktiskt. Jag har sällan eller aldrig haft med östasiater att göra privat, ändå så kan jag börja gråta om jag ser något reportage om någon kines som har det svårt. Vita människor däremot är svårare att känna empati med på TV. Man matas så mycket med bilder på vita människor i olika känslolägen att jag har blivit lite avtrubbad mot det. Israeliska kvinnor har jag lite lättare för att hysa medlidande för. Däremot svartingar och araber, dem kan jag knappt känna någon medkänsla för alls. Jag tror att det kanske också är en avtrubbningsgrej; ända sedan jag var liten så har jag sett dem på TV år ut och år in i olika sammanhang där de sitter i misären de skapat för sig och "gråter ut".
|
1 maj 2010, 16:59 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Jag känner också starkt medlidande med östasiater.
Däremot känner jag noll medlidande med blekfeta engelsmän som rusar ut ur tunnelbanan efter en terrorattack. Lika lite medlidande känner jag för araber och svenskar.
Det finns folk jag skulle njuta av att döda. Nästan alla är vita lustigt nog.
|
1 maj 2010, 17:37 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Men snälla! Vad är ND´s propaganda om inte fulvinklad sådan? Sväljer du allt med hull och hår bara för att det råkar passa dina invandringsfientliga åsikter? Att vara PK har blivit ett skällsord och att stå utanför med sina kontroversiella åsikter ses som något hippt och vågat. Bara för att alla ska vara individualister och "gå sina egna vägar" åsiktsmässigt nu för tiden. Det börjar gå inflation i hela den inställningen som jag ser det. Snart svänger det igen och då står ni där med mössan i hand och ser dumma ut.
|
1 maj 2010, 18:12 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Du kan väl inte påstå att Afrikanerna skapat sin egen misär? Har du någon koll på deras historia?
|
1 maj 2010, 18:16 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|