Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19  Nästa
Vad gör du just nu? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Vilar. Nyss cyklat 30k.


7 juni 2013, 06:23
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Tack för det emotionella stödet!
Zombie skrev:
Och undrar över boendestödet. De ska ju kunna hjälpa till vid just sånt här, eller åtminstone förmedla kontakter och sådär så gott de kan så att det går vägen. Så gjorde de i alla fall i min kommun när jag flyttade. Men där vet jag ju inget om din situation.


Jag har ju bara boendestöd nån timme i veckan i vanliga fall. De har försökt att klämma in en massa extra och längre tillfällen men de har ju rätt fullt schema. Och det är lätt att underskatta hur mycket skräp jag egentligen har på den här lilla ytan och hur omständlig och virrig jag egentligen är när det kommer till sånt här.

Jag sitter fortfarande här i en halvpackad röra men lyckades iallafall sova en del. Börjar också inse att jag har brist på kartonger då flera av dem jag hade sparat under min säng är för fuktskadade för att använda.
Dessutom har jag fyllt husets soptunna till bredden så jag kan inte slänga något mer (det blir en intressant vecka för husets övriga 4 hushåll :oops: ).


7 juni 2013, 06:23
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Har nyss klivit ur sängen så jag sitter och gäspar.


7 juni 2013, 10:23
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Förbereder mig mentalt för att gå utanför dörren. Samt kollar in intressanta appar till min nya android.


7 juni 2013, 12:47
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Funderar på om ni fått solsting. Det är rätt dött på forumet nu.


7 juni 2013, 20:18
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Är på "paradiset". Mitt landställe.


7 juni 2013, 21:18
Medlem
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Nyss anmält mig till Gbg-varvet 2014. :D


7 juni 2013, 21:29
Moderator
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
kullan skrev:
Funderar på om ni fått solsting. Det är rätt dött på forumet nu.
… eller solstickan, Solstice på engelska. :04: Jo, tamigibrasan har jag inte det. Drömmer att jag lyssnar på Zendraget – Buddyiztizk Mogendanz med Larz-Ztefanz ("Find your inner buddy when your body just ain' gonna find you one 'nymore" och "Ruttna äpplen faller inte långt från stubben Maj-Löv").


7 juni 2013, 21:49
Moderator
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Xzirie skrev:
Orange skrev:
Xzirie skrev:
Sitter som förstenad framför datorn fast jag måste packa typ ALLT inför flytten idag. Har suttit här sedan boendestödet gick för några timmar sedan och kan knappt röra mig ur fläcken. Jag har inte sovit och jag klarar inte att äta för att jag är så sönderstressad. Vet inte hur fan det ska gå till att få allt klart till imorgon.

Jag vet hur det känns, men det kommer gå! Sist jag flyttade packade jag och fixade under 24 timmar. Alla skolarbeten och sånt har jag alltid gjort 24 timmar innan deadline. Jag kan bara inte ha framförhållning.


Fast jag får verkligen ingenting gjort, jag är helt handlingsförlamad. Och sömnbristen gör sig verkligen påmind.

Oooooh, vad jag känner igen mig! Jag hoppas verkligen att det ordnar sig utan att det behöver ta knäcken ur dig, eller vad det heter. Ta knäcken på dig? Vad heter det???

Har lite svårt att få svenskan att koppla just nu. Jag befinner mig i Sheffield sedan i onsdags och har pratat pratat pratat praktiskt taget non-stop sedan jag kom hit. Pratat om prat, t.o.m. Vi är några som håller på att bygga upp ett forskningsnätverk kring samtalsforskning och demens. Eller vi och vi... Jag känner mig väldigt tacksam för att jag blev inbjuden/medbjuden, för jag är verkligen usel på att organisera saker. Dessutom befinner jag mig metodologiskt i periferin av just den här typen av analyser. Men av någon underlig anledning så gillar hon som tagit initiativ till det här verkligen min forskning. Hon är en mycket imponerande junior forskare med visioner. Hon samarbetar med GIGANTER inom den där ansatsen, och nu har jag fått lära känna dem. Helt underbara människor! Inte bara fantastiskt kompetenta forskare, utan också fantastiska lyssnare och genuint godhjärtade människor som dessutom har raffinerad humor. Och de gillar mig. :o :09: Wow!


7 juni 2013, 22:04
Moderator
Inlägg Re: Vad gör du just nu?
Take the knack on you vi brukar säga over here. :04:
Incognita skrev:
[…] Men av någon underlig anledning så gillar hon som tagit initiativ till det här verkligen min forskning. […] Och de gillar mig. :o :09: Wow!
Tror jag det.


7 juni 2013, 22:12
Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 ... 19  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron