Det där tycker jag är lite väl hårt faktiskt. (Med all respekt för dina åsikter, jag dömer dig inte. Jag har bara en liten annorlunda syn på det hela än vad du har.)
Vad som enligt mig vore rimligt är följande:
- En kraftig begränsning av antalet vi släpper in, ned till ungefär samma nivå som Danmark. Säg några tusen, och då riktiga flyktingar som ges PUT tills läget lugnat ned sig i deras hemländer så dom kan återvända hem.
- Totalstopp för anhöriginvandring, undantag kan göras om invandraren själv kan försörja släktingen. Inga bidrag från samhället alltså.
- Stopp för gratis sjukvård och tandvård till illegala invandrare som gömmer sig här. Ska dom ha vård så får dom betala ett marknadsmässigt pris och efter det förvänta sig att bli utvisade.
- Invandrare som kommer hit ska skriva på ett kontakt där dom förbinder sig att följa svenska lagar, anpassa sig till svenska seder och aktivt gå in för att lära sig svenska språket.
- Upprepad eller grov brottslighet är lika med villkorslös utvisning. En viss rimlighet ska tillämpas här, man bör inte bli utvisad för enstaka småbrott.
- Stopp för att svenska samhället ska anpassa sig till islam. Inga stora moskéer. Inga minareter. Förbud mot att bära burka och liknande.
- Bidragen ska knytas till en utbildning typ SFI där kraven ska vara högre än idag. Idag kan man gå år ut och år in på SFI och se till att få underkänt. Presterar man inte på utbildningen så dras bidragen in.