Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Nästa
Ärlig rasism 
Författare Meddelande
F.d. exec
Inlägg Re: Ärlig rasism
CodeRedAlert skrev:
Om man verkligen bara ska se till vilka som bidrar till samhället och vilka är fullständigt fungerande både mentalt som fysiskt så diskvalificerar det en del av er på en gång. Är det rimligt att föda upp dysfunktionella svenskar då som inte ens har speciellt traumatiska bakgrunder att skylla på?

Det är inte helt rimligt. Jag vet dock ingen effektiv strategi för att komma åt problemet.

CodeRedAlert skrev:
Vad är det ni förespråkar egentligen?

I fallet med det asylsökande slöddret från M.Ö. så är lösningen tämligen enkel och det finns inga rationella skäl att förhala processen: Sluta ta emot asylsökande och anhöriginvandrare, särskilt till bakgrund av s.k. "humanitära skäl". I den mån Sverige behöver fler invånare; ta emot kompetenta och självförsörjande människor. Några enkla och grundläggande krav kan vara: Arbetsgivare i Sverige, i långsiktigt arbetsför ålder (25-45 år), akademiska meriter motsvarande en masterexamen eller högre och en IQ över 115. Självklart skall de bekosta sitt uppehälle samt skola och sjukvård till självkostnadspris de första fem åren och återbördas till sitt hemland utan dröjsmål vid brottslighet eller långvarig arbetslöshet (> 2 månader).

1 maj 2010, 15:39
Moderator
Jag tar tillbaka det positiva jag skrev om dig häromdan, exec. De gånger du verkar trevlig kan inte uppväga den omänsklighet du uppenbarligen odlar (och då talar jag om just hållningen, alldeles oavsett (i ditt fall väldigt illa informerade) åsikter). Du vill kunna döma andra till helveten du inte vill leva i själv, och du vet om det också. Det är inte att vara "trevlig". Så du borde sluta gå omkring och kalla dig det tills du har fått ordning på det här.

1 maj 2010, 15:45
Medlem
När det gäller just brottslighet så är jag på execs linje. Om någon som fått uppehållstillstånd begår brottslig handling som kan ge fängelse, borde vederbörande alltid utvisas på livstid och återbördas till sitt hemland. Då har man förbrukat all form av rätt att vistas här.

1 maj 2010, 15:51
Medlem
Inavelskulturen är redan förlorad. Fattar inte att de orkar hålla sina fantasier i liv.

Vi får hoppas att muslimerna (som ju är på väg att ta över världen) kommer att hålla oss icke-troende levande p.ga s.k "humanitära" skäl. :lol:

1 maj 2010, 15:54
Medlem
Nej, det kommer de nog inte. Jag tror mer på att de kommer att förorda de metoder som Josef3 och exec förespråkar för att hålla araberna under kontroll. Speciellt på oss efterblivna aspergare. Gaskammarna var ju oxå effektiva, så de kan de ju oxå återuppfinna. :mrgreen:

1 maj 2010, 15:59
F.d. exec
Zombie skrev:
Jag tar tillbaka det positiva jag skrev om dig häromdan, exec. De gånger du verkar trevlig kan inte uppväga den omänsklighet du uppenbarligen odlar (och då talar jag om just hållningen, alldeles oavsett (i ditt fall väldigt illa informerade) åsikter). Du vill kunna döma andra till helveten du inte vill leva i själv, och du vet om det också. Det är inte att vara "trevlig". Så du borde sluta gå omkring och kalla dig det tills du har fått ordning på det här.

Gör inte det. Var förlåtande och överseende som mig istället. Jag accepterar att du har åsikter som avviker från mina och känner inget behov av att "döma" dig för det. Om jag hade gått i dina skor ett halv liv så skulle jag förmodligen hysa uppfattningar i stil med dina. Om man letar efter det som inte är optimalt hos sina medmänniskor så kommer man alltid ha en anledning att vara arg och upprörd. Se till det som är positivt istället. Exempelvis: "exec är här för att försöka kommunicera med mig och andra forummedlemmar på en nivå där vi kan förstå varandra och utbyta information och erfarenheter", "exec försöker efter bästa förmåga att göra mig och andra forummedlemmar glada och lite tankemässigt stimulerade med ett vänligt men tydligt tilltal", o.s.v.

P.S. I motsats till vad dina fördomar kanske säger dig, så både arbetar jag och umgås med kulturberikare regelbundet. Jag försöker bemöta Mahmoud i videobutiken lika vänligt som Sofia i Konsum-butiken. Om jag själv stod inför att välja mellan att förbli en fattig och obildad kamelskötare i något sandigt skitställe inpå ekvatorn eller åka någon annanstans, se världen och leva som de välbeställda i mitt hemland utan att behöva "förtjäna" det så skulle jag också valt det senare. Man står alltid sig själv närmast. Det är ingen mening med att vara arg på muhammedanderna för att försöker göra det bästa av sina liv utifrån sina förutsättningar. Då är det mer ändamålsenligt att surna till lite på PK-media och Mona Sahlin och lättledda svenskar som öppnar dörren för lycksökarna av dunkla skäl.

1 maj 2010, 16:17
Medlem
exec skrev:
Gör inte det. Var förlåtande och överseende som mig istället. Jag accepterar att du har åsikter som avviker från mina och känner inget behov av att "döma" dig för det.

+1

1 maj 2010, 16:21
F.d. exec
rdos skrev:
Nej, det kommer de nog inte. Jag tror mer på att de kommer att förorda de metoder som Josef3 och exec förespråkar för att hålla araberna under kontroll. Speciellt på oss efterblivna aspergare. Gaskammarna var ju oxå effektiva, så de kan de ju oxå återuppfinna. :mrgreen:

Jag har hört att det skall suga ganska mycket att vara "outsider" i länder som Egyptien, Saudiarabien, Iran och liknande. Ni får utvandra till Grönland om det börjar komma på tal att införa religionspolis i Sverige.

1 maj 2010, 16:24
Medlem
exec skrev:
I fallet med det asylsökande slöddret från M.Ö. så är lösningen tämligen enkel och det finns inga rationella skäl att förhala processen: Sluta ta emot asylsökande och anhöriginvandrare, särskilt till bakgrund av s.k. "humanitära skäl". I den mån Sverige behöver fler invånare; ta emot kompetenta och självförsörjande människor. Några enkla och grundläggande krav kan vara: Arbetsgivare i Sverige, i långsiktigt arbetsför ålder (25-45 år), akademiska meriter motsvarande en masterexamen eller högre och en IQ över 115. Självklart skall de bekosta sitt uppehälle samt skola och sjukvård till självkostnadspris de första fem åren och återbördas till sitt hemland utan dröjsmål vid brottslighet eller långvarig arbetslöshet (> 2 månader).

Det där tycker jag är lite väl hårt faktiskt. (Med all respekt för dina åsikter, jag dömer dig inte. Jag har bara en liten annorlunda syn på det hela än vad du har.)

Vad som enligt mig vore rimligt är följande:
- En kraftig begränsning av antalet vi släpper in, ned till ungefär samma nivå som Danmark. Säg några tusen, och då riktiga flyktingar som ges PUT tills läget lugnat ned sig i deras hemländer så dom kan återvända hem.
- Totalstopp för anhöriginvandring, undantag kan göras om invandraren själv kan försörja släktingen. Inga bidrag från samhället alltså.
- Stopp för gratis sjukvård och tandvård till illegala invandrare som gömmer sig här. Ska dom ha vård så får dom betala ett marknadsmässigt pris och efter det förvänta sig att bli utvisade.
- Invandrare som kommer hit ska skriva på ett kontakt där dom förbinder sig att följa svenska lagar, anpassa sig till svenska seder och aktivt gå in för att lära sig svenska språket.
- Upprepad eller grov brottslighet är lika med villkorslös utvisning. En viss rimlighet ska tillämpas här, man bör inte bli utvisad för enstaka småbrott.
- Stopp för att svenska samhället ska anpassa sig till islam. Inga stora moskéer. Inga minareter. Förbud mot att bära burka och liknande.
- Bidragen ska knytas till en utbildning typ SFI där kraven ska vara högre än idag. Idag kan man gå år ut och år in på SFI och se till att få underkänt. Presterar man inte på utbildningen så dras bidragen in.

Senast redigerad av moggy 1 maj 2010, 16:27, redigerad totalt 1 gång.

1 maj 2010, 16:25
Medlem
-

1 maj 2010, 16:26
Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 21  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.