Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
rdos
Medlem
|
Re: Ärlig rasism
Visst är det så, men det är väl bara Josef som tänker så? Är det rimligt att Sverige ska befolkas av viljelösa får?
|
30 april 2010, 23:06 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Ja, eller hur. För som sagt, de skickar inte de finaste barnen, de behåller de nog helst själva. Om inte i familjen, så i landet eftersom någon som tex har det bättre ställt hellre gärna tar hand om en söt glad unge än en skelögd eller fiskögd (Jackie Arklöv) liten eller halvstor sak som inte verkar ha alla indianer i kanoten. Eventuellt säljs en del fina ungar till Madonna och Angelina Jolie då, men knappast till Sverige. Vore intressant i så fall.
|
30 april 2010, 23:10 |
|
|
moggy
Medlem
|
Här belyser du en viktig sak. Influenser från andra kulturer kan ofta vara nånting bra, nåt som berikar ett samhälle. Här i Sverige har vi mycket psotivt som kommit från andra kulturer. Men, för att det det ska komma nåt bra av det så måste det vara influenser från likvärdiga eller högre utvecklade kulturer. Den mångkultur vi får i dag blir endast destruktiv för det svenska samhället eftersom vi får hit influenser och ska anpassa oss till kulturer som står under oss i samhällsutveckling. Kulturrelativismen har så fel som man bara kan ha. Det går inte att säga att kulturer endast är olika, kulturer är dessutom olika mycket utvecklade och civiliserade. Och islam är och förblir en barbarisk och totalitär kultur som har som mål att krossa andra kulturer.
|
30 april 2010, 23:46 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Det gläder mig att en majoritet på detta forum verkar vara invandrarfientliga. Invandrarfientlighet är en logisk attityd som gör många människor olyckliga och krossar drömmar, just därför gillar jag den.
Såg igår kväll på nyheterna hur invandrare skickas tillbaka till Malta för internering som apor i burar. Gråtandes och bedjandes önskar dem att de aldrig hade lämnat sina hemländer, samtidigt som Europa verkligen struntar i dem. Jag blev skadeglad. Denna skadeglädje använder jag gärna till att såra och chockera folk. Att bryta sociala tabun och göra folk ursinniga.
|
1 maj 2010, 00:10 |
|
|
rdos
Medlem
|
Håller inte med. Jag håller på NDs attityd till invandring. Det är inte folket ifrån arabien och Afrika det är fel på, som är mindre värda, eller som jag ser ned på (jag anser att alla kulturer är lika mycket värda), utan problemet ligger helt i mångkultur. Jag vill inte ha någon mångkultur, speciellt ingen mångkultur som blandar in olika företelser ifrån arabvärlden eller Afrika.
Och när det gäller lidande och sånt så tror jag att det minimeras genom att mångkultur hålls på ett minimum. Varhelst man hittar mångkultur så finns oxå alltid problemen med den. Om vi ska hjälpa folk i Afrika så gör vi det bättre på plats än att låta dem flytta hit.
|
1 maj 2010, 08:20 |
|
|
nallen
Medlem
|
Hur skulle jag kunna vara det? Upp till bevis, både i den frågan och de andra. Jag är skyldig att sköta mig, mitt och de mina och jag förutsätter att andra gör detsamma.
|
1 maj 2010, 10:38 |
|
|
nallen
Medlem
|
Det är tämligen självklart att kausaliteten är omvänd jämfört med din uppräkning. De som har det "socioekonomiskt sämst" (vad nu det egentligen betyder) har det så bland annat just för att de har låg IQ. Hade de nåt att komma med skulle de ju kunna ordna det för sig.
|
1 maj 2010, 10:44 |
|
|
nallen
Medlem
|
Dagens mångkultur gör min vardag krånglig, jag måste lägga tid och framför allt energi och uppmärksamhet på en massa saker som inte intresserar mig egentligen. Jag vet inte om jag skulle klassa amerikansk kultur som "högre utvecklad", men den är i alla fall (antagligen på grund av det gemensamma förflutna) inte på ett grundläggande sätt inkompatibel med vår svenska kultur - vilket jag anser att de flesta utomeuropeiska kulturer i övrigt är. Ja, det är väl det som är huvudproblemet. De som kommit hit har vare sig kunnat eller låtit sig assimileras i samhället utan istället bildat enklaver - tyvärr har våra förmyndare inte ens ställt några andra krav på dem heller. Än värre är att gästerna dessutom har mage att kräva att vi som värdar ska anpassa oss till dem - utan att någon egentligen ens tillåts protestera. Den sociala och kulturella anpassningen måste ligga helt och hållet på de inflyttades ansvar. EDIT: ändrade ett ordval
|
1 maj 2010, 11:07 |
|
|
rdos
Medlem
|
Exakt min åsikt. Om de fått förmånen att komma hit och bli väl behandlade, kan de inte förvänta sig att vi ska ta över eller assimilera deras sedvänjor. Speciellt inte när dessa mer eller mindre skulle föra oss tillbaka till medeltiden.
|
1 maj 2010, 11:36 |
|
|
animal
F.d. exec
|
Jag kollar inte så mycket på tv men jag har svårt för att uppskatta sådana reportage. Det för alltid tankarna till vilka sinnessjuka mängder avskrädesmänniskor som faktiskt tillåts stanna efter några kostsamma vändor genom byråkratin. Jag blir bara glad när de spelar upp mer gedigna (militära) lösningar på nyheterna/youtube. Jag blir till och med lite sexuellt upphetsad när de visar israeliskt artielleri "in action" eller amerikanska helikoptrar som skjuter av avskummet -- garanterat fritt från ångstdrivande associationer.
|
1 maj 2010, 15:20 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|