Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Mitt drömjag har börjat fatta att jag är i Krakow. Har drömt att jag var på min vanliga restaurang. Drömde också att en bil grävde upp platsen jag bodde på i Finland. Jag fattade att jag drömde, och frågade vad den höll på med. Bilen sa att den gräver upp mina rötter från Finland.

Har dessutom hittat en plats här i Krakow som jag drömt om flera gånger. Jag har sett bilder därifrån på datorskärmen, men visste inte exakt var platsen var. Men, nu vet jag.


24 maj 2013, 16:26
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde bland annat att en kanin pratade baklänges - med en mansröst som varierade mellan subbas, bas, baryton och tenor - och på så sätt delade med sig av viktig information till någon, tillsammans med vilken jag tidigare setat vid ett bord och ägnat mig åt någon form av intellektuellt arbete, men som nu sov naken i skogen. Det kändes som att något mycket hemligt pågick, vilket skrämde mig, så jag gick därifrån. Etc...


26 maj 2013, 10:10
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Gick ner för en spiralformad stentrappa i ett torn, borg eller dylikt, stenväggarna var alldeles
fuktiga och jag var ensam. Stentrappan raknade och blev bredare och där var en tjock gammal
järndörr som jag ville igenom, men den var låst så det gick inte. Sedan vaknade jag.... :(
Undrar vad jag har för stängda järndörrar inom mig och vilka hemligheter finns där?


29 maj 2013, 16:02
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Ta med dig en nyckel nästa gång.


29 maj 2013, 16:18
Avslutat konto
Inlägg Re: Drömfångartråden
Inatt drömde jag att jag befann mig på något nöjesfält tillsammans med den svenska sidan av min släkt. Vi hade släktträff och växlade mellan att äta mat vid långbord och att "mingla". Jag satt och läste i min mammas konfirmandbibel.

Plötsligt dök Julian Assange upp. Jag ropade på honom och när han fick syn på mig gick han med raska steg mot min stol, för att sekunden därefter börja förklara något (minns ej vad) på sin australiensiska dialekt, ivrigt gestikulerande. Jag bad honom signera min mors bibel varpå han signerade två sidor och skrev ett oläsligt meddelande. Därefter satte han sig på stolen bredvid mig, satt blick stilla och tyst i två sekunder, reste sig, sade "thank you" och försvann sedermera lika plötsligt som han dykt upp. :01:

:?


30 maj 2013, 10:52
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Den var riktigt spacig. :lol:

Jag hoppas att det var en dröm jag hade nyligen, att vattnet vid Antarktis hade blivit riktigt svårartat jädra förgiftat p.g.a. miljöförstöring världen över. Det läskiga är att jag ofta brukar ha nyheterna på medan jag sover på morgonen, så det kan ha varit något jag faktiskt hörde. Någon som vet? :?


1 juni 2013, 18:08
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Drömde för någon natt sedan att draken som bor under wawel la sig bredvid mig för att sova. Samma natt drömde jag att jag gick omkring i Krakow.


3 juni 2013, 16:45
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Inatt drömde jag om jordens undergång. Det var syret som höll på att ta slut. I drömmen fanns inte min son ännu; jag hade nog inte klarat att hantera ett sådant scenario med honom i åtanke. Min första och andra katt var med, dock. De hade flytt i tumultet men kom när jag ropade på dem. Det fanns inget mer att göra än att vänta in slutet och kramas.


16 juni 2013, 17:40
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Drömde att jag åt chokladkex. Ovanligt odramatiskt med tanke på antalet sovjetinvasioner jag drömt ihop. Men, jag har så gott som slutat drömma att jag är i finland.


16 juni 2013, 19:34
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
På sistone har jag haft två mycket intressanta drömmar om två olika personer, vilkas namn dock skyddas av PUL. I den ena drömmen ingick ordet "påslagsflicka" som en vital del och så hände det grejer som skapade konflikt mellan något som kan kallas inre och yttre. I den andra drömmen ingick som vital del något ganska jordnära, men som nog inte skulle gå att genomföra i verkligheten.


1 juli 2013, 23:57
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron