Utmärkt. Problemet med många globala katastrofer som varit på gång är ju att länderna till slut undvikit dem vilket minskar sannolikheten att befolkningen tar vetenskapen på allvar. Att maneterna äter upp all fisk som inte redan ätits upp av människor får en dramatisk effekt som kanske kan få folket att underkasta sig globala miljöteknokrater. Det är väl egentligen ingen jättekatastrof om fisken i haven dör ut, men det vore väldigt synligt!
31 maj 2013, 12:52
Incognita
Moderator
Re: Det tar slut på fisk och maneterna tar över
Jag skulle nog se det som en katastrof.
31 maj 2013, 12:54
Yetin
Medlem
Men jag undrar vad som händer med delfinerna. Vi måste mata dem! De är den främsta kandidaten på icke-mänsklig intelligens som vi skulle kunna integrera in i det mänskliga samhället för att få de religiösa att veta hut (sluta tro att människan är speciell).
31 maj 2013, 12:54
Yetin
Medlem
Incognita skrev:
Jag skulle nog se det som en katastrof.
Det skulle säkert gå att rätta till i efterhand med nåt globalt jätteprojekt, om det duger för att få folket att acceptera globala miljömyndigheter med egen beskattningsrätt...
31 maj 2013, 12:56
Incognita
Moderator
Jag skulle önska att man kunde rätta till det innan katastroden är ett faktum. Jag är så trött på att det alltid skall behöva komma till så drastiska situationer för att människor skall behaga anstränga sig och gå utanför sin bekvämlighetszon. Det mesta är liksom betydligt lättare att få till i förväg, bara någon faktiskt gör det.