Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Har just fått uppdaterad info från min forskningsledare efter att han haft möte med prefekten (chefen för institutionen som vår avdelning ingår i). Jag behöver så snabbt som möjligt få till en arbetsförmågeutredning, från arbetsförmedlingens och/eller försäkringskassans sida, som både motiverar sjukpension eller liknande på deltid OCH ändå fortfarande övertygar om att jag på resterande tid är tillräckligt kompetent och långsiktigt pålitlig för en tillsvidareanställning. När jag får till ett gediget sådant underlag kan hen tänka sig att diskutera hur konstruktionen för en eventuell tjänst skulle kunna se ut.

29 maj 2013, 15:11
Medlem
Ändrat strategi

29 maj 2013, 15:13
Moderator
Incognita skrev:
Har just fått uppdaterad info från min forskningsledare efter att han haft möte med prefekten (chefen för institutionen som vår avdelning ingår i). Jag behöver så snabbt som möjligt få till en arbetsförmågeutredning, från arbetsförmedlingens och/eller försäkringskassans sida, som både motiverar sjukpension eller liknande på deltid OCH ändå fortfarande övertygar om att jag på resterande tid är tillräckligt kompetent och långsiktigt pålitlig för en tillsvidareanställning. När jag får till ett gediget sådant underlag kan hen tänka sig att diskutera hur konstruktionen för en eventuell tjänst skulle kunna se ut.

Synd att jag måste åstadkomma en stor del av detta och förbereda en presentation i Sheffield medan jag har pms och måste orka vara en närvarande och pedagogisk mamma. :(

29 maj 2013, 15:20
Medlem
Idag har jag konstaterat att jag, om några dagar, äntligen är gravid i sjätte månaden! :09:

29 maj 2013, 15:22
Moderator
Sheyen skrev:
Idag har jag konstaterat att jag, om några dagar, äntligen är gravid i sjätte månaden! :09:

Grattis!

29 maj 2013, 15:22
Medlem
Incognita skrev:
Sheyen skrev:

Grattis!

Tack så mycket! Det är verkligen skitkul, det här! :) :09: Tiden går fort som tusan! Jag har dessutom en oförskämt enkel graviditet (precis som jag misstänkte att jag skulle få, innan jag ens hade blivit gravid), så jag försöker att njuta och ta vara på den "gåvan" eller vad jag ska säga. Jag känner mig liksom tacksam över att det går bra. :20:

29 maj 2013, 15:42
Medlem
Ingenting. Har suttit och mått dåligt av forumvärlden som vägrar respektera mig.

29 maj 2013, 16:41
Medlem
kullan skrev:
Ingenting. Har suttit och mått dåligt av forumvärlden som vägrar respektera mig.

En enkel fråga: Respekterar du den och de som deltar i den?

29 maj 2013, 16:45
Medlem
Nu har jag tömt allt i min gamla lägenhet och slutstädat.
Lämnat nyckeln till vaktmästaren !
Härligt att allt är klart ! Nu är jag lycklig sambo :09: .
Det har varit slitigt med att jobba och flyttstäda och pendla.
Så väggen har varit nära :shock: .
Nu ska jag ta hand om mig själv för att komma tillbaka mentalt .
Och tanka energi och kraft.
Kanske kan få ork att sticka på sommar tröjan i den vackra färgen corall.
Hoppas allt är bra med er andra !

29 maj 2013, 18:13
Medlem
Kaninmamma skrev:
Nu har jag tömt allt i min gamla lägenhet och slutstädat.
Lämnat nyckeln till vaktmästaren !
Härligt att allt är klart ! Nu är jag lycklig sambo :09: .
Det har varit slitigt med att jobba och flyttstäda och pendla.
Så väggen har varit nära :shock: .
Nu ska jag ta hand om mig själv för att komma tillbaka mentalt .
Och tanka energi och kraft.
Kanske kan få ork att sticka på sommar tröjan i den vackra färgen corall.
Hoppas allt är bra med er andra !

Välkommen tillbaka och stort grattis till sambolivet! :20:

Korall är superfint! Jag virkar just nu en åkpåse till bebis, i färgerna blekgul och korall! :09:

29 maj 2013, 18:15
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 326, 327, 328, 329, 330, 331, 332 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.