Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
CodeRedAlert
Medlem
|
Re: Ärlig rasism
Angående IQ så är det otroligt ignorant att påstå att det skulle finnas grundläggande skillnader. Det finns skillnader, absolut men de kommer sig av att tillgången på utbildning varierar så kraftigt. Det har bevisats i forskning att en hjärna som får tillgång till utbildning och lever i en tillvaro där man använder sig av de färdigheter som man de facto mäter med dagens IQ-test, självklart lyckas bättre med testen och även utvecklas till en nivå, som en hjärna som inte har tillgång till dessa saker, inte gör. Vad är det för kontroversiellt med det?
Ta en svart afrikan och sätt honom i skola från det han är liten, låt honom leva i vår välfärd, ge honom utbildning och låt honom anpassa sig in i vårt moderna samhälle. Hans IQ kommer ligga precis lika högt som alla andras. Tror ni att alla adoptivbarn från Afrika tex. är korkade? Då är ni ganska sorgligt korkade.
Det tex. The Bell curve kom fram till var att de grupper i samhället som socioekonomiskt har det sämst, underklassen, är också dem som har lägst IQ. Inget annat, fast att de verkligen ansträngde sig. Men som den fårskock ni tappade människor tillhör så tar ni alla små halmstrån som erbjuds för att få bevis för era åsikter, även om halmstrårna är gröna av möggel. Att tvångsmässigt kategorisera människor i någons sorts undergrupp och övergrupp tyder på en synnerligen låg självkänsla.
Det är ju sorgligt! Väx upp.
Senast redigerad av CodeRedAlert 30 april 2010, 22:37, redigerad totalt 1 gång.
|
30 april 2010, 22:34 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Kanske dags för dig att växa upp och sluta gömma dig bakom mamma. Nästa gång kommer du inte undan. Olika människor har olika EQ, som i ditt fall 0, så varför kan man inte ha olika medfödd IQ? Alla som känner dig från skoltiden vet ju att du är ett fullständigt missfoster. Du är så hårt mobbad att det inte finns, pågrund av att du är tragiskt ful och totalt socialt inkompetent.
|
30 april 2010, 22:37 |
|
|
rdos
Medlem
|
Du har alltså inte läst mina länkar än? Det finns redan sådana undersökningar (adoptioner av afrikaner till vita medelklassfamiljer), och deras IQ når inte upp till vita medelklassbarns. Alltså har du helt FEL. Ditt påstående är pulveriserat. Det är ju en självklarhet. Låg IQ ger låg socioekonomisk status.
|
30 april 2010, 22:40 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Min IQ är uppmätt som hög, klart över genomsnittet, men jag jobbar inte och tänker aldrig göra det. Det där amerikanska libertarianska tjafset med socialdarwinistiska inslag där IQ = socioekonomisk situation är bara skräp.
Trots att jag varken har utbildning eller jobb har jag genom besparingar och familj kunnat bli rikare än den arbetande genomsnittsmänniskan. Min socioekonomiska status är låg men min IQ så pass hög att jag lyckats göra det bästa av min tillvaro utan att behöva jobba.
Som jag har förstått det avgörs ju socioekonomisk status av utbildning och hög inkomst. Att ha det gott ställt som jag räknas inte om man saknar de föregående två.
CodeRedAlert däremot kommer aldrig att klara av ett inkomstbringande jobb. Det är högst tveksamt att han ens kommer klara flytta ifrån sina föräldrar. Han är och förblir en ärkemupp. Hans framtid kommer bestå av att skriva skräpfantasy, engagera sig i obskyr politik som 99,9% av mänskligheten skiter i samt att trolla internetforum som detta.
Vill ni ha hans riktiga identitet samt länkar till andra forum han besökt så skicka mig ett PM.
|
30 april 2010, 22:45 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jag började läsa den där Rushton(?) och hans smörja. Har inte kommit så långt som till adoptivfamiljer, nej. Men ge mig tid så kan jag nog pulverisera hela honom. Låg socioekonomisk status ger något lägre IQ. Inte tvärtom. God socioekonomisk status ger på sikt högre IQ. Sedan har vi hela epigenetiska biten, dvs. förändrade genuttryck pga. tidiga trauman kan ge svårigheter att koncentrera sig på studierna vilket gör att IQ-test blir svårare att klara av. PTSD ger förändrade genuttryck i värsta fall tex. vilket leder till försämrad mental hälsa och en nedåtgående spiral. Och där har vi en del av förklaringen till varför adoptivbarn och överhuvudtaget invandrare som kommer hit från svåra förhållanden och med svåra trauman i bagaget hamnar på efterkälken.
|
30 april 2010, 22:52 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Angående adoptivbarn så är det ju så att dyngan skickas hit. Förståndshandikappade eller på annat sätt problematiska barn. Den som lämnade ifrån sig Jackie Arklöv såg ju förmodligen att whoa, den här kan vi inte ha kvar. Jag har inte träffat en enda köpt adoptivunge som varit riktig i skallen. Deras adoptivföräldrar brukar sakna en och annan skruv också.
|
30 april 2010, 22:53 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
IQ är förresten helt irrelevant i sammanhanget. Det visar inte hur intelligent du är. Det visar på att du klarar av att följa vissa tankemönster och tänka på ett visst sätt som oftast inte ens behövs i det stora hela.
EQ är nog mer intressant i sammanhanget. Att tro att höga påäng i ett IQ-test gör dig intelligent är att lura sig själv rejält.
|
30 april 2010, 22:59 |
|
|
rdos
Medlem
|
Det där var ju iaf ett rimligt motargument att adoptivbarn kanske inte är representativa. Å andra sidan kanske det finns studier som jämför adoptivbarn av olika raser med varandra. Det minns jag faktiskt inte.
|
30 april 2010, 23:00 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Du är ju riktigt obehaglig!
|
30 april 2010, 23:01 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Om man verkligen bara ska se till vilka som bidrar till samhället och vilka är fullständigt fungerande både mentalt som fysiskt så diskvalificerar det en del av er på en gång. Är det rimligt att föda upp dysfunktionella svenskar då som inte ens har speciellt traumatiska bakgrunder att skylla på?
Vad är det ni förespråkar egentligen?
|
30 april 2010, 23:04 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|