Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Låter som bra tänkt med tajmingen.

CodeRedAlert skrev:
Men vad spännande! Bra jobbat.

+1!

Jag håller tummarna för att det blir succé.


27 maj 2013, 21:02
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Tack!


27 maj 2013, 21:49
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Tummarna igen?
Det var då...

Ja. *håller*


28 maj 2013, 12:17
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Tummarna är överallt :shock: även i språket: få tummen ur, det tummar vi på, tummen upp, hålla tummarna...

Tack!


28 maj 2013, 12:28
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag byggt klart alla lister och karmar, snyggat till hissar och en del andra grejer och byggt ännu ett lönnrum (ön, och vissa byggnader, kan tänkas ha en historia av olika verksamheter och en del rum har lämnats kvar och glömts (metaförklaringen är att det uppstått en och annan hålighet på grund av byggnadstekniska orsaker)).


28 maj 2013, 20:34
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu förbereder jag mig för att trycka på Tab 2930 gånger.


1 juni 2013, 19:43
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det låter som en process som borde automatiseras.


1 juni 2013, 20:28
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
...eller optimeras - vilket jag också gjorde, så jag behövde bara trycka på Ctrl+Tab en bråkdel så många gånger.

Det handlade alltså om att jag var tvungen att kolla alla byggklossar en efter en för att se om någon var "unsnapped to grid" (vilket kan orsaka dåligheter) - antingen vdet det gällde positionen eller rotationen i olika led. processen går att optimera, men man måste ändå själv okulärbesiktiga varje kloss. Man skulle antagligen kunna skriva något program som läser av filen i vilken data för alla klossar är lagrade och automatisera det på det sättet, men frågan är om det är värt att lägga ner tid på det (jag har inte ens koll på filformatet, så då måste jag läsa in mig på det först också (och hitta den information om detta som eventuellt kanske inte finns)).

Jag hade problem med att omvandlingen från byggklossdata till BSP-data (typ) failade, men efter att ha justerat några klossar som hamnat fel, så löset det sig.


1 juni 2013, 20:58
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Man ska förvisso alltid se till att en byggkloss är "snapped to grid" ("magnetiserade mot/till rutnätet"?) redan när man lägger till den, men ibland händer det att de senare blir "omagnetiserade", till exempel när man klonar flera samtidigt och sedan roterar dem, på grund av avrundningsfel (det kan hända även för rätblock som roteras 90 grader (90 grader blir istället 89,99999... grader, vilket (New) Dark Engine inte alltid är så road av att att behöva hantera)).


1 juni 2013, 21:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Man ska förvisso alltid


Man kan låta bli, men det bör bara göras i undantagsfall och om det senare blir fel någon annanstans, då vet man vad det antagligen beror på.


1 juni 2013, 21:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron