Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2
Varför man aldrig kommer upp på morgonen.... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
ur miljösynpunkt? du tänker på elförbrukningen?

det är faktiskt det enda som någonsin fungerat för mig, och det är juh synd att det skulle ta 25-ish år innan jag fick möjlighet att slippa den där fruktansvärda kampen varje morgon, alternativt konsekvenserna av att försova sig.
när jag kört på en timme innan-grejen ett tag så var det som att mitt sovande jag fattat galoppen, liksom att det är lugnt, du ska inte vakna det är bara lite piller sen får man gotta sig igen, och det fungerar att använda t ex mobilen eller någon annan, mindre intensiv väckningsmetod för förstaväckningen, om jag sover borta eller så.

jag kallar den fö högst tillgivet för "knarkklockan". :D


23 maj 2013, 12:20
Moderator
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Ja, elförbrukningen p.g.a. att jag låter TV:n stå i stand by-läge. Men det är ju som sagt en överlevnadsstrategi, så jag tycker inte att det är så mycket att noja sig för i det läget egentligen.

Härligt att det funkar så bra för dig! Det inspirerar. :) Ett tag fungerade även mildare väckningar för mig också även som "knarkklocka" ( :lol: ), men just nu gör de tyvärr inte det. Om jag börjar om med en mer skrällande väckarklocka för medicinen kanske hjärnan kan haja det där igen. Jag skall ta tag i det.


23 maj 2013, 12:48
Medlem
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
jaaa, såklart. jag har ingen tv, och knappt några andra elektronikprylar heller förutom datorn så det där hade jag glömt bort att man måste komma ihåg.
jag tror att om du faktist tänker på en sån sak är det ett rätt säkert tecken på att du är såpass medveten att du nog kompenserar med råge för den lilla strömskvätten på annat håll.

så. jävla. skönt. när man slutligen fick upprättelse och inte bara en massa hurtiga "det är bara att stiga upp"-råd, och att det finns hjälp att få och andra som förstår hur fruktansvärt handikappande det kan vara. jag håller på dig, leve knarkklockan! :D


23 maj 2013, 13:21
Moderator
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Åh, tack! Jo, hyfsat medveten är jag faktiskt. Och jag håller fullständigt med dig om det där med upprättelse och handikapp.


23 maj 2013, 14:29
Medlem
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Att man inte kommer upp på morgonen är väl för att man sover. :01: :lol:


23 maj 2013, 14:52
Medlem
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Det där med knarkklocka var faktiskt ingen dum idé, fast i mitt fall skulle jag förstås få nöja mig med koffeintabletter.


23 maj 2013, 15:16
Medlem
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Xzirie skrev:
Det där med knarkklocka var faktiskt ingen dum idé, fast i mitt fall skulle jag förstås få nöja mig med koffeintabletter.


ja det borde juh också kunna funka! bra idé, ska föreslå det för andra jag känner som också har problem med uppvaknandet men inte kvalificerar sig för rajraj-mediciner.
hur lång tid tar det innan koffein i tablettform börjar verka så det blir en märkbar effekt?
jag när lite av ett halvmissbruk av enegidryck i perioder, men jag tycker mest att det på nåt sätt fördröjer tröttheten mer än gör mig märkbart piggare (förutom den omedelbara effekten av sockret då), men åas står jag juh på cs så det spelar väl in på nåt sätt, alltså att jag är redan "uppe" så att säga. plus att jag tror att det är lite psykologiskt - nu tar jag en burk energi, alltså ska jag vara pigg. men det funkar iaf. :)


23 maj 2013, 17:54
Medlem
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Sheyen skrev:
Incognita skrev:
Sheyen skrev:
Eller så gör man som animal och har en extremt provocerande tupp-signal som bara "KUCKELIKUUUUUUUU!" om och om igen och som inte slutar förrän man låser upp telefonen genom att lösa en komplicerad matematisk ekvation. Inte så jävla kul för mig dock, som har dyskalkyli. :?

Ha ha, det kanske vore något för mig. Fast jag är fenomenal på att omklä allehanda signaler till sådant som passar in i drömmen så att jag "slipper" vakna.

Jag tror dig, men jag tror att du skulle få svårt att drömma om just det där ljudet, eftersom att det är högt som satan och riktigt förjävligt, alltså. Det är obeskrivligt jobbigt. Jag blev skitarg och skrek åt animal! Hahahaha! "FÖR I HELVETE!!!!"
animal verkar drömma om tuppar eftersom andra måste säga åt honom att hans mongoloida telefon har fått tuppjuck :02: ...


23 maj 2013, 19:26
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2


Som gäst saknar du privilegier.

cron