Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Varför man aldrig kommer upp på morgonen.... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
.... för att det behövs nåt sånthär...



23 maj 2013, 08:27
Medlem
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
1:40 in, typ.


23 maj 2013, 08:50
Medlem
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Eller så gör man som animal och har en extremt provocerande tupp-signal som bara "KUCKELIKUUUUUUUU!" om och om igen och som inte slutar förrän man låser upp telefonen genom att lösa en komplicerad matematisk ekvation. Inte så jävla kul för mig dock, som har dyskalkyli. :?


23 maj 2013, 09:22
Moderator
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Sheyen skrev:
Eller så gör man som animal och har en extremt provocerande tupp-signal som bara "KUCKELIKUUUUUUUU!" om och om igen och som inte slutar förrän man låser upp telefonen genom att lösa en komplicerad matematisk ekvation. Inte så jävla kul för mig dock, som har dyskalkyli. :?

Ha ha, det kanske vore något för mig. Fast jag är fenomenal på att omklä allehanda signaler till sådant som passar in i drömmen så att jag "slipper" vakna.


23 maj 2013, 10:42
Medlem
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Incognita skrev:
Sheyen skrev:
Eller så gör man som animal och har en extremt provocerande tupp-signal som bara "KUCKELIKUUUUUUUU!" om och om igen och som inte slutar förrän man låser upp telefonen genom att lösa en komplicerad matematisk ekvation. Inte så jävla kul för mig dock, som har dyskalkyli. :?

Ha ha, det kanske vore något för mig. Fast jag är fenomenal på att omklä allehanda signaler till sådant som passar in i drömmen så att jag "slipper" vakna.

Jag tror dig, men jag tror att du skulle få svårt att drömma om just det där ljudet, eftersom att det är högt som satan och riktigt förjävligt, alltså. Det är obeskrivligt jobbigt. Jag blev skitarg och skrek åt animal! Hahahaha! "FÖR I HELVETE!!!!"


23 maj 2013, 11:27
Moderator
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Det låter onekligen lovande. :!: Men... skulle jag stå ut? Det eviga dilemmat...


23 maj 2013, 11:31
Medlem
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Incognita skrev:
Det låter onekligen lovande. :!: Men... skulle jag stå ut? Det eviga dilemmat...

Det tror jag inte. Ingen i sitt sinnes fulla bruk kan leva med att bli väckt på det där sättet varje dag...

THAT'S RIGHT, animal! I SAID IT! :lol:


23 maj 2013, 11:41
Medlem
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
huuuuuu, jag kunde inte ens titta klart, var tvungen att stänga av efter nåt tiotal sekunder bara.
väckarklockor gör mig bara förbannad! :x

sen concerta kom in i mitt liv har jag dock en sådan på ringning, en timme innan jag planerar gå upp. jag stänger av den och tar min medicin liksom på autopilot och hinner inte bli förbannad - jag får juh sova vidare. :09:
sen har jag radion ställd på den tid jag egentligen ska gå upp, då hinner concertan göra sitt för att ruska om min envisa hjärna, och blir väckt av (oftast) ekonyheterna. det vill jag gärna höra, så att jag blir intresserad är också en del av själva väckningsprocessen. men jag gillar fortfarande inte att kliva upp innan nio-tio, som tidigast.

utan cs kan jag sova nästan hur länge som helst, det var alltid lite av ett problem kan man väl lugnt säga.


23 maj 2013, 11:55
Moderator
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Just intresse brukar vara väldigt effektivt för att väcka mig också. Av den anledningen brukar jag ha fjärrkontrollen till hands för att kunna sätta på nyheterna på TV så fort som möjligt. Det ger mig lite dåligt samvete ur miljösynpunkt, men det är en överlevnadsstrategi.


23 maj 2013, 12:00
Moderator
Inlägg Re: Varför man aldrig kommer upp på morgonen....
Där har jag nog nyckeln till en förbättring för min del, förresten. Tack! Mitt problem just nu är att varken mobilen eller handin ruskar liv i mig tillräckligt för att jag skall pilla i mig det där ritalinet. Med en riktigt skrällig väckarklocka för just det syftet, kan nog mobil, handi och TV-nyheter vara tillräckliga för en dräglig väckning när ritalinet väl har verkat. :)


23 maj 2013, 12:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 18 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.