Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Det bästa med henne är hennes altruism och empati. Hon är något så ovanligt som en ganska så altruistisk ung människa och jag hoppas att hon klarar av att behålla åtminstone en del av den inställningen genom livet. Hon betedde sig altruistiskt redan i förskolan, förskolepedagogerna var helt förundrade. Men någonstans är jag glad över att hon börjat ta för sig mer nu, det behöver man också lära sig annars blir man nog helt dränerad till slut.

Jag var också så där altruistisk en gång i tiden men sedan fick jag nog... :P

23 maj 2013, 02:05
Medlem
Zombie skrev:
Å en sida är Sverige fortfarande ett rätt litet land där det finns en chans att man kan komma någon vart på litet mindre extrema vägar än i den anglosaxiska världen. Särskilt om man både är begåvad och råkar ha utseendet för sig. Se på diverse svenska artister i den yngre till yngre medelålders generationen. Visst, tiderna förändras; men bättre än att gissa på den punkten kanske skulle vara att ta kontakt med några yngre vettiga svenska artister (sångare/ dansare/ skapare/ skådisar osv.), gärna kvinnliga, och fråga till råds och så – om det låter sig göras. Och/ eller typ managrar eller andra experter, i varje fall folk som jobbar med the real stuff.
Det kryllar av folk som jobbar med det real stuff på hennes skola. Flera av de äldre eleverna är redan kändisar och flera i hennes klass är redan med på tv i olika konstellationer osv.
Hon är mitt i smeten.
Det är mest jag som bromsar...

Konkurrensen är för övrigt stenhård. Just för att branschen är liten för att landet är litet. Det finns bara så många produktioner och arbetstillfällen för artister. Färdigbakade eller ej.

Senast redigerad av CodeRedAlert 23 maj 2013, 02:13, redigerad totalt 1 gång.

23 maj 2013, 02:11
Moderator
Okej. Hur många av dessa sysslar med just kommersiellt fotomodellande och hur påvarkar det deras karriär jämfört med dem som inte gör det?

23 maj 2013, 02:12
Medlem
Det har jag ingen exakt koll på. Men jag vet att alla erbjudna chanser till exponering tas tillvara och att föräldrar brukar vara rätt drivande. Det är lite av en grej i de här kretsarna.

Sedan vet jag inte heller vad för slags modellande det kan handla om när man är 11år? Hon ser något äldre ut än många jämnåriga men samtidigt är hon helt klart ett barn.
Så handlar det om att posera för Ellos barnavdelning så tycker jag inte det behöver vara så anmärkningsvärt. ;)
Å andra sidan är det en början som kan leda till annat som känns besvärligare att ta ställning till och mer lockande ur olika synpunkter.

Äsch!
Jag vet inte.

Natt.

23 maj 2013, 02:21
Moderator
Jaha, det är den sortens kretsar. Mer eller mindre distanslösa projekt- och kanske projektionsföräldrar i stället för mer "gammaldags" som ser som sitt ansvar att uppmuntra framför allt barnets person, inklusive mognad och stabilitet? Då kanske man kan fråga sig om det finns någon klick, bland dem och bland lärarna, som står för det mer "gammaldags", och vad de säger? Om inte annat så för att få en motvikt, hjälp att hålla sig på jorden.

Jag har också fortfarande för mig att det finns rätt stor variation i hur yngre svenska artister har tagit sig fram – åtminstone bland de mer "udda" – men mitt minne funkar inte så att jag är bra på konkreta exempel.

God natt.

23 maj 2013, 02:33
Medlem
MYCKET projektion. Föräldramötena har varit en fars.
Undrar hur mycket jag själv projicerar...säkert en del. :? :roll:

Men det finns så klart andra värden också, alla sorters lärare och föräldrar med sundare ideal. Det är bara det att den världen som ungdomarna idag lever i är rätt sluten för de vuxna, det finns så många fristående kanaler som jag som förälder knappt har koll på. På internet inte minst.

Eller så kanske det redan var på min tid utan att jag fattade att så var fallet? Men iaf. så är barnen väldigt brådmogna nu för tiden. Hetsen är en annan.

23 maj 2013, 02:42
Moderator
Jag är övertygad om att du kommer att finna en mycket sund balans i det där, CRA, mellan stöttande och problematiserande. Din dotter har tur som har dig, och vad jag förstår har hon en sund integritet och ett mycket gott hjärta.

23 maj 2013, 02:43
Medlem
Hon är förvånansvärt oförstörd med tanke på allt. Så något måste jag ha gjort rätt i varje fall...
8-)

23 maj 2013, 02:54
Medlem
Sett att det regnar idag.

23 maj 2013, 14:35
Medlem
Zombie skrev:
Xzirie skrev:
Tagit min första normala dusch på nästan 2 månader!

Jösses, måste vara skönt. Sådant har brukat utmana min autism svårt.

Oh ja, att vara gipsad har verkligen stört varenda liten del av tillvaron. Även om foten nu gör ont igen istället är det jävligt skönt att vara av med det och kunna sitta, ligga och duscha som vanligt. Som tur är har jag en del värktabletter kvar! :02:

23 maj 2013, 14:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 321, 322, 323, 324, 325, 326, 327 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.