Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
nu är det bara alla vattenrör upp till varje enskild kran


...eller snarare de horisontella rören från tanken i källaren fram till varje enskilt vertikalt rör.


21 maj 2013, 21:29
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
...och så förenklade jag en lönndörrsmekanism.


22 maj 2013, 01:22
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag dragit en femtedel av alla vattenrör (exklusive alla rörfästen) plus rören från havsytan och upp till första pumpen (inklusive alla rörfästen).


23 maj 2013, 01:15
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag vaknade 6 imorse - mest för att jag var hungrig - och tänkte att det var lika bra att jag gick upp och slutförde den där detaljen som jag inte lyckades få till igårkväll, vilket jag också gjorde, så nu är den klar. Snart dags för frukost.


24 maj 2013, 08:35
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu är vattenförsörjningssystemet klart med allt vad det innebär.


24 maj 2013, 15:42
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag inrett fängelset och kloakerna. Jag har även klämt in trappor ner till en ny fängelsekällare (isoleringscell och/eller tortyrkammare) och hittat på ett tredje sätt att ta sig ut från fängelset (isoleringscellen ligger under havsnivån och går mellan två kloaktunnlar, så det låg nära till hands att låta väggen mellan ha rasat in (och dessutom fyllt hela källaren med vatten), vilket jag ska bygga klart imorgon).


26 maj 2013, 23:37
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
En hel alternativ värld.
När beräknas spelarna kunna flytta in?


27 maj 2013, 12:33
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag satsar på att få det klart för betatestning till sommarlovet börjar (när nu det börjar?) och betatestningen tar väl någon vecka eller två. Typ.


27 maj 2013, 12:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Vårt sommarlov börjar den 12 juni.
Det varierar lite det där.

Men vad spännande! Bra jobbat.


27 maj 2013, 15:53
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Då har jag ungefär 2 veckor på mig. Det är tur att det är en ö, för då får det inte plats mer nu (förutom möjligen på djupet dårå). Att jag siktar in mig på sommarlovet beror på att de flesta är lediga då och har tid att betatesta och spela: Det blir som en sommarpresent.


27 maj 2013, 20:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron