Ny tråd Svara på tråd  [ 410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 41  Nästa
Tråden för oss naturintresserade 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Jaha, nu blommar slånen också. Och häggen och alla andra lövträd som jag aldrig lärde mig koppla ihop namn och utseende på. Körsbären bara skymtade i förbigående. Förra året kom jag inte ut dit där slånen blommar i skyar för flyttbestyr, i år vete fan om jag orkar.


16 maj 2013, 21:17
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Nu finns nästan allt naturen har att erbjuda till beskådning på en och samma gång. Syrenerna har inte slagit ut och midsommarblomster mm. kommer senare men allt från tussilago, vitsippor, liljekonvaljer, hägg mm. mm. blommar nu.

Tiden mellan hägg och syren.
:08:

Vi såg två ormar till idag, det var visst en enorm huggorm vid klippbadet tidigare i veckan och nu höll skägget att trampa på en till fast i mindre format och jag i min tur skrek HOJ när en ännu mindre en slank förbi min fot.


16 maj 2013, 21:18
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Liljekonvaljer?! Här skall plockas!


16 maj 2013, 21:18
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
För att från annan tråd återuppta sommarämnet getingar (och bin) tycker jag mig kunna märka, att håller man sig bara lugn och vänlig som inför annat folk (och täcker över sånt som de kan äta eller samla mat från) så upptäcker de så småningom att man varken kan ätas, samlas mat från eller bos i, och då brukar de ge sig av. De är väl inte heller intresserade av bråk om de kan slippa.

Jo, jag kan bli litet skärrad jag med, men det är intressant att försöka låta bli att gå på det. Det öppnar för en relation till krypen. (Hoppas att det också kan bli en liten liten övning i sinneslugn typ, när man förmodligen skulle behöva meditera osv. men inte kan…)


17 maj 2013, 16:28
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Zombie skrev:
Det öppnar för en relation till krypen.

… eller till sin egen inre bild av krypen. I vilket fall man ändå kan lära sig mycket om sig själv. *förebygger aspiga invändningar*

Men vad som är vad kan man inte så noga veta. *är förmodligen litet oaspig där*


17 maj 2013, 16:55
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Nu blommar syrenerna också.
Och häggen med.

Vad hände med tiden där i mellan? Den fanns ju inte i år. Är det bara ett uttryckt? Blommar de alltid omlott?


20 maj 2013, 23:19
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Jag tänkte också på det där med hägg och syrén just idag! Jag tror att de blommar samtidigt när blomningen är sen i starten. Allt skall liksom tryckas in på kortare tid då. Det är alldeles vanvettigt vackert med denna explosion av blomstrande! :08:


20 maj 2013, 23:35
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Syren, vad i helvete?!? Den ska väl blomma i juni eller så??

Tänkte någon gång innan jag lade mig nämna en spindeltråd jag såg flyga genom luften som jag undrade om det satt en spindel på, och om det är så de flyger, men… det här hinner jag ändå inte med.


20 maj 2013, 23:37
Moderator
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Det är snart juni... och den har bara börjat blomma lite blygsamt, här i alla fall.


20 maj 2013, 23:40
Medlem
Inlägg Re: Tråden för oss naturintresserade
Mycket blygsamt här med men dock.


20 maj 2013, 23:41
Ny tråd Svara på tråd  [ 410 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 ... 41  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron