Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Zombie skrev:
Sheyen skrev:
Zombie skrev:
Jösses, jag tog ut ett glas kallt vatten på balkongbordet och efter bara någon timma är det inte rumstempererat, inte ljummet, utan varmt. Synd att jag inte har något ägg att testa (rått). (Kanske inte så märkvärdigt för er som har balkong eller täppa, men jag har inte haft det så länge…)

Jag har alltid haft balkong, men jag tycker ändå att det var märkvärdigt!

Jaha minsann.

Kom i och för sig på att en del kan ha berott på att det stod på ett litet plåtunderlägg; fyllde glaset igen och ställde det på ett träunderlägg, möjligen värmdes det långsammare då, men solen började också svalna…

Men en liten solugn på balkongen kanske vore något.

Det var helt klart plåten som bidrog till den snabba upphettningen! Men det är ju väldigt varmt ute. Det blir nog en jävligt svettig sommar, ska han se! Stackars mig, som kommer att vara höggravid då! :lol:

20 maj 2013, 17:26
Medlem
Tvättat,handlat och nystat garn

20 maj 2013, 21:46
Medlem
Zombie skrev:
Men en liten solugn på balkongen kanske vore något.

Du kanske ska baka solbullar?

21 maj 2013, 00:28
Moderator
Ojdå, det fanns visst något som hette så. Nån sorts ugnsgräddade munkar? Undrar om någon glutenfri variant (månbullar? – det namnet var visst också upptaget. Förmörkelsebullar?) skulle gå att äta. Ligga so-lugn på balkongen och grisa ner med (glutenfritt smular ofta mycket).

21 maj 2013, 00:33
Medlem
Mja, det är väl en vaniljbulle där vaniljgömman inte är så mycket gömd utan istället öppen.

21 maj 2013, 00:43
Moderator
… och gör protuberanser kantänka? Aha. Låter rätt gott i alla fall.

21 maj 2013, 00:45
Medlem
:10: proteburanser från solbullar har inte observerats såvitt jag känner till...
Provexemplar kan dock inhandlas på närmaste sju-elva, pressbyrån har bara ibland verkar det som.

21 maj 2013, 00:49
Moderator
Tack för tipset, men skulle då behöva en glutenfri sju-elva…

21 maj 2013, 00:52
Medlem
Asch fan, födoämnesallergier måste vara drygt som tusan, laktos- och/eller kaseinintolerans känns i sammanhanget ganska lätthanterat - särskilt som jag inte är tokkänslig.

21 maj 2013, 01:17
Avslutat konto
Xzirie skrev:
Idag har jag blivit vettskrämd av CSN så jag fick droga ner mig med oxascand, lämnat in socansökan och packat 3 flyttkartonger med hjälp av boendestöd.
Vid närmare eftertanke var det kanske inte så smart att ta dubbel dos oxascand, jag kan nog inte låta bli att somna snart.

Ojsan! Jobbigt med CSN-grejen men skönt att ha packat lite iallafall.

Yetin skrev:
Får du tillbaka nog med pengar för att åka nån annan gång?

Jag hoppas det men vet inte.

21 maj 2013, 10:09
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 316, 317, 318, 319, 320, 321, 322 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.