Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Nästa
Ärlig rasism 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Ärlig rasism
Glömde länka till sammanhanget: från Sanive-citatet här och till fyra inlägg ner.

28 april 2010, 15:27
F.d. exec
Zombie skrev:
exec skrev:
Zombie skrev:
Jag är uppriktigt ledsen att det finns människor som Josef 3. Om inte annat så är det ett underbetyg åt andra människor (varmed inte avses "blattar"). Men visst vore det bra om alla som finns vore lika ärliga som han (är just nu).
I den mån han inte bara håller på och provocerar (lättmanipulerade aspergare), alltså.

du svamlar. tala ur skägget kvinna. jag förstår inte vad du skriver.
exec skrev:
Zombie skrev:
Du kan återkomma när du vill veta vad jag skriver.

ge ett rakt, klart och tydligt svar för guds skull*.

*jag återkom.

Jag tycker faktiskt inte ditt tilltal i skrift är okej alla gånger - som den här. Både respektlöst och svårt att se om du alls menar allvar eller bara vill trolla. Jag blev (glatt) överraskad över att du verkade så trevlig irl, det jag såg. Men på grund av det senare ska jag försöka svara, och för att Josef3 själv skrev något som kan förtydliga vad jag menar:
viewtopic.php?f=5&t=997&start=0
Ungefär så, i kombination med att vuxna i positioner där de borde ha begripit bättre tydligen gjorde gruvliga felgrepp i att ta hand om honom som barn.

Jag är trevlig. Framförallt är jag väldigt förlåtande och välvillig. Det är ytterst få människor som stör mig. Av den feedback som jag har fått sedan jag började vara social på internet sedan årsskiftet har jag förstått att det inte lyser igenom i skrift (avstängningen från Aspergerforum är ett exempel).

Jag har försökt "fylla ut" min text lite mer på sistone så att det jag skriver inte ska kunna låta kallt eller hårt, men jag har säkert mycket kvar att lära. Jag är tacksam för all konstruktiv kritik.

28 april 2010, 17:13
Medlem
Jag tycker att din vänlighet lyser igenom allt du säger, det ser t.om lite motsägelsefullt och löjligt ut när du (ganska ofta) använder mer "hårda" ord.

28 april 2010, 19:58
Medlem
Vänlighet hör ju inte ihop med ordval. Sådant är bara sååååå NT.

28 april 2010, 20:14
Medlem
Så det är specifikt invandrarna som tar aspergarnas pengar? :roll:
Det är rätt skrattretande att tro att de pengar som läggs på immigration annars vore öronmärkta för just insatser som går till aspergare.
Mer troligt är att de eventuella pengarna skulle gå till sådant som gynnar höginkomsttagarna, iaf med dagens regering. De är inte direkt kända för att måna om de svaga och behövande i samhället...

Att ta emot flyktingar kostar en del pengar, alldeles riktigt.
Med tanke på hur det ser ut i världen är jag personligen ändå glad över att vi i Sverige väljer att lägga pengar på att hjälpa medmänniskor undan krig, tortyr, fattigdom och livstrauman. Det får kosta, det är inget som tar mat från din eller min mun.
Alla vi som just nu sitter framför våra datorer har knappast något att gnälla över. Vi lever fortfarande i en ofattbar välfärd och har råd att hjälpa våra bröder och systrar bördiga ifrån andra länder.

När det gäller påståendet att invandrarna kostar en massa pengar när de redan är bosatta här så är det ren lögn.
De genererar mer pengar i skatteintäkter och annat än vad de kostar.
Se här: http://docs.google.com/viewer?a=v&pid=sites&srcid=ZGVmYXVsdGRvbWFpbnx2aWlzdmVyaWdlfGd4OjNjZmVlNGJjZjQ2NDRhNjU
På sidan 2 står det klart och tydligt att inkomstskatten för de familjer där alla medlemmmar är utrikesfödda, med råge täcker både arbetsmarknadsstöd, aktivitetsersättning, sjukpenning, föräldrapenning, bostadbidrag samt ekonomiskt bistånd.

Vidare kan vi läsa att de allra lönsammaste hushållen faktiskt består av familjer där medlemmarna är både utrikiska och svenska.
De hushållen är till och med lönsammare än helsvenska hushåll!
Det vill säga de betalar mer inkomstskatt än helsvenska hushåll och har lägre social- och bostadsbidrag.

Dessutom har man ganska nyligen slagit fast att invandringen ökar Sveriges utrikeshandel vilket är en viktig ingrediens i att få upp Sverige ur den ekonomiska svackan.
http://www.dn.se/ekonomi/invandringen-okar-sveriges-utrikeshandel-1.954118

Känn dig pulveriserad, rdos.

28 april 2010, 20:27
F.d. exec
Sanive skrev:
Jag tycker att din vänlighet lyser igenom allt du säger, det ser t.om lite motsägelsefullt och löjligt ut när du (ganska ofta) använder mer "hårda" ord.

Jag är osäker på om du är ironisk eller ej. Jag tänker hoppas och förutsätta att du inte är det.

Tack för din vänliga feedback. Jag trodde jag låg högt upp på din shit-list efter mina försök att "småprata" med dig, men jag kanske inte ens är med på den listan! =) Jag ska be för dig på söndag.

28 april 2010, 20:47
Medlem
Inte illa, men jag känner mig långt ifrån pulveriserad. :mrgreen:

* Man använder invandrare som grupp, men de som är kritiska till invandring menar att det är folk ifrån mellanöstern och Afrika som vi inte ska släppa in. Om du plockar bort de Europeiska arbetskraftsinvandrarna så blir din studie fullständigt pulveriserad. :mrgreen:

* Man lägger inte in invandrares ökade samhällskostnader, som t.ex. högre brottslighet, alla migrationsmål i förvaltningsdomstolarna, ökade anslag till polisen och rättsinstanser eller vanligt folks lidande som brottssoffer.

* Slutsatsen att blandade hushåll bidrar mest är ren statistisk manipulation. Det beror helt enkelt på att gruppen (per definition) måste bestå av minst två personer.

28 april 2010, 20:53
Medlem
Angående ökade kostnader på grund av brottslighet kan jag svara på rak arm. resten ska jag ruva på en stund.

Invandrare är de facto överrepresenterade när det gäller kriminalitet men då pratar vi i första hand om - tadaa - finländare, danskar och norrmän.
Från BRÅ:
http://www.bra.se/extra/pod/?action=pod_show&id=203&module_instance=12

Citera:
Överrepresentationen till trots når invandrarnas andel av brottsligheten inte på långt när de höjder som i bland framställs. Inte sällan beskrivs det som att en majoritet av brotten begås av invandrare. I realiteten handlar det alltså om en femtedel. Till saken hör också att uppemot hälften av brotten inom denna femtedel kan hänföras till nordiska invandrare, det vill säga invandrare från Danmark, Finland och Norge. Med andra ord inte de grupper som i debatten vanligtvis kallas invandrare. De flesta debattörer, oavsett vilken sida de kommer ifrån, avser – även om det inte sägs rent ut – med termen invandrare främst personer från utomnordiska länder, företrädesvis utomeuropeiska.

Så ska vi komma åt den delen av brottsligheten som invandrare gör sig skyldiga till och de kostnader det medför så ska vi i första hand utvisa ...mig? Jag är delvis finsk.
Jaa-a vad ska man säga? :shock:

28 april 2010, 21:13
Medlem
Vilken dynga!

Tada:
Citera:
Det första som bör understrykas när det gäller invandrare och brottslighet är att det inte finns, och heller aldrig har funnits, någon officiell statistik som visar hur det förhåller sig med invandrares brottslighet i Sverige.

Vad man alltså skriver är rena gissningar.

Vad gör man då när man saknar uppgifter om olika gruppers brottslighet i Sverige? Jo, man går till något land där denna statistisk finns, t.ex. USA. I USA så har personer av afrikanskt ursprung skyhögt högre brottslighet än vita. Rimligen gäller samma sak i Sverige.

De hypoteser man lägger fram för varför invandrare (bevisligen) har högre brottslighet, är oxå helt enkelriktade och pk-ifierade. Varför nämner man inte att det finns massvis av undersökningar som kopplar ihop ras och brottslighet, såväl i hemländer, som när de bor i andra länder?

Att använda brott i absoluta tal för olika grupper, och på den grundvalen döma ut danskar och norrmän, är ännu ett försök att med manipulerad statistisk få saker att se annorlunda ut än vad det egentligen är. Det enda som betyder något är självklart antal brott per individ.

28 april 2010, 21:33
Medlem
rdos skrev:
Inte illa, men jag känner mig långt ifrån pulveriserad. :mrgreen:

rdos i en mening.

28 april 2010, 21:51
Ny tråd Svara på tråd  [ 206 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 21  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.