Nej, jag är helt säker på att du inte tvingar ditt barn till det! Hoppas inte du tog det som någon pik, för det var verkligen inte menat så. Jag började bara tänka tillbaka till den tiden då jag själv gick på barnkalas.
Vilken bra mamma du är! Det där med att fastna och inte kunna ta sig vidare och bryta känner jag igen och jag har fortfarande problem med det. Fenren är ganska duktig på att hjälpa mig att bryta det, men ibland får han faktiskt lite panik, för jag kan bli helt låst i huvudet och okontaktbar. Men man behöver inte oroa sig för att det skulle gå ut över barnet när det är fött, för jag får ju ta benso och theralen sen igen och då tar jag ju det så fort Fenren säger till mig att göra det (han märker när det är "på gång" att bli kaos, långt innan jag själv gör det).
Det lät faktiskt som ett bra knep; att tvinga den "låsta" personen att bryta mönstret för att den ska kunna komma vidare. Det låter helt klart logiskt och det är extremt svårt (för att inte säga omöjligt) att bryta det själv. För min del eskalerar det oftast och slutar riktigt otrevligt. Man behöver ha någon som hjälper en när man fastnar.
Haha, förlåt, men jag tyckte att det var gulligt att ni enades om att aldrig mer åka till Liseberg. Men helt ärligt; det är så det ska vara. Att man gör det klart för barnet att man inte måste göra det som vissa andra ungar gör, för det viktiga är ju först och främst att man mår bra. Men han kanske ändrar sig i framtiden, sedan när han blivit lite längre och äldre!