Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Böcker man vill läsa 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Orange skrev:
Haha, grymt! Jag läste faktiskt lite i Bibeln igår kväll. Började från början med skapelseberättelsen.

Bra jobbat! :)

Orange skrev:
Ah, ja det är klart. Man vill ju inte riskera att förstöra något när man mår bra.

Nej, precis. Jag är väldigt rädd att minsta förändring blir kaos, så jag måste vänta lite, men så småningom ska jag testa.


17 maj 2013, 09:36
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
När det gäller bibelläsande rekomenderar nallen att man tar med (eventuellt delar av) Predikaren, den kan ge ett annat perspektiv än det diverse hysteriska nyfrälsta och framgångsteologer ger.


17 maj 2013, 18:02
Avslutat konto
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
nallen skrev:
När det gäller bibelläsande rekomenderar nallen att man tar med (eventuellt delar av) Predikaren, den kan ge ett annat perspektiv än det diverse hysteriska nyfrälsta och framgångsteologer ger.

Noterat. Jag ska läsa lite i Predikaren ikväll då. "Intet nytt under solen". *har lite koll* 8-)

Är du troende, nallen? *nyfiken*


17 maj 2013, 18:16
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Orange skrev:
Är du troende, nallen?

Det är vad man brukar kalla en definitionsfråga... jag har passerat genom frikyrkan kanske man kan säga; med två terminer på bibelskola och hela den baletten, men samtidigt passade jag inte in så bra där heller. Numera kanske man kan säga att jag petar russinen ur kakan - det uppskattas inte alltid, vare sig i kyrkan eller av fundamentalistiska ateister i bekantskapskretsen.

Nu blev jag inspirerad, kanske jag skulle gå på säsongens sista smaka och se i Saron...


17 maj 2013, 18:45
Avslutat konto
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
nallen skrev:
Det är vad man brukar kalla en definitionsfråga... jag har passerat genom frikyrkan kanske man kan säga; med två terminer på bibelskola och hela den baletten, men samtidigt passade jag inte in så bra där heller. Numera kanske man kan säga att jag petar russinen ur kakan - det uppskattas inte alltid, vare sig i kyrkan eller av fundamentalistiska ateister i bekantskapskretsen.

Nu blev jag inspirerad, kanske jag skulle gå på säsongens sista smaka och se i Saron...

Jag är lite förvånad. Jag tänkte mig dig som en "fundamentalistisk ateist". :P


18 maj 2013, 00:09
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Det är, bland många andra, Yetins avdelning.


18 maj 2013, 10:19
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Gick förbi en loppis igår och fick med mig sex bra böcker varav jag läst en. Nu återstår resten.


19 maj 2013, 20:43
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Justja, köpte den lilla boken Vad är queer av Fanny Ambjörnsson den måste jag läsa. Men inatt blir det väl An introduction to quantum field theory av Peskin&Schroeder.


19 maj 2013, 21:07
Medlem
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
En introduction to queer field theory, av Yetin Snömansson.


19 maj 2013, 21:33
Avslutat konto
Inlägg Re: Böcker man vill läsa
Gullivers resor av Jonathan Swift.


19 maj 2013, 23:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.