Okej!
Jag vill, någon gång i framtiden, ge Da Vinci-koden en chans! Men då måste jag vara väl förberedd och ha koncentrationen på topp osv.
Jag vill också ha en bibel hemma! Jag ska också köpa en.
Jag har Koranen hemma (och jag har fått ganska många olika reaktioner på det, när folk har sett den boken ligga här hemma). Det var faktiskt mamma som köpte Koranen till mig, från någon loppis. Hon fick syn på den och passade på. Den är översatt till svenska.
Ja, det har dragit mig ner i skiten många gånger, det här med att jag älskar språk, men sällan klarar av att läsa böcker. I gymnasiet fick jag ju IG i engelska B, varpå jag slänge ur mig kommentaren "fan vad irriterande att få IG i engelska när jag är så jävla grym på engelska!". Då sa någon "om du nu är så duktig; varför fick du IG?" (något som gjorde mig skitförbannad, hahaha!). Jag försökte att förklara att jag har svårt för läsförståelsen och av någon jävla anledning var man tvungen att läsa någon engelsk bok (ganska tjock), anteckna på medföljande papper om viktiga händelser, efter varje kapitel och läsa ett visst antal sidor per vecka. Jag klarade inte av den kombon. För det första fick jag stora problem med att minnas någonting av boken överhuvudtaget och för det andra visste jag inte vad som var viktiga händelser. Jag har alltid haft svårt för att veta sådant. Jag har många gånger chansat och fått olika reaktioner från lärarna. Sedan det här med att läsa ett visst antal sidor... Ja, att läsa på grund av tvång fungerar sällan bra. Jag vill läsa för att jag är intresserad och den där boken var sjukt förvirrande med skitmånga olika personer och många små händelser (jag kunde inte urskilja det väsentliga från de här sidospåren, eller vad det heter.
Hur som helst: Jag blev idiotförklarad och det provocerade mig. Jag slutade dock aldrig att tro på mig själv.
Jag hoppas att du snart får motivation till att läsa Sagan om Ringen-triologin.
Om jag kommer på något sätt att motivera dig ska jag säga till!
Gällande Concertan så får vi se hur jag gör... Den fungerar ändå ganska bra, ju. Men jag ska ta upp det med läkaren (det är mest det att jag inte vill testa så mycket nytt nu på ett tag, eftersom att det ändå blivit ganska lugnt, liksom).