Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Idag har jag bestämt mig för att bygga ihop nästa dator själv. Jag hade tänkt vara lat (och spara tid plus möjlig tandagnisslan) genom att låta någon annan göra det åt mig, men eftersom jag är ett kontrollfreak stod jag inte ut med tanken på att kanske inte få allt exakt där jag vill ha det eller få saker, som jag inte bett om, på ställen där jag inte vill ha dem. Det jag nojar mest över med att bygga själv är CPU:ns 2011 ben vilka jag tänker mig kan böjas om man så bara tittar på dem på fel sätt, men det kanske mest beror på att det här blir första gången jag monterar CPU:n själv. Bortsett från CPU-nojan, så ser jag faktiskt fram emot att få bygga lite igen.

16 maj 2013, 03:38
Medlem
Schueberird skrev:
Det jag nojar mest över med att bygga själv är CPU:ns 2011 ben vilka jag tänker mig kan böjas om man så bara tittar på dem på fel sätt

Hmmm, benen är visst faktiskt inte regelrätta ben och kan alltså inte böjas, hur fel man än tittar på dem, så då var den nojan ur världen. :)

16 maj 2013, 03:46
Medlem
Pratar vi centralprocessor?
På min PC hotar CPU'n att göra PC'n helt CP.

Det vill säga när jag jobbar som mest intensivt i FL Studios.

Jag hade ställt alarmet helt åt helskotta inatt så vi kom upp lite sent men nu är alla som ska vara iväg iväg och jag gör mig beredd för att också ta mig iväg alldeles straxsligen.
Det är en sådan där solig dag igen.
Solglasögon och solskyddsmedel på.
8-) --->GO!

Jag önskar eder alla en SKÖN dag.
:09:

16 maj 2013, 08:15
Medlem
Schueberird skrev:
Hmmm, benen är visst faktiskt inte regelrätta ben och kan alltså inte böjas, hur fel man än tittar på dem, så då var den nojan ur världen. :)

Det brukar inte vara nåt problem, nej.
Bra belysning och ett lugnt och metodiskt sinnelag löser det mesta som kan tänkas uppkomma.

16 maj 2013, 08:47
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Jag önskar eder alla en SKÖN dag.
:09:

Tack det samma :)

16 maj 2013, 09:38
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Pratar vi centralprocessor?

Ja.

CodeRedAlert skrev:
På min PC hotar CPU'n att göra PC'n helt CP.

Det vill säga när jag jobbar som mest intensivt i FL Studios.

Det känns igen från när jag installerade Reason första gången på en gammal dator, särskilt när jag hade lite för mycket effekter igång samtidigt (ljudet hackade och det klickade och hade sig och när det var som värst stoppade uppspelningen helt och Reason klagade på att CPU:n var för slö), men det löste sig när jag hittade och installerade ASIO-drivrutiner (tack, kxproject (ett projekt som gick ut på att skriva (gratis) ASIO-drivrutiner för Creative Live!-kort, men som nu är mer eller mindre avsomnat), utan dig hade jag inte kunnat fortsätta använda samma gamla ljudkort så länge som jag gjort (jag tror det är är tolv år nu)).

Något som kan vara värt att prova är ASIO4All (http://www.image-line.com/support/FLHelp/html/envsettings_asio4all.htm) - i alla fall om du har ett vanligt konsumentljudkort (inte proffskort) eller integrerat ljud (som en del av moderkortet) och inte fick med ASIO-drivrutiner - på egen risk, förstås (läs på innan du testar) - och inte redan har bra drivrutiner, förstås.

CodeRedAlert skrev:
solskyddsmedel på.

Tack för påminnelsen. Solen ligger på rätt bra när man är ute och långcyklar, vilket jag alltid glömmer varje gång sommarsäsongen startar igen. :(

nallen skrev:
Det brukar inte vara nåt problem, nej.
Bra belysning och ett lugnt och metodiskt sinnelag löser det mesta som kan tänkas uppkomma.

...och bra förberedelser (läsa på innan, läsa manualer, kolla instruktionsvideor).

16 maj 2013, 12:47
Moderator
Idag har jag deltagit i en diskursiv praktik (pedagogisk kurs) för att utveckla min diskursiva praktik (handledning) kring den diskursiva praktik (forskning) i vilken vi analyserar diskursiva praktiker. Jag säger som Sheyen: my thinking is broken!

16 maj 2013, 18:42
Medlem
Kommit på en gammal komediserie som var rätt kul när den begav sig: Tredje klotet från solen.

16 maj 2013, 19:12
Moderator
Incognita skrev:
Idag har jag deltagit i en diskursiv praktik (pedagogisk kurs) för att utveckla min diskursiva praktik (handledning) kring den diskursiva praktik (forskning) i vilken vi analyserar diskursiva praktiker. Jag säger som Sheyen: my thinking is broken!
Och ändå har du övat diskursiv praktik på ett nätforum… :04:

OnT: diskursiv praktik med solen på min balkong. Varvad med diskursiv teori när den är i moln eller bakom träd och man inte kan inbilla sig att det är sommar längre. Som vanligt hinder mot att höja vare sig praktik eller teori till högre rymder; ingen risk att bli någon Ikaros(Inte ens någon IKEAros, eller är det ett nytt namn på stan?)

16 maj 2013, 19:38
Medlem
Incognita skrev:

:mrgreen: :20:

16 maj 2013, 20:45
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 311, 312, 313, 314, 315, 316, 317 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.