Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Åsiktsförbud på Aspergerforum
Författare |
Meddelande |
sugmundfreud
Medlem
|
Re: Åsiktsförbud på Aspergerforum
Vilket busfrö du är . Hehe, nej men allvarligt så ser jag allvaret i det hela också. Man har två val om man vill vara kvar där. 1. Göra våld på sig själv och typ bara läsa, aldrig skriva. 2. Använda pm-filtermetoden.
|
16 april 2010, 23:50 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Det är förvisso sant. Det torde alltså vara dags att glömma och gå vidare!? En flod kan aldrig rinna motströms?
|
16 april 2010, 23:51 |
|
|
Kristofer
Medlem
|
Men just nu spelar det mig inte så stor roll. För nu är det vår och fritiden kan med fördel tillbringas utomhus.
|
19 april 2010, 20:28 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Vilken sorglig samling skitsnackare i den här tråden!
|
24 april 2010, 19:42 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
*Host* jag snackar inte skit, jag skvallrar.
|
25 april 2010, 01:00 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Ingen brist på avreaktioner på Aspergerforum och hur det leds, vare sig här eller där. Även om mycket av konflikterna gäller olika läggningar och bedömningar och misslyckad kommunikation finns det uppenbarligen ett behov - eller just därför. Ändå tycker jag det är konstigt att ingen på någotdera stället har reagerat mer på de båda mer hårdfaktaartade fallen av ärekränkning nyligen, där två medlemmar varnades med hänvisning till direkt, i allvarlig bemärkelse, ohederliga avsikter, utan belägg (enligt principen "hellre fälla än fria") och diskussionen om det sedan kvävdes i sin linda genom att trådarna låstes. Det oroar mig - aspergare som ska vara så hederliga.
|
26 april 2010, 12:58 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Och nej, jag orkar inte vara visselblåsare och skriva det här på AF. Men hålla tyst har jag inte heller samvete till, så därför tar jag risken att skriva det här.
Och det jag syftar på är inte personerna, dem har såvitt jag vet ingen annan något mandat att tala för, utan handlingssättet och principen.
|
26 april 2010, 13:47 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Antar att du syftar på OA-bråket, Zombie? Eller det kanske inte spelar någon roll vilken av konflikterna som åsyftas, har personligen ingen ork att följa med i de olika bråken. Men min åsikt är att modereringen överlag sköts väldigt bra på Aspergerforumet. Det ska modereras hårt för att forumet ska förbli det den är idag. Jag var inte med på den "gamla goda tiden" som vissa här ojar sig över, så det kan jag inte uttala mig om.
Min övertygelse är att det behövs ett seriöst aspergerforum med massor av informativa inlägg, tolerans gentemot alla som håller sig inom de gränser som är allmänt accepterade i samhället i stort och en välkomnande atmosfär för nykomlingar. Detta lyckas Aspergerforum med, över förväntan faktiskt!
Har ni någon uppfattning om hur det är att som nydiagnosticerad eller med en undran över möjliga AS-drag leta efter andra med liknande erfarenheter och efter utförlig information om hur AS yttrar sig hos riktiga människor av kött och blod, istället för ett torrt skolboksexempel som aldrig klarar av att fånga hela problematiken, alla möjliga svagheter och styrkor mm.? Det tror jag att många av er faktiskt har och därmed klarar av att relatera till det fantastiska i att det finns tillgång till allt detta på ett och samma forum.
Att man sedan inte får bete sig precis hur som helst och svänga sig med vilka ljusskygga åsikter som helst utan att få en varning eller bli bannad, är en bagatell i sammanhanget. Kollektivets intressen måste gå före den enskilda individens. Helt klart. Med kollektiv menar jag inte specifikt någon AS-kollektiv utan den sammanlagda summan av alla som söker sig till Aspergerforumet.
|
26 april 2010, 21:26 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Det går inte så bra att skriva längre inlägg här märker jag, forumet buggar ju.
Det jag skulle tillägga var att detta forum behövs som motvikt för allt det seriösa men samtidigt måste det finnas en balans mellan det tramsiga, icketramsiga och framförallt sådant som kan upplevas som stötande av flertalet användare. Jag säger inte att man inte får uttrycka sin åsikt, vad det än vara månde. Det jag säger är att man får se till att göra det i för det avsedda trådar och hålla en respektfull ton i övriga trådar. När det blir en allmän pajkastning som jag själv nu ex. visat prov på så finns det inte mycket utrymme kvar för annat till slut. Men vill ni fortsatt ha det så- fine! Jag har många fler pajjer kvar att kasta *siktar på rdos*
|
26 april 2010, 21:39 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Inte det i sig, men en avknoppning av det ja. Nej, inte vad jag förstår, för det jag kritiserar gäller just hur man behandlar personer - var som helst. Kan jag förstå. Liksom... Instämmer. Och vilken befrielse att läsa sedan! Som ett djupt andetag och tillbaka i solskenet efter att man omedvetet har hållit andan... Här har jag gått och blivit blind för hur mycket skit och litet erkännande AF faktiskt har fått under lång tid nu - fast jag själv var en av dem som drev på för en (just det) takhöjning för alla slags aspergare, så att även de känsligare skulle kunna vistas där, just för att forumet skulle kunna ta ansvar för den ställning det hade skaffat sig. Just därför är det tyvärr ännu allvarligare när moderatorerna där gör sig skyldiga till en så både allvarlig och elementär förseelse som ärekränkning eller förtal. Instämmer återigen.
|
26 april 2010, 22:20 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|