Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Förstå allt till varje pris var inte vad jag skrev om. Inte heller jamsa med och tro att det vore utvecklande. Jag skrev om att förstå såpass att man kan kommunicera med en annan person. (Och "kommunicera", inte "hålla med".)

Misstänker också att jag ser betydligt mer än du tror av det du syftar på. Men det kan gärna förbli en misstanke, jag behöver inte heller förstå allt. ;)


13 maj 2013, 23:50
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag jobba till 16 och sen tvätta kläder.


14 maj 2013, 08:02
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Kaninmamma skrev:
Jag har blivit arg idag för att mina vänner blir attackerade med hårda och elaka ord.
Såklart jag vill försvara Sugis , kullan, Sheyen , yetin , nallen , orange , och några till som fått nål stick och hugg i ryggen.
Jag bråkar inte för mitt höga nöjes skull.
Men jag vill försvara mina vänner.
Om någon av er var ute med mig tex på stan och någon skulle komma och attackera er .
Då skulle det var en självklarhet att ställa mig framför så jag skulle få slagen eller sparkarna istället för min vän.

Jag är bara sådan.
Jag är en lojal vän! Jag kan ge de sista pengarna till en vän som är i nöd.
Jag köpet hellre presenter till andra än tänker på mig själv.
Är det en vän som är utan mat så delar jag med mig .
Jag är trogen och trofast.
Och jag tänker alltid på andras bästa framför min egen bekvämlighet .
Så om jag lät hård så ville jag ställa upp för de som blivit kränkta .

Nu vet ni varför jag fick spelet denna dag !

Du är en god människa, Kaninmamma. :20:


14 maj 2013, 08:10
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Yetin skrev:
CodeRedAlert skrev:
Yetin, ja, det är ju bättre att se till att en blivande mamma som redan har omvärldens blickar på sig pga. autism gör bort sig ytterligare på ett öppet forum. :roll:
Eller hur tänker du?


Inget av det som hon skriver ger väl några rimliga skäl för myndigheterna att lägga sig i. Tvärtom är avsaknad av rigida NT-uppfattningar om sakernas tillstånd bra. MEN myndigheterna är förstås inte rationella utan ett sorts Freud-Jugend som vill utrota autister, så visst. Men kommer de verkligen finkamma aspieforum efter runda ord för att leta skäl att lägga sig i? Låter för en gångs skull som du är mer paranoid än jag!

Nej, det gör det inte. Det är bara något sjukt önsketänkande från hennes sida. Det är ju därför hon tolkar in saker jag inte skrivit, som t.ex att jag skulle dela Breiviks åsikter, om än inte alla; något som jag inte skrev. Det grundar sig troligen i att hon är så förbannat nyfiken på vad jag har för åsikter, för varje liten grej som hon kan anmärka på kommer hon att försöka anmärka på. Jag begriper dock inte varför hon vill göra detta; jag har inte som livsmål att göra hennes tillfreds.

Inga myndigheter kommer att lägga sig i, mer än det som jag själv ber om (stöd i boendet, t.ex). I princip alla myndighetsfolk som träffat mig (och förstått att jag har autism) har sagt att jag är en väldigt smart människa som tänker igenom allting väldigt noga och analyserar alla problem och listar ut de mest troliga scenarion som varje situation har att erbjuda. Jag blir glad när folk ser det, för jag vet ju att det är så. :09:


14 maj 2013, 08:20
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
sugmundfreud skrev:
Kaninmamma skrev:
Jag har blivit arg idag för att mina vänner blir attackerade med hårda och elaka ord.
Såklart jag vill försvara Sugis , kullan, Sheyen , yetin , nallen , orange , och några till som fått nål stick och hugg i ryggen.
Jag bråkar inte för mitt höga nöjes skull.
Men jag vill försvara mina vänner.
Det uppskattas. Vissa grejer blir faktiskt för mycket för att det ska kännas ok att stå ensam. Jag menar, jag tål ganska mycket, men ibland är det oändligt tröttsamt att alla jag kommer ihop mig med automatiskt blir offret och jag den sedvanliga gamla onda sugis.

Du är aldrig ensam! :20:


14 maj 2013, 08:25
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Sheyen skrev:
Kaninmamma skrev:
Jag har blivit arg idag för att mina vänner blir attackerade med hårda och elaka ord.
Såklart jag vill försvara Sugis , kullan, Sheyen , yetin , nallen , orange , och några till som fått nål stick och hugg i ryggen.
Jag bråkar inte för mitt höga nöjes skull.
Men jag vill försvara mina vänner.
Om någon av er var ute med mig tex på stan och någon skulle komma och attackera er .
Då skulle det var en självklarhet att ställa mig framför så jag skulle få slagen eller sparkarna istället för min vän.

Jag är bara sådan.
Jag är en lojal vän! Jag kan ge de sista pengarna till en vän som är i nöd.
Jag köpet hellre presenter till andra än tänker på mig själv.
Är det en vän som är utan mat så delar jag med mig .
Jag är trogen och trofast.
Och jag tänker alltid på andras bästa framför min egen bekvämlighet .
Så om jag lät hård så ville jag ställa upp för de som blivit kränkta .

Nu vet ni varför jag fick spelet denna dag !

Du är en god människa, Kaninmamma. :20:

Tack ! Jag bryr mig tyvärr för mycket.
Så jag tar en paus härifrån inte av ilska eller något sådant.
Men jag inser att det tar för mycket energi.
Jag ska bara ägna mig åt min nya underbara familj .
Jag har drömt om att flytta ihop med ufo så länge .
Nu ska jag bara njuta av lyckan och kärleken !
Ha det gott vänner !
Kram Kaninmamma :09:


14 maj 2013, 08:57
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ta en paus om det känns rätt. Jag kommer sakna dig. :09:


14 maj 2013, 09:03
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Njut av livet, Kaninmamma! Kom tillbaka precis när du känner för det. Du är omtyckt här och dina inlägg lyser upp ens dag. :09: :20:


14 maj 2013, 09:08
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag äta upp mina jordgubbar som jag har i en skål här, bredvid mig. Fy tusan vad gott, hihihihi! :08:


14 maj 2013, 09:09
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag fundera över allt som hänt här...


14 maj 2013, 10:06
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 281, 282, 283, 284, 285, 286, 287 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron