Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zirre skrev:
Kaninmamma: Du har visst helt missat min signatur på aspergerforum ser jag genom denna mening och prata skit om aspieforum på aspergerforum.

näpp det är fler än jag som vet ditt skitsnack om detta forum där.


13 maj 2013, 15:39
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Hupp... :?

Nu är ju det här ett forum för oss som har kliniskt signifikanta svårigheter i bland annat att sätta oss in i andras perspektiv, så vi kanske skall försöka att tillämpa "the benefit of a doubt" lite mer till mans...

ja ja jag brukar kunna hålla mig lugn för er skull moddar, men men ibland måste man bara få säga vad man tycker


13 maj 2013, 15:41
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Kaninmamma skrev:
Zirre skrev:
Kaninmamma: Du har visst helt missat min signatur på aspergerforum ser jag genom denna mening och prata skit om aspieforum på aspergerforum.

näpp det är fler än jag som vet ditt skitsnack om detta forum där.


Du får gärna kolla min signatur där om du vill, tror det skulle behövas.


13 maj 2013, 15:44
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Hupp... :?

Nu är ju det här ett forum för oss som har kliniskt signifikanta svårigheter i bland annat att sätta oss in i andras perspektiv, så vi kanske skall försöka att tillämpa "the benefit of a doubt" lite mer till mans...


Alltså, jag tänker att det är klokt att inte utgå från den värsta tänkbara tolkningen av varandras beteenden. Även om man är övertygad om att någon gör något av ren illvilja, så kan man ju inte helt säkert veta. Därför kan det vara klokt att åtminstone pröva tanken att den tolkningen är felaktig, att det finns ett rimligt skäl till varför den andre reagerar på ett visst sätt. I just det här fallet hintade jag till Kaninmamma att Zirre kanske inte medvetet avser att provocera till intriger och bråk, såsom Kaninmamma tycks ha uppfattat det. Samtidigt tänker jag att Kaninmamma nog inte heller skrev det där bara för att vara elak, utan att det kan finnas skäl att fundera i varför hon reagerar så. Det handlar om ömsesidig ansträngning att förstå hur den andre ser situationen. Tidigare föreslog jag att det kanske fanns rimliga psykologiska förklaringar till varför man kan skratta i situationer som innefattar att avliva aborrar utan att det nödvändigtvis behöver innebära att man tycker om att de njuter. I alla fallen handlar det om att ge den andre "the benefot of a doubt" - att bemöta denne med så pass mycket respekt att man åtminstone kan tänka sig att reflektera kritiskt kring sina egna tolkningar.


13 maj 2013, 15:57
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Kaninmamma skrev:
Zirre skrev:
Kaninmamma:

Och du tycker sånt där (som du skrev till mig) är okej att häva ur sig till en annan. :01:

ja absolut! och passar det inte kan du ju dra härifrån, du skulle inte vara saknad


Med tanke på ditt inlägg så stannar jag hellre kvar. Sorry om det inte var det du ville.


13 maj 2013, 15:59
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Savanten Svante skrev:
[X] Idag ska jag bli HELT övertygad om att chip på bankkort inte är ett dugg säkert längre.

Bild


Är det förövrigt nån som vet ett bra ställe i sverige som säljer stora batterier till EEE?


Posten jag citerar skrev jag sön dec 26, 2010 12:03 am. Ingen lyssnade på mig när jag berättade om det. Men nu är det tydligen en nyhet.

http://www.expressen.se/gt/bedragarnas-nya-knep-for-att-rensa-ditt-konto/


13 maj 2013, 16:04
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zirre skrev:
Kaninmamma skrev:
Zirre skrev:
Kaninmamma:

Och du tycker sånt där (som du skrev till mig) är okej att häva ur sig till en annan. :01:

ja absolut! och passar det inte kan du ju dra härifrån, du skulle inte vara saknad


Med tanke på ditt inlägg så stannar jag hellre kvar. Sorry om det inte var det du ville.


Jag hoppas verkligen att ingen skall behöva lämna forumet! :? Jag misstänker att Kaninmamma kommer att ångra den där formuleringen, som skrevs i affekt. Det är många upprörda känslor här. Låt oss inte jaga bort varandra från forumet!


13 maj 2013, 16:06
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag tänker inte lämna bara för att andra tycker att jag ska göra det. Sådana dumma inlägg får inte mig att välja gå snarare tvärt om.
Det här är ändå bara ett simpelt forum.


13 maj 2013, 16:08
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag skulle kunna skriva som kaninmamma gjorde och passar det inte kan du ju dra härifrån, du skulle inte vara saknad.
Men det skulle inte falla mig in, tycker alla är lika välkomna.


13 maj 2013, 16:12
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Savanten Svante skrev:
Savanten Svante skrev:
[X] Idag ska jag bli HELT övertygad om att chip på bankkort inte är ett dugg säkert längre.

Bild


Är det förövrigt nån som vet ett bra ställe i sverige som säljer stora batterier till EEE?


Posten jag citerar skrev jag sön dec 26, 2010 12:03 am. Ingen lyssnade på mig när jag berättade om det. Men nu är det tydligen en nyhet.

http://www.expressen.se/gt/bedragarnas-nya-knep-for-att-rensa-ditt-konto/


Direktlänk till min ursprungspost viewtopic.php?p=15721#p15721


13 maj 2013, 16:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 275, 276, 277, 278, 279, 280, 281 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.