Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Vore det verkligen åt själva lidandet skulle jag också tycka att det var fel.


13 maj 2013, 15:13
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
OnT:

Ska hämta ut ett paket på affären, det är antagligen ett ställ/fodral till min surfplatta Nexus 10.


13 maj 2013, 15:13
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Vore det verkligen åt själva lidandet skulle jag också tycka att det var fel.


Jag kan tyvärr inte se det på nåt annat vis så länge personen inte förklara sig. (om hon gjort det redan har jag missat det)


13 maj 2013, 15:15
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Och jag har väldigt väldigt svårt att tänka mig att det faktiskt var för att hon satte sig in i hur de led som hon skrattade, och då av glädje över det. Om så vore, hade det för övrigt varit betydligt mer logiskt att döda dem långsamt på ett plågsamt sätt för att de skulle hinna lida.


13 maj 2013, 15:18
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zirre skrev:
Zombie skrev:
Zombie skrev:
Man kan även (kanske också som "normal") ha sidor som är så cyniska att det skrämmer en själv utan att det behöver innebära att de är påkopplade, eller att man som vuxen väljer att koppla på dem, när det gäller. (Det kan också ge baksmälla att ha varit sådär "cynisk", eller avstängd, eller vad man ska kalla det – men även den saken kan ju vara komplicerad eller fördröjd.)

Där (bland annat) tyckte jag Inco spann vidare bra. En sak jag själv kom på sedan var att för en NPF:are kan ju även det där vara en "normal" kontakt som är trög, felinställd eller sen i utvecklingen: att kunna stänga av i extrema situationer kan ju vara nödvändigt för överlevnaden. Den där försvarsmekanismen som Inco också nämnde. Dessutom kan det ju hända att man som aspergare/autist redan har det mer extremt än man själv förstår, och så behövs det bara typ en absurd situation på det…


Eller så är man aspergare/autist med sunt tänkande och därför tycker det är fel att skratta åt en annans lidande.

Men att vara elak och jävlas med alla andra har du ingen svårighet med.
och prata skit om aspieforum på aspergerforum.
Är det friskt och sunt betende?
Du är den mest elaka människa jag träffat på.
Jag tycker verkligen synd om dig du måste vara en sorglig person.
När du är på asperger chatten och människor inte ens vill snacka med dig.
Jag förstår dem fullkomligt.
Jag brukar hålla tyst i det längsta men jag tycker du uppför dig vedevärdigt.
Du förstör verkligen stämningen på detta forum och uttnyttjar att man inte blir bannad så lätt här. Hade jag haft detta forum hade du fått en fot därbak för länge sedan.
Du verkar må bra av intriger och bråk, Det är ett sjukt betende anser jag.


13 maj 2013, 15:31
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zirre skrev:
Incognita skrev:
Vore det verkligen åt själva lidandet skulle jag också tycka att det var fel.


Jag kan tyvärr inte se det på nåt annat vis så länge personen inte förklara sig. (om hon gjort det redan har jag missat det)

För att få respekt behöver man förtjäna det! Jag tror du missat vad det betyder :01:


13 maj 2013, 15:32
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Kaninmamma:

Och du tycker sånt där (som du skrev till mig) är okej att häva ur sig till en annan. :01:


13 maj 2013, 15:34
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zirre skrev:
Kaninmamma:

Och du tycker sånt där (som du skrev till mig) är okej att häva ur sig till en annan. :01:

ja absolut! och passar det inte kan du ju dra härifrån, du skulle inte vara saknad


13 maj 2013, 15:36
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Kaninmamma: Du har visst helt missat min signatur på aspergerforum ser jag genom denna mening och prata skit om aspieforum på aspergerforum.


13 maj 2013, 15:37
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Hupp... :?

Nu är ju det här ett forum för oss som har kliniskt signifikanta svårigheter i bland annat att sätta oss in i andras perspektiv, så vi kanske skall försöka att tillämpa "the benefit of a doubt" lite mer till mans...


13 maj 2013, 15:38
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 274, 275, 276, 277, 278, 279, 280 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron