Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Idag ska jag baka, eftersom jag glömde det igår.


13 maj 2013, 12:19
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Sheyen skrev:
Kaninmamma skrev:
Sheyen skrev:
Idag ska jag fortsätta att räkna ner dagarna som återstår! Snart är det dags för mitt barn att blotta könet för ultraljudsteknikern och då får vi äntligen veta vad vårt barn heter! Har längtat efter att få veta hans/hennes namn ända sedan jag plussade på graviditetstestet!

Vad spännande! Jag tror det du beskrev att du skrattade när fiskar avlivades råkad misstolkas.
Jag har stor empati och är mycket kärleksfull men råkar skratta vid olämpliga tillfällen.
Det gör mig brydd och tänker vad har jag för fel.
Men jag tror att jag gör det när jag blir orolig och ängslig.
En känslo reaktion .
Som när man blir skrämd och hoppar till och börjar skratta.
Inte sjutton är det kul att bli skrämd men ändå skrattar man.
I i för sig har jag lätt till skratt !
När jag slår mig, när jag slår ut kaffet över bordet som i morse.
Varför sura när man kan skratta är mitt motto!
Idag ska jag flytt städa med min kompis.
Dricka kaffe och ha det kul!
Förr när jag flytt städa i min ungdom drack jag öl men jag har mognat ifrån den ovanan!
Ha en härlig måndag ! Kram på er! :D

Det låter som ett finfint motto! Det är nyttigt att tänka så! Att ett skratt alltid är det bästa. :09: Ärliga, kärleksfulla skratt, förstås!

Jag brukar också skratta som en känsloreaktion (och det kan bli oerhört opassande om man råkar ha otur).

Kram!

Jag tänkte också på skratt som spänningsutlösare. Även av nervositet, villrådighet och sådant. Och på att man som aspergare/autist kan ha svårt att identifiera vad man känner; även känslorna själva kan nog tänkas komma i oordning jämfört med det normala. Det kan också ta länge i livet innan man blir ens någorlunda "färdigkopplad".

Man kan även (kanske också som "normal") ha sidor som är så cyniska att det skrämmer en själv utan att det behöver innebära att de är påkopplade, eller att man som vuxen väljer att koppla på dem, när det gäller. (Det kan också ge baksmälla att ha varit sådär "cynisk", eller avstängd, eller vad man ska kalla det – men även den saken kan ju vara komplicerad eller fördröjd.)

Om nu det där gick att förstå. Komplicerat kan det alltså vara. Egen erfarenhet.

Kram på dem som vill…


13 maj 2013, 12:34
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Tycker faktiskt att man som vuxen människa bör tänka ett steg längre. Att skratta när man nackar en fisk vad är det för sätt?
Något sunt förnuft borde man väl ändå ha? Annars är det allt sorgligt.

OnT: Boka tid hos vårdcentralen.


13 maj 2013, 12:47
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zirre skrev:
Tycker faktiskt att man som vuxen människa bör tänka ett steg längre. Att skratta när man nackar en fisk vad är det för sätt?
Något sunt förnuft borde man väl ändå ha? Annars är det allt sorgligt.

Ni må tycka att inlägget är puckat, idiotiskt eller vad ni vill men alla har rätt till sin åsikt.


13 maj 2013, 12:56
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zirre skrev:
Zirre skrev:
Tycker faktiskt att man som vuxen människa bör tänka ett steg längre. Att skratta när man nackar en fisk vad är det för sätt?
Något sunt förnuft borde man väl ändå ha? Annars är det allt sorgligt.

Ni må tycka att inlägget är puckat, idiotiskt eller vad ni vill men alla har rätt till sin åsikt.
Vari ligger det sorgliga i att ha kul(skratta) när man förbereder maten?


13 maj 2013, 12:59
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zombie skrev:
Jag tänkte också på skratt som spänningsutlösare. Även av nervositet, villrådighet och sådant. Och på att man som aspergare/autist kan ha svårt att identifiera vad man känner; även känslorna själva kan nog tänkas komma i oordning jämfört med det normala. Det kan också ta länge i livet innan man blir ens någorlunda "färdigkopplad".

Man kan även (kanske också som "normal") ha sidor som är så cyniska att det skrämmer en själv utan att det behöver innebära att de är påkopplade, eller att man som vuxen väljer att koppla på dem, när det gäller. (Det kan också ge baksmälla att ha varit sådär "cynisk", eller avstängd, eller vad man ska kalla det – men även den saken kan ju vara komplicerad eller fördröjd.)

Om nu det där gick att förstå. Komplicerat kan det alltså vara. Egen erfarenhet.

Kram på dem som vill…

Ja, jo... Det är nog sant, det som du säger, Zombie.

:20:


13 maj 2013, 13:07
Avslutat konto
Inlägg Re: Idag ska jag...
Zirre skrev:
Att skratta när man nackar en fisk vad är det för sätt?

Zombie skrev en tänkvärd förklaring här ovan. Jag känner igen mig i att använda skratt som spänningsutlösare; jag skrattar i opassande situaioner då och då och tror inte det gör mig till en ond människa.


13 maj 2013, 13:38
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Orange skrev:
Zirre skrev:
Att skratta när man nackar en fisk vad är det för sätt?

Zombie skrev en tänkvärd förklaring här ovan. Jag känner igen mig i att använda skratt som spänningsutlösare; jag skrattar i opassande situaioner då och då och tror inte det gör mig till en ond människa.

Jag tycker inte att man skrattar åt en annans lidande oavsett om det är en fisk, människa eller annan levande varelse.


13 maj 2013, 14:19
Moderator
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag tror knappast att det var själva lidandet som Sheyen skrattade åt.


13 maj 2013, 14:21
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Incognita skrev:
Jag tror knappast att det var själva lidandet som Sheyen skrattade åt.

Vad skrattade hon åt då?


13 maj 2013, 14:24
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 272, 273, 274, 275, 276, 277, 278 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron