Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274 ... 335  Nästa
Idag ska jag... 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Cykla, är så fint väder och då bör man gå ut.


9 maj 2013, 11:52
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Typ knata cirka 60 meter i ösregnet släpandes på soptunnan. Sophämtning i morgon.


9 maj 2013, 16:17
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
...Ta med mig knottarna till sjön så de får släcka sin blodtörst med att slakta lite fisk.
Desto mer mat över till dom vi inte dräper idag.


10 maj 2013, 14:45
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Ufo skrev:
...Ta med mig knottarna till sjön så de får släcka sin blodtörst med att slakta lite fisk.
Desto mer mat över till dom vi inte dräper idag.

Förra sommaren var vi uppe i Norrland och fiskade! Jag fick fan typ 14 abborrar och 1 gädda! Jag skrattade som fan när jag knäckte nacken av abborrarna. In med några fingrar i käften och sedan dra bakåt, så att allting knakar! "Hejdå, fiskeeeeen!". :P

Det är tydligen inte friskt att roas av sådant, men vad fan; det är ju bättre att jag skrattar än att jag gråter.


10 maj 2013, 14:50
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Gå på discotek :D


10 maj 2013, 14:59
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Sheyen skrev:
Det är tydligen inte friskt att roas av sådant, men vad fan; det är ju bättre att jag skrattar än att jag gråter.
Vi kanske är empatistörda på riktigt. :lol:


10 maj 2013, 21:25
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Sheyen skrev:
Det är tydligen inte friskt att roas av sådant, men vad fan; det är ju bättre att jag skrattar än att jag gråter.


Bättre att vara medveten om att maten HAR levt.

Minns att somliga reagerade på en barndomkompis från tiden jag bodde på landet. Han hade inga problem med djur, husdjur och mat. "hejdå kaninen, imorrn är du lunch."


10 maj 2013, 21:52
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Savanten Svante skrev:
Minns att somliga reagerade på en barndomkompis från tiden jag bodde på landet. Han hade inga problem med djur, husdjur och mat. "hejdå kaninen, imorrn är du lunch."
Det är en naturlig uppfostran. Så det skall va.


10 maj 2013, 22:40
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Underneath the bridge
The tarp has sprung a leak
And the animals I've trapped
Have all become my pets
And I'm living off of grass
And the drippings from the ceiling
But it's ok to eat fish
Cause they don't have any feelings


Är man ouppfostrad om man mår risigt efter att ha dödat en katt eller en råtta? Fiskar är liksom, ah de ser ut som idioter och har ingen päls. Men pälsdjur tycker jag är jobbigt att avliva.


10 maj 2013, 22:46
Medlem
Inlägg Re: Idag ska jag...
Jag är förvirrad asätare. Jag har inte dödat nåt jag har ätit, utom växter.


10 maj 2013, 22:51
Ny tråd Svara på tråd  [ 3347 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 268, 269, 270, 271, 272, 273, 274 ... 335  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron