Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Drömde att jag for med ett något bedagat tåg genom det nerlagda Bergslagen. I ett f.d. gruvsamhälle, där vi for nästan i gatan, lade jag märke till underliga strävpelare på husen på den sida som vette mot oss. Jag tänkte att det kanske fanns gruvgångar med rasrisk under eller på andra sidan om oss (där det fanns någon sorts långsmal öppen plats med gräsmatta och Domuslåda på andra sidan om den) och undrade hur det gick ihop med att järnvägen gick där.

Rätt vad det var stannade vi vid ett rödljus (i gatan? bara för järnvägen?). När tåget satte igång igen sneddade det långsamt över gatan för att fortsätta på andra sidan. Precis när min vagn hade sneddat över såg jag en väldig kranbil komma från samma håll som vi. Bredare än ett normalt vägfordon och hjulbesatt som en tusenfoting. Tänkte "har han sett oss? Hen hinner inte stanna!?"

Nej – det hann hen inte. Den tunga kranbilen brakade rätt igenom vagnen efter min. Jag undkom med en halv vagnlängd (och min vagn välte inte ens), men det mesta av vagnen efter var valsat järnskrot och valsade människor och vagn och folk efter den var tillknycklade dito. Någon som nyss hade gått gatan fram försökte hjälpa upp en kvinna som i oförstående… något outsägligt… tittade på sin hand, som hängde ner tillplattad som svarta papperstrasor och inte ens blödde.

Nu fattas liksom bara att det händer också. Eller har hänt. Eller inte händer därför att jag skrev det. :04:


1 maj 2013, 14:43
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
"Drömde att väggtapeten hade lossnat lite och av någon märklig anledning börjat brinna. Upp och ner längs våderna syntes pyttesmå eldslågor. Jag började riva bort tapeten."

Lite oklart vad som sedan hände.


1 maj 2013, 18:23
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag verkar ha en vana att dromma att jag sugs in i nagon film. Har haft minst 4 sadana drommar, varav 3 (senast inatt) varit samma filmscen. Hmm, har den kanske gjort ett intryck pa mig?


9 maj 2013, 15:52
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att en boaorm hade startat ett skogsbolag och jag tänkte: "Hur ska en orm kunna leda ett bolag?" Ormen försökte göra saker på okonventionella sätt och de anställda var frustrerade över att ingenting fungerade. Det sista som hände i drömmen var att ormen låg ihoprullad under en stol och var sur och stingslig.


9 maj 2013, 16:00
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Schueberird skrev:
Jag drömde att en boaorm hade startat ett skogsbolag och jag tänkte: "Hur ska en orm kunna leda ett bolag?" Ormen försökte göra saker på okonventionella sätt och de anställda var frustrerade över att ingenting fungerade. Det sista som hände i drömmen var att ormen låg ihoprullad under en stol och var sur och stingslig.

Det där låter lite som en "profetisk" (psykologiskt insiktsfull) dröm. :10: Måhända en träffsäker analys av något? (kan ibland känna mig som jag föreställer mig att den där ormen känner sig)


9 maj 2013, 16:05
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Igår drömde jag att en tjej tipsade om något jävla sminktips... Hon sminkade sig med hjälp av ett tennisracket. Hon slog på rougen med hjälp av ett sådant.


9 maj 2013, 16:55
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Sheyen skrev:
Igår drömde jag att en tjej tipsade om något jävla sminktips... Hon sminkade sig med hjälp av ett tennisracket. Hon slog på rougen med hjälp av ett sådant.


Testa, det kanske blir häftigt - rutigt.

:lol:


14 maj 2013, 01:32
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att jag och min metamour sjöng duett på scen. Det kändes väldigt fint.


17 maj 2013, 08:44
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Eller duett och duett... vi sjöng unisont och våra röster sammansmälte till en. Det lät vackert och kändes mäktigt.


17 maj 2013, 11:24
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
För någon vecka sedan drömde jag att jag var lycklig, men jag visste samtidigt att det bara var en dröm och ju längre drömmen höll på desto mer ville jag inte vakna. När jag till slut vaknade fanns bara vemodet kvar.


17 maj 2013, 11:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron