Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa
Är det farligt att dejta nån med aspergers? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Är det farligt att dejta nån med aspergers?
http://wiki.answers.com/Q/Is_it_dangerous_to_date_someone_with_Asperger%27s_Syndrome

20 april 2010, 01:19
Medlem
Inlägg Re: Är det farligt att dejta nån med aspergers?
Det konstigaste är att frågan öht ställs!

20 april 2010, 14:34
Medlem
Qwerty skrev:
Det konstigaste är att frågan öht ställs!

Ny på internet? Här kan man ställa hur korkade frågor som helst utan att tappa ansiktet.

Wikianswers brukar komma högt upp i googlesökningar, och det är ju bättre än att random "hur farlig är denna aspergaren?"-tråd dyker upp.

20 april 2010, 16:48
Medlem
Det är ju bättre att de frågar än fortsätter tro nå't skumt, men samtidigt tråkigt att de ska behöva fråga.

20 april 2010, 21:32
Medlem
JA !!!

21 april 2010, 17:22
Medlem
Ufo skrev:
JA !!!

Det är farligt att dejta människor.

23 april 2010, 06:20
Medlem
Qwerty skrev:
Det är farligt att dejta människor.

Jag antar att det är farligt att date.a en hel del djur också... grizzly till exempel

24 april 2010, 18:13
Avslutat konto
Med tanke på att aspergare i säkert 80% av fallen utvecklar besatthet av sin partner så kan det vara farligt. Oftast är det nog bara irriterande att dejta en aspergare, de kommer förfölja dig långt efter uppbrottet men inte direkt utgöra en fysisk fara.

Även här så är det nödvändigt att kontrollera, medicinera och ta ned aspergarna innan de kan bli irriterande/potentiellt farliga. Det är därför läkemedelsindustrin idag till stor del riktar sig mot aspergare.

27 april 2010, 14:54
Medlem
Det är ofarligt att dejta en Aspergare som går på Risperdal :lol: . Faktiskt, jag har provat. Han låg mest som en trött korv hela dagarna och steg upp när jag sade att maten var klar. Fast han e ofarlig på uppåttjack också :) .

Risperdal är ju som kanske bekant är, förstahandspreparat vid medicinering av Aspergers syndrom. Ja! det medicineras faktiskt, tvärtom vad folk i allmänhet brukar gå runt och säga.

Själv är jag ofarlig att dejta, men kan bli mycket farlig om jag hamnar i situationer där det blir tal om bodelning och dylikt. Alltså om jag blir lurad på pengar då ilsknar jag till. Exet ville ha alla mina prylar inklusive lägenheten, fan vad arg jag blev, han hade inte bidragit med en enda pinal själv.

27 april 2010, 16:26
Medlem
En sak som jag tycker verkar lite obehaglig är att en del Aspergare tenderar att älta gamla dejtförsök. Alltså tex om de lär känna varandra via ett forum, då kan det bli så att de skriver om varandra på forum. Och tar upp intima detaljer och råkar nämna personen vid namn och dylikt.

Farligt är väl ett kraftuttryck i ett sådant sammanhang, men det är kanske inte så roligt att läsa om sig själv flera år efter att den sjunde Februari 2002, det kommer jag ihåg, för det var då jag hade första dejten med Josephine, eller C3PO som hon heter här på forumet. Det blev ju lite kel och mys, men vi kom inte längre än så, för sedemera flyttade hon av okänd anledning 70 mil bort. Detta efter att hon avbokat en dejt. Jag skickade bara några hundra dikter via sms åt henne för att jag var ledsen över den avbokade dejten, och sedan dess har hon inte svarat på pm heller. Men, det är svunna tider, dags att gå vidare!

De flesta gör väl inte så hoppas jag, men man bör kanske ha i åtanke att man kan fastna i en Aspergares sinne för all framtid. På ett lite småknepigt sätt. Irrläran om den helt ofarlige Aspergaren är en smula naiv. Beror just på vilken Aspergare, det finns ju några olika typer, undergrupper. Den undflyende, fobiska blir aldrig ett problem. Emedan den mer utåtriktade gåpåaren kan bli ett smärre bekymmer oavsett om man inleder ett förhållande eller ej.

27 april 2010, 17:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 19 inlägg ]  Gå till sida 1, 2  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.