Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag har jag tagit säsongens 12 första kontroller, men en var inlåst så det bidde bara 11. Det blev en rask promenad av vilken hälften klarades av med några extra kilon på ryggen.


28 april 2013, 22:46
Avslutat konto
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag har jag gjort armhävningar, plankan, axelpress med hantlar och en övning för triceps med hantlar så många repetitioner jag orkade gånger två.


4 maj 2013, 18:54
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Sprang en vända. Gick lite sakta. Upptäckte att jag hade mina skyddsskor och inte mina joggingskor. Men det blev inte mycket sämre än vanligt.


5 maj 2013, 20:30
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Cyklade 2.3 mil idag. Annars går jag på gymmet flera ggr i veckan.


5 maj 2013, 21:05
Avslutat konto
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag gjorde jag plankan, bicepscurl, draken (övning för ben och balans främst) och knäböj så många repetitioner jag orkade x 2. Stretchade efteråt.

Jag prokrastinerar som tusan gällande konditionsträningen. Idag skyllde jag på att det var för varmt för att springa. Jag måste ta tag i det där för konditionen känns egentligen viktigast.

Jag behöver dra ner på mitt sockerintag också. Jag är väldigt beroende av yttre stimulans som kaffe och socker för att hålla mig vaken och motiverad i vardagen men det är ju inte bra... Jag kan äta jättemycket socker. Om jag köper ett paket med tio kakor så äter jag liksom alla. På en gång. Jag tänker att jag ska ta en men det blir aldrig så. :? Det får igång mitt belöningssystem jättemycket och jag har dålig självdisciplin så det är skitsvårt att sluta! Någon som har tips på hur jag kan göra? Jag är inte överviktig men jag skulle se bättre ut om jag gick ner de kilon jag har bara på grund av allt onyttigt jag käkar.


7 maj 2013, 21:51
Avslutat konto
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Kollade mitt bmi nu; det är 21,6. Innan jag blev gravid med min dotter hade jag 18,6. Skulle tro att min idealvikt ligger någonstans däremellan.


7 maj 2013, 21:54
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Kan det vara ADHD-/NPF-ig självmedicinering till viss del? > ersättbar med bättre sömn, kost, avstressning, att prova ut riktig medicin?

Tycker själv jag kan märka skillnader där, även om jag är ute och famlar och inte har lyckats hitta mycket system i det. Men någon annan kan ju ha bättre tur med vård och tips.


7 maj 2013, 21:59
Avslutat konto
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Zombie skrev:
Kan det vara ADHD-/NPF-ig självmedicinering till viss del? > ersättbar med bättre sömn, kost, avstressning, att prova ut riktig medicin?

Tycker själv jag kan märka skillnader där, även om jag är ute och famlar och inte har lyckats hitta mycket system i det. Men någon annan kan ju ha bättre tur med vård och tips.

Jag har inte ADD/ADHD men jag har läst i en bok av Gillberg att många med ticssjukdom är väldigt beroende av yttre stimuli för att hålla igång; att det har med belöningssystemet och motivationsproblem att göra, så det kanske är i det som behovet bottnar. Jag har ju i grund och botten väldigt svårt för att göra sådant som inte intresserar mig så mycket och då hjälper det om jag tillför något trevligt under tiden. :04: Jag har iallafall skärpt mig när det gäller sömn, kost, motion och stressnivå på sistone. Jag mår bättre än på länge, så jag borde kunna ta tag i det här med sockret nu.

Jag tog upp problemet med min psykolog idag och jag ska testa några olika strategier för att bryta beteendet till nästa gång vi ses.


8 maj 2013, 15:38
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Testa EFT.
Det kan hjälpa.
Och så får man känna sig härligt flummig medans man knackar på olika ställen på kroppen och upprepar mantran.
:04:


8 maj 2013, 22:01
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Testa EFT.
Det kan hjälpa.
Och så får man känna sig härligt flummig medans man knackar på olika ställen på kroppen och upprepar mantran.
:04:

Just för att bryta specifika reaktionsmönster tror jag också att det faktiskt kan funka. Jag följde CRA:s råd förut under en period när jag hade en tendens att fastna i ångestskapande tankemönster, och det bröt reaktionerna på ett väldigt handfast sätt.

Igår gjorde jag kundaliniyoga igen efter att inte ha hunnit med det på ett tag. Så skönt det var!


9 maj 2013, 09:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron