Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 
SD: Järnrörsmannen föreläser om våldsamma blattar. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg SD: Järnrörsmannen föreläser om våldsamma blattar.
Kent Ekeroth som har gjort sig känd för att vara våldsam, beväpnat med ett järnrör.
http://www.expressen.se/nyheter/almqvist-och-ekeroth-bevapnar-sig-med-jarnror/

Skall hålla föreläsningar om det våld som finns i invandrartäta områden.
http://imgur.com/QlMM67D

Hur tänker SD egentligen?

6 maj 2013, 20:59
Medlem
Inlägg Re: SD: Järnrörsmannen föreläser om våldsamma blattar.
Den andre järnrörsmannen har ju flyttat utomlands. Läste det här på http://www.fria.nu/artikel/97637 , och det är lysande!

Skippar du midsommar i år, Almqvist?

Hur lång tid behöver du för att helt assimileras till den ungerska kulturen? Sarah Olsson skriver till Sverigedemokraternas före detta riksdagsledamot Erik Almqvist med anledning av flytten till Ungern.

Publicerad: Torsdag 2 maj 2013 | 11:05

Hej Erik!

Nu när du själv flyr från det förtryck och hot du utsätts för i ditt hemland för att invandra i ett annat, förutsätter jag att du kommer följa dina principer kring invandring och föregå med exempel för andra invandrare. Men för att tydliggöra har jag några funderingar kring de regler och förhållningssätt som du och ditt parti förespråkar:

Enligt ert principprogram ska man som invandrare på sikt helt överge sin ursprungliga kultur och identitet för att bli en del av den nya nationen. Ungefär när tror du att du kommer att helt ha övergett den svenska kulturen och din svenska identitet för att helt passa in i den ungerska? Skippar du midsommar i år eller blir det först till nästa?

Eftersom ungerskan i Ungern ska vara det samhällsbärande språket inom samtliga samhällsområden antar jag att du i din kontakt med myndigheter endast kommunicerat på ungerska. Men kan det i ett politiskt sammanhang, till exempel vid ett politiskt möte, vara okej att kommunicera med dina vänner på engelska?

Eftersom du själv anger hot och förtryck (från subkulturella grupper och från genus- och mångkulturalism-fåran) som skäl till att du lämnar Sverige, antar jag att du ser dig själv som flykting? Jag antar att du därför bara stannar i Ungern så länge som din situation är akut livshotande? Annars är det ju bättre att Ungern lägger sina resurser på att hjälpa dig här på plats, då kan de ju med samma summa pengar hjälpa fler Sverigedemokrater som blir utsatta.

Om du ser dig själv som flykting, vet du såklart att du bör bli utvisad från Ungern om du besöker Sverige. Finns det någon möjlighet att du ändå kommer att komma på Sverigedemokraternas nästa stämma?

Trots uppgivna hot kanske du ändå inte ser dig själv som flykting utan snarare som arbetskraftsinvandrare? Hur ställer du dig då till att du genom att lämna Sverige nu allvarligt hotar vår ekonomiska och sociala utveckling genom att dränera oss på din behövliga kompetens?

Ungern har i dag en arbetslöshet på nästan 11 procent. Arbetskraftsinvandring till Ungern behövs alltså inte och ska därför i princip inte förekomma. Undantaget är förstås människor med en speciell kompetens som inte finns inom landets gränser. Hur lång tid tror du att det kan tänkas ta innan du överfört din specialkompetens till den ungerska befolkningen så att du på sikt inte kommer behövas där längre?

Jag förutsätter att du i Ungern inte kommer att skaffa fler barn än det svenska genomsnittet, (1,9) eftersom en för hög nativitet hos invandrargrupper kommer leda till att ungrarna blir en minoritet i sitt eget land. Men hur aktivt kommer du att försöka stoppa andra svenskar i Ungern från att skaffa fler barn än det svenska genomsnittet (1,9)?

För att undvika att epidemiska farsoter som hiv och tuberkulos sprids i Ungern antar jag att du testade dig för detta innan du åkte dit? Men med tanke på omständigheterna, kanske det inte hanns med? Om så var fallet, anser du det nu motiverat att du får ett straff eller att det räcker med att du testar dig nu på plats och fram till provresultaten kommit iakttar försiktighet?

Assimilering är en lång och svår process som inte alltid lyckas och som i vissa fall kan ta flera generationer att fullborda. Om du i framtiden därför kommer att föredra att återvända till Sverige, anser du att du även skulle ha rätt till ett individualiserat och behovsprövat återvandringsstöd utöver den engångssumma som självklart kommer att betalas ut? Det skulle såklart vara till en stor fördel för Sverige om din kompetens kunde återinföras inom landets gränser och du skulle ju också tjäna som en förebild för andra svenska invandrare i Ungern.

Det är självklart inga lätta frågor det här, men jag hoppas du får tid till att formulera några förtydlingar kring mina funderingar och önskar dig all lycka till i ditt nya land.

Viszontlátásra!

Ps. Alla nämnda åsikter kring invandring är tagna från Sverigedemokraternas principprogram från 2011, senaste åsiktsdokument om invandringspolitik från 2007.

7 maj 2013, 10:26
Moderator
Ufo skrev:
Kent Ekeroth som har gjort sig känd för att vara våldsam, beväpnat med ett järnrör.
http://www.expressen.se/nyheter/almqvist-och-ekeroth-bevapnar-sig-med-jarnror/

Skall hålla föreläsningar om det våld som finns i invandrartäta områden.
http://imgur.com/QlMM67D

Hur tänker SD egentligen?

Att han ju vet vad han talar om? (Något billig poäng, men kunde inte hålla mig längre.)

Allvarligare talat: bland dem som lutar åt deras håll verkar de ju bara ha blivit populärare av järnrörshistorien. Svetsar samman dem mot omvärlden på samma sätt som kvinnoförtryck och sprängning av världsberömda Buddhastatyer som fanns i vartenda konstlexikon svetsade samman talibanerna. Så det kanske är högst medvetet det här.

(Hoppas jag inte dubblerar Svantes citat, har inte hunnit läsa det än.)

7 maj 2013, 13:17
Avslutat konto
Järnrörshistorian är bara ett uttryck för det ökande motståndet mot "svenskfientlighet" - en nödvändig konsekvens av det mångkulturella samhället som totalt spårat ur. Kriminella blattar däremot är kriminella på grund av deras kultur eller gener. Så kanske de ser det?

Tragikomiskt, hur som helst.

7 maj 2013, 14:48
Moderator
Jo, det var lysande, Svante. Lysande som det uppenbara ofta är, när någon ser och kan formulera det…

Skulle bara vilja ha ordentligt forskat kring varför sådant ändå inte går in. I varje fall om inte opinionen, eller den verklighet folk ser (blir matade med) redan är för. Orange kom med ett väl inlevt bidrag. Sedan kan jag kanske fomulera mitt kortare: den där "vi mot de"-känslan "behöver" odlas.

7 maj 2013, 20:43
Ny tråd Svara på tråd  [ 5 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.