Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 
Seriöst intressant: Påven kommer att bli arresterad! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Seriöst intressant: Påven kommer att bli arresterad!
http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/faith/article7094310.ece

"RICHARD DAWKINS, the atheist campaigner, is planning a legal ambush to have the Pope arrested during his state visit to Britain “for crimes against humanity”.

Dawkins and Christopher Hitchens, the atheist author, have asked human rights lawyers to produce a case for charging Pope Benedict XVI over his alleged cover-up of sexual abuse in the Catholic church.

The pair believe they can exploit the same legal principle used to arrest Augusto Pinochet, the late Chilean dictator, when he visited Britain in 1998."

17 april 2010, 00:54
Moderator
Inlägg Re: Seriöst intressant: Påven kommer att bli arresterad!
Friskt vågat, hoppas de vinner. Och att det i så fall inte slår tillbaka mot dem själva sedan. Det lär det kunna göra att utmana en så mäktig organisation.

Synd att Tzipi Livni kunde vrida sig ur nätet.

17 april 2010, 01:38
Medlem
Hoppas dom lyckas, bara för sakens egen skull. Ska även bli kul att se tumultet det väcker.

Jag stöder dock inte herr Dawkins som är en tönt, snarare hoppas jag att han blir offentligt förödmjukad någonstans på vägen.

17 april 2010, 20:47
Medlem
Sanive skrev:
Hoppas dom lyckas, bara för sakens egen skull. Ska även bli kul att se tumultet det väcker.

Jag stöder dock inte herr Dawkins som är en tönt, snarare hoppas jag att han blir offentligt förödmjukad någonstans på vägen.

Varför är han en tönt?

17 april 2010, 22:53
Medlem
Tror inte en sekund på att någon påve kommer att få spendera tid inlåst i fängelse. Men dumt att inte försöka.

17 april 2010, 23:09
Medlem
Savanten Svante skrev:
Sanive skrev:

Varför är han en tönt?

För att han gör arresterandet av påven till sitt eget ansvar, till att börja med.

20 april 2010, 00:39
Medlem
Ah. Jag trodde det hade nåt att göra med att han avslöjar mumbojumbomänniskor så fort han får en chans! :)

20 april 2010, 01:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 7 inlägg ] 

Som gäst saknar du privilegier.