Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Åsiktsförbud på Aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Åsiktsförbud på Aspergerforum
Fråga: "Råder det åsiktsförbud på Aspergerforum?"
Svar: "Finns det hästar med liten kuk?"

Menar du alltså att det inte råder åsiktsförbud på Aspergerforum?

16 april 2010, 22:38
Medlem
Schueberird skrev:

Mitt inlägg var ett svar på att sugis skrev om att sitta på en häst med stor kuk.

16 april 2010, 22:39
Moderator
Schueberird skrev:
:roll: Hur kunde det gå så snett?

Jag satt en dag och läste gamla trådar och fan, det var ju ett bra forum en gång i tiden, men det var innan en massa äckliga barnföräldrar registrerade sig.
Tyvärr är det inte längre möjligt för någon utanför möjligen moderatorskretsarna att få en korrekt bild av vad det forumet var en gång i tiden. Liebert (ägaren) gjorde en rejäl upprensning häromåret, där han plockade bort stora mängder trådar med vad han (och många andra) ansåg var personliga påhopp, rasistiska utfall och liknande. En del av de trådarna har sedan återkommit i censurerat skick, men långtifrån alla.

Belägg för det jag skriver hittar du säkert bland trådarna i "Regler, nyheter och synpunkter". Ett nyckelord är "Nya Fri Diskussion" eller "NFD", där de flesta av de trådarna låg.

16 april 2010, 22:43
Medlem
[Charley] skrev:
Schueberird skrev:

Mitt inlägg var ett svar på att sugis skrev om att sitta på en häst med stor kuk.

Aha, jag blev lite förvirrad av att inte kunna koppla ihop hästar och deras eventuella kukar med åsiktsförbud.

En tre meter hög häst med stor kuk var det alltså? Nä, då är man nog inte så kaxig längre med ett jätteorgan rakt i synen.

16 april 2010, 22:47
Medlem
Zombie skrev:
Schueberird skrev:

Jag satt en dag och läste gamla trådar och fan, det var ju ett bra forum en gång i tiden, men det var innan en massa äckliga barnföräldrar registrerade sig.
Tyvärr är det inte längre möjligt för någon utanför möjligen moderatorskretsarna att få en korrekt bild av vad det forumet var en gång i tiden.

Eller för dem som var med på den tiden - eller till och med innan den tiden.

16 april 2010, 22:48
Moderator
Schueberird skrev:
Zombie skrev:
Schueberird skrev:

Tyvärr är det inte längre möjligt för någon utanför möjligen moderatorskretsarna att få en korrekt bild av vad det forumet var en gång i tiden.

Eller för dem som var med på den tiden - eller till och med innan den tiden.

Som ofrånkomligen kommer att käfta om hur det var utan att ha någon källa att hänvisa till.

16 april 2010, 23:31
Avslutat konto
Det är ett cp-forum i vilket fall, vem bryr sig om det är skit nu.

16 april 2010, 23:37
Medlem
rdos skrev:
Man borde nog ändra diagnoskriterierna på AS till att man inte klarar av att vara kvar på AF mer än högst en vecka utan att åka ut om man agerar naturligt.

:lol:

rdos skrev:
Eller skicka sånt du tror är kontroversiellt till någon du litar på först. Jag tror inte det är en bra idé att skicka det till Titti eller någon annan moderator. De blir nog ännu surare då.

Jag skrev till Titti i pm att jag framöver (fr.o.m den 28/5 då jag släpps in igen) ämnade göra så och hon sade att det var helt okej. Så, har hon sagt det så får hon stå för det. Om jag bara skickar kontroversiella inlägg till henne så ger det nästan signalen att jag skulle ha svårt att känna av vad som är okej och att jag behövde hjälp, något sådant vill jag inte ge sken av. Jag vill istället visa att jag jag har förstått fullt ut att det råder åsiktsförbud och att man helt på random kan bli utkastad, så att jag därmed skickar alla inlägg till henne, även okontroversiella. På så vis deklarerar jag min kritik mot forumet ännu tydligare.

Titti har både godkänt och välkomnat att man skickar sina inlägg som pm till henne först, så jag uppmuntrar andra här att göra likadant! :)

16 april 2010, 23:40
Medlem
Zombie skrev:
Schueberird skrev:

Tyvärr är det inte längre möjligt för någon utanför möjligen moderatorskretsarna att få en korrekt bild av vad det forumet var en gång i tiden. Liebert (ägaren) gjorde en rejäl upprensning häromåret, där han plockade bort stora mängder trådar med vad han (och många andra) ansåg var personliga påhopp, rasistiska utfall och liknande. En del av de trådarna har sedan återkommit i censurerat skick, men långtifrån alla.

Belägg för det jag skriver hittar du säkert bland trådarna i "Regler, nyheter och synpunkter". Ett nyckelord är "Nya Fri Diskussion" eller "NFD", där de flesta av de trådarna låg.

Tyvärr är det ju så, forumet är helt förstört och sönderhackat. Jag kommer nog aldrig att kunna passa in i det nya. Men det blir säkert bra när de väl fått bort alla riktiga Aspergare därifrån. Då uppstår kanske en balans.

Och för att svara på en helt annan sak: Det finns till och med hästar utan kuk! My Little Ponys har ingen. Djurvärldens svar på Barbie o Ken. Falabellaponnys torde inte ha så stor qk. Men jag vet inte, man kan bara ana. Kanske finns filmer om man googlar.

16 april 2010, 23:42
Medlem
Josef3 skrev:
Det är ett cp-forum i vilket fall, vem bryr sig om det är skit nu.

Ja, där har du en poäng, cpn är ett bättre klientel. Men då får det inte vara sådana som har Aspergers i kombination med cp-skada, utan det måste vara neurotypiska cpn och förståndshandikappade men utan autism.

16 april 2010, 23:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.