Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Åsiktsförbud på Aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Åsiktsförbud på Aspergerforum
Timeless skrev:
Samt ingen ide att ge dem tips annat än det de vill- ha. Säger man emot dem så blir det ett jävla liv. Kramar och gnäll ftw.

Och om de mot förmodan skulle råka vara vettiga själva, så finns det alltid några hangarounds som alldeles oombedda och mer än gärna gnäller i de ack så kränkta barnföräldrarnas ställe - och det alldeles oavsett om föräldrarna själva upplever sig kränkta.

16 april 2010, 01:09
Medlem
Schueberird skrev:
Timeless skrev:
Samt ingen ide att ge dem tips annat än det de vill- ha. Säger man emot dem så blir det ett jävla liv. Kramar och gnäll ftw.

Och om de mot förmodan skulle råka vara vettiga själva, så finns det alltid några hangarounds som alldeles oombedda och mer än gärna gnäller i de ack så kränkta barnföräldrarnas ställe - och det alldeles oavsett om föräldrarna själva upplever sig kränkta.

Yepp. Det är synd om barnföräldrarna, :lol:

16 april 2010, 03:51
Medlem
Har läst tråden på AF, och den här gången handlar det verkligen om rent åsiktsförbud. Jag kan mycket väl hålla med Heliora om att det är väl magstarkt att begära alla de insatser som det talas om, oavsett om man är gift eller inte. Ska alltså de bortskämda LSS-gaparna nu ta över AF helt och hållet och förbjuda all slags opposition emot deras horribla krav?

16 april 2010, 08:40
Medlem
sugmundfreud skrev:
Sant, jag sitter på fingrarna 75% av tiden jag spenderar där. Om man beter sig som en Aspergare åker man ju ut med huvudet före.

Det stämmer. Man borde nog ändra diagnoskriterierna på AS till att man inte klarar av att vara kvar på AF mer än högst en vecka utan att åka ut om man agerar naturligt.

sugmundfreud skrev:
Därför är de lite rädda för att banna mig helt. De anar vilken kapacitet jag besitter om jag blir kränkt. Det är bekvämare att låta mig vara kvar. Ingen vill vara den som bannar mig. Det är svårt att i förväg veta hur jag skulle ta en ban. Jag kan försvinna som en kutryggad smygfis. Eller så kan jag ägna resten av mitt liv åt hämnd, med min förvridna kropp i stolt erektion, min icke existerande hals som en åderpåle i vinden, sittandes på en tre meter hög häst med stor kuk.

Så sant. Gäller nog mig oxå. De vet väl t.o.m. hur jag brukar agera i sådana situationer (empowerment). Lustigt nog har jag inte lyckats bli avstängd ö.h.t. än, men varningar verkar jag ha mer eller mindre konstant numera.

sugmundfreud skrev:
Men ja, Heliora, om du ska kunna vara kvar på Aspergerforum får du nog göra som du skriver. Att låta dina inlägg gå genom ett filter först. Då kan ingen komma sedan och lägga ansvaret på dig för någonting helt random.

Eller skicka sånt du tror är kontroversiellt till någon du litar på först. Jag tror inte det är en bra idé att skicka det till Titti eller någon annan moderator. De blir nog ännu surare då. Jag hade en sådan överenskommelse med en forumist ett tag, och det fungerade för oss båda.

16 april 2010, 08:52
Medlem
Jag har inte läst tråden, men det käns inte som att det behövs jag håller med ändå.

Oftast när det blir någon form av ramaskri över något där brukar jag frenetiskt leta mig blå efter det HEMSKA som skrivits.. bara för att få en känsla av "Öhh jaha!?!?!" när jag väl finner ut vad som är katastrofen, dessutom har jag många gånger tyckt att helt andra saker och kommentarer i trådarna är värre.. än det som det bråkas om.

åsikter måste man få ha och skriva oavsett vad åsikten må vara, men vist jag förstår om inte alla språkbruk godkäns åsikter kan framföras på olika vis. Men i nämnda forums fall verkar det mer bero på humör hos moderatorn../admin eller vafan det heter!

16 april 2010, 10:35
Medlem
Nu hittade jag tråden.

Tycker iofs att LSS är skräp, hade man haft behovet så skulle man inte tyckt det osv, men att man kan bli bannad för att man ifrågasätter behovet är bortom min förståelsevärld.

Det är ffs ett forum.

16 april 2010, 12:39
Medlem
Timeless skrev:
Det är ffs ett forum.

mmm, det var ett forum, där man hade diskussioner.
Starka krafter arbetar för att det ska förvandlas till ett kuddrum där man bara får hålla med varandra och kramas.

16 april 2010, 14:08
Medlem
Finns det hästar som inte har stor kuk?

16 april 2010, 21:31
Medlem
[Charley] skrev:

Honhästar, kanske? :)

16 april 2010, 22:22
Medlem
Savanten Svante skrev:
[Charley] skrev:

Honhästar, kanske? :)

Haha, oj, ja, men alltså. Finns det hästar med liten kuk?

16 april 2010, 22:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.