Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Spillt ut kaffet över hela bordet och saknat min älskling 8-)

4 maj 2013, 13:55
Medlem
Kaninmamma skrev:
Spillt ut kaffet över hela bordet och saknat min älskling 8-)

Låter som en lyckad dag ;)

Själv har jag varit hos postombudet och hämtat paket. Har även handlat mat.

4 maj 2013, 14:05
Medlem
Diskat med två duktiga barn medan pannkaksmeten tjocknade till sig, gräddat supergoda plättar som åts till frukost, förflyttat mig till balkongen och druckit kaffelatte i solen och övat engelska med barnen, mottagit en bukett med vitsippor.
Upptäckt att jag är släkt även med Sursillarna fast på långt håll.

Nu ska jag fortsätta musicera.

4 maj 2013, 14:16
Moderator
Ännu en dag med vikingabragd att sätta mig på balkongen fast det egentligen är litet för kallt. Det är vädret som har fel.

Vill också musicera. Måste i så fall orka… kan inte ens koncentrera mig för att lyssna. :(

4 maj 2013, 15:19
Medlem
Jag blandar mig i cidertipsandet lite och rekomenderar några sorter från normandie; alldeles utmärkt om man är förtjust i ekfat och en vettig äpplesmak men inte fullt så torra som en del av de engelska sorterna.
Cidre Biologique Brut (nr 1803)
Ecusson Bio Brut (nr 1852)
Boulard Cidre de Normandie Brut (nr 1848)

Torrheten tycks variera lite från säsong till säsong och jag kan tänka mig att inte alla uppfattar ekfatskaraktären som är påtaglig i den första (som jag dock bara druckit en enda gång).

4 maj 2013, 16:12
Medlem
nallen skrev:
Jag blandar mig i cidertipsandet lite och rekomenderar några sorter från normandie; alldeles utmärkt om man är förtjust i ekfat och en vettig äpplesmak men inte fullt så torra som en del av de engelska sorterna.
Cidre Biologique Brut (nr 1803)
Ecusson Bio Brut (nr 1852)
Boulard Cidre de Normandie Brut (nr 1848)

Torrheten tycks variera lite från säsong till säsong och jag kan tänka mig att inte alla uppfattar ekfatskaraktären som är påtaglig i den första (som jag dock bara druckit en enda gång).

Ojoj! Nallen är en riktig finsmakare! :08:

4 maj 2013, 18:14
Avslutat konto
Tack för tipsen, nallen!

Idag har jag druckit en Astrakan 2,2 %. Mycket god - precis lagom torr. Jag gillar ju inte söt cider men inte heller jättetorr som typ Green Goblin. Jag ger Astrakan 4 av 5 apelsiner. Att den inte får fem beror på att jag tycker Corona (öl) är godare.

4 maj 2013, 21:24
Medlem
Idag har jag varit på lokal och svingat en bägare och smörjt ett krås.

4 maj 2013, 21:31
Medlem
Idag har jag plockat hem en rejäl klump med grodägg.
Så nu skall väl abborrens matvägran ge med sig.

4 maj 2013, 21:37
Medlem
Ufo skrev:
Idag har jag plockat hem en rejäl klump med grodägg.
Så nu skall väl abborrens matvägran ge med sig.

Tänk vad mycket hoppande och kvackande de kan bli hemma hos oss :lol:

4 maj 2013, 22:03
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 299, 300, 301, 302, 303, 304, 305 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.