Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4
Intimacy self-assessment 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Intimacy self-assessment
Jag svarade "sant" på alla påståendena. Jag borde kanske läsa den där boken nån gång när jag har tid. Dina boktips har varit givande förr hur dom helst; dissociationsboken du skrivit om tidigare är väldigt bra, Inco.

3 maj 2013, 20:34
Moderator
Bra att den var till nytta. Jag tycker själv att den är underbar - och den här boken likaså. Båda bidrar med centrala pusselbitar för min del.

Jag kammade hem förfärande många "sant" förut, men nu var igenkänningen inte alls särskilt stor (förutom om jag blickar bakåt förstås). Så det går alltså verkligen att bli vad Aron kallar en "earned secure"* - en som trots osäker anknytning från början faktiskt blir trygg i sitt relaterande.

Jag räknar med att det där kommer att skifta lite över tid, förstås, men det känns ändå stort.

*) vad Incognita kallar "vintage" ist.f. damaged goods

3 maj 2013, 20:40
Moderator
… eller "Refurbished goods"…?

Tror fan att du har utvecklats. Det har jag också sett. Både det och att du har kämpat.

(Önskar mig en bok som talar om hur jag ska orka läsa (exempelvis nyttiga) böcker.)

3 maj 2013, 21:25
Moderator
Zombie skrev:
… eller "Refurbished goods"…?

Tror fan att du har utvecklats. Det har jag också sett. Både det och att du har kämpat.

Tack!

3 maj 2013, 21:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 34 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4

Som gäst saknar du privilegier.