Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Orange skrev:
Aha, den får jag testa någon gång! Jag är inte så förtjust i söt cider, typ Kopparbergs.

Okej. :) Jag gillar både söt och torr cider, så det blir mer att jag väljer det jag känner för. Ibland tycker jag att det är gott med en riktigt fjollig fjantcider, haha! :lol:

Men hur som helst: kul att du vill testa Astrakan! Berätta gärna sen vad du tyckte! Många av de som jag fått att testa den har inte varit "cidermänniskor", men har ändå kunnat uppskatta just den sorten, eftersom att den är lite speciell. :)

3 maj 2013, 20:42
Moderator
Jag har för mig att det var den jag testade nyligen, från Ica, och som jag tyckte var jolmigt söt...? I ciderväg gillar jag Scrumpy Jack.

3 maj 2013, 20:44
Medlem
Incognita skrev:
Jag har för mig att det var den jag testade nyligen, från Ica, och som jag tyckte var jolmigt söt...? I ciderväg gillar jag Scrumpy Jack.

Borde inte ha varit den, men kom ihåg att det blir ju sliskigare med mataffärsvarianten. Prova en 7,0a Astrakan nästa gång! En heltorr då! Den är inte för söt! Inte enligt mitt tycke, iaf. Alltså: om man jämför med andra cidersorter är ju Astrakan väldigt osöt, tänker jag.

3 maj 2013, 20:46
Avslutat konto
Sheyen skrev:
Orange skrev:
Aha, den får jag testa någon gång! Jag är inte så förtjust i söt cider, typ Kopparbergs.

Okej. :) Jag gillar både söt och torr cider, så det blir mer att jag väljer det jag känner för. Ibland tycker jag att det är gott med en riktigt fjollig fjantcider, haha! :lol:

Men hur som helst: kul att du vill testa Astrakan! Berätta gärna sen vad du tyckte! Många av de som jag fått att testa den har inte varit "cidermänniskor", men har ändå kunnat uppskatta just den sorten, eftersom att den är lite speciell. :)

Jag ska försöka komma ihåg att rapportera när jag smakat den! :D

3 maj 2013, 21:00
Medlem
Härligt! 8-)

Känn ingen press, för vi alla är lite glömska! Skåååål! *höjer sitt glas med vatten*

3 maj 2013, 21:05
Avslutat konto
Sheyen skrev:
Härligt! 8-)

Känn ingen press, för vi alla är lite glömska! Skåååål! *höjer sitt glas med vatten*

Schkåll! *höjer sitt glas med cola*

3 maj 2013, 21:09
Moderator
Så Scrumpy Jack ska vara (ännu?) torrare än Astrakan? Och "alkoholfri"?

Skulle nog själv kunna bli ciderfantast, om jag hittade någon "alkoholfri" som smakade just cider, inte saft, läsk eller socker…

3 maj 2013, 21:20
Moderator
Alkoholfri? Hm, nä.

3 maj 2013, 21:24
Medlem
Incognita skrev:
Alkoholfri? Hm, nä.

Instämmer!

4 maj 2013, 09:32
Medlem
Vaknat och satt igång datorn.

4 maj 2013, 10:28
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 298, 299, 300, 301, 302, 303, 304 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.