Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Åsiktsförbud på Aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Åsiktsförbud på Aspergerforum
Nu har jag fått det bekräftat! Det råder åsiktsförbud på Aspergerforum. Vill man uttrycka en åsikt där av något slag så gör man bäst i att först pm-a en moderator eller helst admin och fråga om åsikten är godkänd eller inte. Det är vad jag rekommenderar alla här som är med på Aspergerforum. Nu har jag fått postningsförbud där till den 27 maj, och fr.o.m den dagen kommer Titti att få väldigt mycket att göra. Alla mina framtida inlägg på det forumet kommer att pm-as till Títti först så att hon får godkänna.

Mycket extrajobb för admin där, men det är så de verkar vilja ha det!

15 april 2010, 12:23
Avslutat konto
Inlägg Re: Åsiktsförbud på Aspergerforum
Aspergerforum är i första hand en sorts social klubb för missfoster som är för fula/äckliga/illaluktande för att accepteras inom normala, neurotypiska sociala grupper. Det är alltså andra och tredje klassens människor som drömmer om normal gemenskap och därför skapar en variant på denna.

Förutom att du inte får ha avvikande åsikter på Aspergerforum så varierar påföljden av att framföra avvikande åsikter kraftigt beroende på hur accepterar du är i gruppgemenskapen. T.ex skulle ett efterblivet drägg som Pemer framföra obekväma åsikter hade det inte fått någon påföljd eftersom han dels får "CP-sympatipoäng" för att han är så tragisk, bräcklig och känslig och dessutom är accepterad inom gemenskapen som en slags "veteran". Om Sugrövmanövern eller Krigarsjäl framför obekväma åsikter (även här ligger ribban högre än för många andra) åker de på en symbolisk avstängning i några veckor. Detta är mer en slags "kompismakering", en teatertillrättvisning som fungerar som gemenskapsgrej med glimten i ögat.

Ingen på aspergerforum är nog helt ärlig i sina åsikter. De flesta spelar med i det sociala spelet. Ta t.ex Krigarsjäl som gjort hela sin medverkan på det forumet till en slags roll. Administratörerna vet vad han har för roll och han vet det själv, han uppfyller den genom att "ta en varning" då och då på ungefär samma sätt som en hockeyspelare tar en utvisning "för laget". Det handlar inte om ärlighet utan om gruppgemenskap.

Att forumet drivs av en kaffeknarkande förvuxen nörd-hippie med mindervärdeskomplex som utser torra, halvt lobotomerade butchfittor som Titti och Alien, samt patetiska små PK-råttor som Mats, till moderatorer gör inte saken bättre.

Jag distanserar mig från aspergerdiagnosen pågrund av ovan nämnda beteende. Jag anser mig i första hand vara narcissist/borderline.

15 april 2010, 12:49
Avslutat konto
Jag föreställer mig för övrigt Liebert sittandes helt otränad med icke existerande ländrygg, nästan dubbelvikt över sina egna korsade ben med ena foten pekandes rakt uppåt och med en kaffekopp i högsta hugg samtidigt som han putsar sin tennsoldatsarmé och frenetiskt diskuterar världshistoria och datorkomponenter med sina små missfoster. Nt-aren som "hittade hem" när han började umgås med aspergare eftersom hans nördighet är av en sån grad att den endast kan få ohämmat utlopp i kretsar av riktigt fulflummiga äckelaspergare. Såna som med tomt stirrande, fanatiskt glasartade blickar och obekväm hållning genom monologliknande haranger kan stå och diskutera teknokrati eller alvriddares skadebonus i en svettig och väl infjärtad sal i det kommunala biblioteket. Samtidigt som det brända mellanrost bryggkaffet som stått på plattan i tre timmar flödar i missfärgade plastmuggar som inte diskats utan bara sköljts ur ett antal gånger. Någon av deltagarna kanske sitter i ett hörn och mumsar på den påse med Estrella Sour Cream and Onion han tagit med som lunch.

Det är Liebert.

15 april 2010, 13:01
F.d. exec
Josef3 skrev:
Aspergerforum är i första hand en sorts social klubb för missfoster som är för fula/äckliga/illaluktande för att accepteras inom normala, neurotypiska sociala grupper. Det är alltså andra och tredje klassens människor som drömmer om normal gemenskap och därför skapar en variant på denna.

Förutom att du inte får ha avvikande åsikter på Aspergerforum så varierar påföljden av att framföra avvikande åsikter kraftigt beroende på hur accepterar du är i gruppgemenskapen. T.ex skulle ett efterblivet drägg som Pemer framföra obekväma åsikter hade det inte fått någon påföljd eftersom han dels får "CP-sympatipoäng" för att han är så tragisk, bräcklig och känslig och dessutom är accepterad inom gemenskapen som en slags "veteran". Om Sugrövmanövern eller Krigarsjäl framför obekväma åsikter (även här ligger ribban högre än för många andra) åker de på en symbolisk avstängning i några veckor. Detta är mer en slags "kompismakering", en teatertillrättvisning som fungerar som gemenskapsgrej med glimten i ögat.

Ingen på aspergerforum är nog helt ärlig i sina åsikter. De flesta spelar med i det sociala spelet. Ta t.ex Krigarsjäl som gjort hela sin medverkan på det forumet till en slags roll. Administratörerna vet vad han har för roll och han vet det själv, han uppfyller den genom att "ta en varning" då och då på ungefär samma sätt som en hockeyspelare tar en utvisning "för laget". Det handlar inte om ärlighet utan om gruppgemenskap.

Att forumet drivs av en kaffeknarkande förvuxen nörd-hippie med mindervärdeskomplex som utser torra, halvt lobotomerade butchfittor som Titti och Alien, samt patetiska små PK-råttor som Mats, till moderatorer gör inte saken bättre.

Jag distanserar mig från aspergerdiagnosen pågrund av ovan nämnda beteende. Jag anser mig i första hand vara narcissist/borderline.

+1 vuxenpoäng. det var många hårda ord men ändå en tankvärd och behaglig betraktelse mellan raderna. bjud på mer av den vara så kanske vi får lite fler aktivt deltagande medlemmar till forumet!

15 april 2010, 13:30
Medlem
Josef3 skrev:
Ingen på aspergerforum är nog helt ärlig i sina åsikter.

Sant, jag sitter på fingrarna 75% av tiden jag spenderar där. Om man beter sig som en Aspergare åker man ju ut med huvudet före. Tex som nu, Heliora. Jag gör helt enkelt en avvägning mellan att vara kvar där för att jag är nyfiken och gillar att läsa, eller att vara mig själv fullt ut. Mitt mantra till mig själv är håll käft, håll käft, håll käft....

Det vet de, tror jag.

Därför är de lite rädda för att banna mig helt. De anar vilken kapacitet jag besitter om jag blir kränkt. Det är bekvämare att låta mig vara kvar. Ingen vill vara den som bannar mig. Det är svårt att i förväg veta hur jag skulle ta en ban. Jag kan försvinna som en kutryggad smygfis. Eller så kan jag ägna resten av mitt liv åt hämnd, med min förvridna kropp i stolt erektion, min icke existerande hals som en åderpåle i vinden, sittandes på en tre meter hög häst med stor kuk.

Oj, ursäkta min hybris.

Men ja, Heliora, om du ska kunna vara kvar på Aspergerforum får du nog göra som du skriver. Att låta dina inlägg gå genom ett filter först. Då kan ingen komma sedan och lägga ansvaret på dig för någonting helt random.

Dessutom verkar de ha någon sorts varningsfrenzy just nu. Månne har de drabbats av solsting? Någon varnas eller stängs av varje dag nu tycker jag det ser ut som.

15 april 2010, 15:49
Medlem
När jag kommer tillbaka till forumet så skall jag bli extra aktiv där, har jag bestämt mig för. Med ca 50 pm om dagen att kontrolläsa och godkänna så får nog Titti en del att göra :lol: . De skall minsann få känna av konsekvenserna av åsiktsförbud på forumet.

Fick förresten veta av Titti att de funderar på något sådant i framtiden, att alla inlägg som skrivs på forumet skall gå genom moderatorerna för att godkännas. Hur de nu skall lägga upp något sådant.

15 april 2010, 19:39
Medlem
Heliora skrev:
Fick förresten veta av Titti att de funderar på något sådant i framtiden, att alla inlägg som skrivs på forumet skall gå genom moderatorerna för att godkännas.

:roll: Hur kunde det gå så snett?

Jag satt en dag och läste gamla trådar och fan, det var ju ett bra forum en gång i tiden, men det var innan en massa äckliga barnföräldrar registrerade sig.

15 april 2010, 20:22
Medlem
Schueberird skrev:
... det var ju ett bra forum en gång i tiden, men det var innan en massa äckliga barnföräldrar registrerade sig.

Typ. Det är fortfarande bra emellanåt, men det tycks gå i perioder... just nu är en sån ökenperiod.

15 april 2010, 22:54
Medlem
Schueberird skrev:
Jag satt en dag och läste gamla trådar och fan, det var ju ett bra forum en gång i tiden, men det var innan en massa äckliga barnföräldrar registrerade sig.
Så är det nog. Nyföräldrar är så jävla äckliga.

Samt ingen ide att ge dem tips annat än det de vill- ha. Säger man emot dem så blir det ett jävla liv. Kramar och gnäll ftw.

16 april 2010, 00:18
Medlem
Jag hade en gång en kompis som tyvärr fick barn och blev en helt annan person än han var innan - och då menar jag inte att han blev mer mogen och ansvarstagande, vilket han i och för sig kanske blev, men framförallt blev han plötsligt jävligt humorlös och enkelspårig; det gick liksom inte längre att prata med människan efter det - och så ska de ju ha med sig skitungarna överjävlaallt också.

16 april 2010, 01:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 55 inlägg ]  Gå till sida 1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.