Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303 ... 488  Nästa
Vad har du gjort idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har du gjort idag?
Fått sol på nosen, och läst vidare på del tre i [geim] [buzz] som heter Bubble!

Bild

1 maj 2013, 20:05
Medlem
~

2 maj 2013, 08:42
Medlem
Snoozat till kl 21 på kvällen och vägrat gå upp. ^^

2 maj 2013, 21:49
Medlem
Läst om fetalt akolholsyndrom som orsakas av att mamman druckit alkohol undergraviditeten.
http://www.accentmagasin.se/okategoriserade/fetalt-alkoholsyndrom-fas-orsakas-av-att-mamman-druckit-alkohol-under-graviditeten/

Citera:
Personer med FAS har ofta problem med inlärning, motorik, minnet och sociala relationer.

Citera:
FAS orsakas alltid av att mamman druckit alkohol under graviditeten. Barnet kan få alkoholskador både om modern regelbundet dricker en måttlig mängd alkohol eller om hon tar sig en fylla en gång.

2 maj 2013, 22:37
Avslutat konto
Intressant, Zirre. Hur kom det sig att du läste om FAS då? Som väl är får fostret inte FAS om mamman råkat dricka väldigt tidigt i graviditeten. Man hinner oftast upptäcka att man är gravid innan någon skada råkat ske. Under de första veckorna får barnet inte i sig något av den alkohol modern dricker. När jag fick reda på att jag var gravid med min dotter blev jag först jätteorolig eftersom jag festat nyss, men vid första besöket på mödravårdscentralen lugnade barnmorskan mig och berättade att det inte var någon fara då jag var så kort tid gången. De barn som får FAS är i regel barn till mödrar som missbrukat alkohol under graviditeten. Jag har förresten träffat en tjej med FAS. Jättego tjej; det som märktes var vissa mindre avvikelser i utseendet och att hon har en lätt utvecklingsstörning.

2 maj 2013, 22:55
Medlem
Idag/igår avnjöt jag en supergod Astrakan-cider! Vi kollade på "Bert" också! Hahahahaha!

Annars har vi även varit hos en barnmorska och konstaterat att det troligtvis blir kejsarsnitt för mig. Men jag får ett garanterat svar någon gång under vecka 16-17, vilket är perfekt, för de vet ju att om de inte ger mig ett snabbt svar så kanske ungen åker ut. Har hotat med abort, nämligen. De vet att jag har autism och att det är extremt viktigt för mig att få veta vad som gäller. Det var mycket därför jag fick tiderna så snabbt (tider till att snacka om kejsarsnitt), för i vanliga fall får man väl det vecka 24 eller vad fan det är. 30, kanske. Inte vet jag. Men då kan man ju liksom inte göra abort! Nä, det blev till att snabba sig, så att jag vet vad som gäller. Det ska bli skitkul att få morfin och få magen uppsprättad, sjuk som man är. Fenren är också lite sjuk, för han tänker titta på medan jag opereras. Sexigt, va!?!?!?!?!?!?!?!? :07: Hoppas att han får fostervatten i ansiktet!

Jag ser även fram emot att få en kateter upptryckt i urinröret.

Snart får vi veta könet också (ska på ett tredje ultraljud om ca 2 veckor)! Då vet vi om vi väntar en "klänningbebis" eller en "tuffa killen-bebis"!

3 maj 2013, 13:44
Avslutat konto
Vad är det för sorts cider och är den god? Har aldrig testat den.

3 maj 2013, 14:02
Medlem
Orange skrev:
Vad är det för sorts cider och är den god? Har aldrig testat den.

Det är en torr, lite mer "vuxen" cider, skulle man kunna säga. De allra godaste är 7,0-orna från systemet, men givetvis köptes våra i en mataffär, så det handlade om ca 2,2 % alkohol. Drack väl halva flaskan, kanske. På systemet finns det halvlitersflaskor och även 33 cl-burkar, både med 4,5 % alkohol och 7,0 % alkohol. Sök på systemets hemsida, så hittar du! Om du vill ha något mer vuxet än sliskig sockercider, men ändå inte vill ha öl eller vin; testa Astrakan! :) Det ska bli gott med en sådan 7,0a till julen! Satt så jäkla fint förra julen, så det blir en efterlängtad repris snart, då! ^^ Ska bli gott med julmat också, insåg jag nu... Mmmmmm! Snart är det jul! :25:

3 maj 2013, 14:19
Medlem
Jag bhar inte gjort någonting

3 maj 2013, 14:37
Avslutat konto
Sheyen skrev:
Det är en torr, lite mer "vuxen" cider, skulle man kunna säga. De allra godaste är 7,0-orna från systemet, men givetvis köptes våra i en mataffär, så det handlade om ca 2,2 % alkohol. Drack väl halva flaskan, kanske. På systemet finns det halvlitersflaskor och även 33 cl-burkar, både med 4,5 % alkohol och 7,0 % alkohol. Sök på systemets hemsida, så hittar du! Om du vill ha något mer vuxet än sliskig sockercider, men ändå inte vill ha öl eller vin; testa Astrakan! :) Det ska bli gott med en sådan 7,0a till julen! Satt så jäkla fint förra julen, så det blir en efterlängtad repris snart, då! ^^ Ska bli gott med julmat också, insåg jag nu... Mmmmmm! Snart är det jul! :25:

Aha, den får jag testa någon gång! Jag är inte så förtjust i söt cider, typ Kopparbergs.

3 maj 2013, 20:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 4878 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 297, 298, 299, 300, 301, 302, 303 ... 488  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.