Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Meppe
Medlem
|
 Re: Vad har du gjort idag?
Hyrt en lägenhet, lärt mig räkna till 100 på polska, köpt en chokladglass utan att peka på något av en försäljare som inte pratade engelska med mig, bestämt mig för att ta en guidad rundtur i området imorgon innan jag letar upp en polska för utlänningar-kurs.
|
29 april 2013, 19:16 |
|
 |
Sheyen
Medlem
|
Det där var riktigt imponerande! Kul att det går så bra för dig, Meppe! Det märks att engagemanget är på topp och det är suveränt! You go, girl! 
|
29 april 2013, 19:20 |
|
 |
Meppe
Medlem
|
Jo, engagerad är jag. Försöker prata så lite engelska som möjligt. Nästa steg är att lära mig veckodagarna så att jag har nytta av lokala schackklubbens hemsida.  (hoppas det blir kramsmilyn.. Telefonen har vissa nackdelar.)
|
29 april 2013, 19:50 |
|
 |
Sheyen
Medlem
|
Det blev kramsmileyn! 
|
29 april 2013, 20:14 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Också imponerad. Jag vet att du har varit i Krakow förr och levat där mentalt sen länge, Meppe, men tror ändå inte du har riktigt koll på hur "oduktiga" folk normalt är på allt möjligt.
|
29 april 2013, 21:12 |
|
 |
Savanten Svante
Medlem
|
Nu var det länge sen.
Jeden, Dwa, Trzy, Sztery, Pien'z, szeszcz siedem ossiem djewinch djechinsz.
Hur stavas dom?
Är du bofast i polen nu?
|
29 april 2013, 22:05 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
Shoppat!
Kläder till barnen och två mobiler. Fick två par 600kr's hörlurar på köpet. Nu återstår att gå loss på en symaskin.
|
29 april 2013, 23:17 |
|
 |
Zombie
Moderator
|
Hörlurar för 1200 på köpet? Hoppas du inte ruinerade dig på mobilerna då. Nåja, du föreföll ju nöjd och då ska inte jag måla fan i hörluren. 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10. Tyvärr har inte alla polska ord lika lättstavade stavningsvarianter. 
|
29 april 2013, 23:23 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
Fråga igen imorgon, än känner jag att det var en bra deal i varje fall. Är nog kvar i shoppingeuforin. 
|
29 april 2013, 23:26 |
|
 |
CodeRedAlert
Medlem
|
^^ Fortfarande nöjd. Idag shoppade vi ännu mer, nu mest till andra dottern.
|
1 maj 2013, 17:52 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|