Re: 4 April: Topless Jihad day
Omar Mustafa ger en del av sin version i Aftonbladet:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16655156.abMen fortfarande vet jag inte vad han (verkligen) tycker i de viktiga frågorna om jämställdhet och homosexuella. Eller i den viktiga antisemitismfrågan heller, för den delen, även om den är svårare att bena ut på grund av all inflammerad hätskhet även från andra hållet och Sveriges traditionella stöd till den sidan.
Noterar att även jag ställer mig frågande på grund av vad som
kan vara massmediaankor. Men vad ska man göra när man varken har eller kan skaffa tillräckligt med god information? Hellre ställa sig skeptisk mot allt än vara godtrogen åt något håll.
Noterar också att sosseledningen, om man får tro Mustafa, har vikit sig för ett mediadrev. Så nu kommer naturligtvis alla antisossar att plocka poäng på det. Men det är nu en gång så det går till nuförtiden. Och naturligtvis drabbar det dem som media tror sig kunna tjäna pengar genom att gå drev mot hårdare än dem där media är rädda att ett drev bara skulle slå tillbaka mot dem själva. Just nu är det sossarna som är svaga och angrips gratis. (Det var ju på samma sätt Mona Sahlins ställning gjordes ohållbar.)