Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313 ... 508  Nästa
Dagsform 
Författare Meddelande
Avslutat konto
Inlägg Re: Dagsform
Incognita skrev:
Jag har hörselhallucinationer. Återkommande. Jag hör min mobiltelefon ringa, med sin väldigt speciella komplicerade ringsignal, även när den är avstängd. Hur sjuk är jag på en skala? Och när skall mobiljäveln hålla käften? Nu är det som att den hörs på allt längre avstånd. Hoppas att det betyder att det håller på att lugna ner sig.

Men när man vet att man inte hör det på riktigt, då är man väl inte psykotisk, va'?

Konstiga kliande bulor har jag på armen och på magen också. Något allergiskt.

Men jag har just haft ett flera timmar långt underbart telefonsamtal. :09:


Jag tror det är som du skriver, att när man vet att det man hör inte är på riktigt så är man inte psykotisk. Jag får ofta hörselhallucinationer när jag är väldigt stressad.


25 april 2013, 10:01
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Orange skrev:
Jag tror det är som du skriver, att när man vet att det man hör inte är på riktigt så är man inte psykotisk. Jag får ofta hörselhallucinationer när jag är väldigt stressad.

Du också? Då är jag i gott sällskap i alla fall.

I morse ringde larmen på min mobil i nästan tre timmar utan att jag hörde dem istället. :05:
Har just haft arbetsterapeut och arbetspsykolog på mitt jobb. De tyckte att det verkade finnas mycket att jobba med. Fan, jag håller verkligen på att gå in i väggen igen. :( Jag började gråta inför dem.


25 april 2013, 11:51
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Kan du ta en minisemester och bara vara?

Det där med hörselhallucinationer finns det en hel tråd om på Aspergerforum. Ska kolla om jag hittar den - ett ögonlock.


25 april 2013, 14:26
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Här: http://www.aspergerforum.se/fler-som-hor-saker-t18687.html

Dagsform: fortsatt helt urlakad. Fattar inte vad felet är.


25 april 2013, 14:31
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Fortfarande förkyld men bättre. Hungrig är jag oxå. Håller på att göra mat.


25 april 2013, 14:43
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Kan du ta en minisemester och bara vara?

Det där med hörselhallucinationer finns det en hel tråd om på Aspergerforum. Ska kolla om jag hittar den - ett ögonlock.

Tack! Verkligen relevant tråd! Shit, va' många det var som hade likartade symptom!

Nej, semester har jag liksom inte tid med nu... Jag förstår hur det låter... Men nu har dessutom en utredning av min arbetsförmåga påbörjats, och det känns viktigt att det blir av nu - av ekonomiska skäl. Jag har gått ner i tid utan ersättning, som en överlevnadsstrategi, men eftersom jag har klantat mig ekonomiskt och har en skuld på mitt kreditkort så räcker inte de pengarna.

Och jag har deadlines.

Och jag har redan misslyckats med att ta mig till jobbet tillräckligt mycket för att det skall ha naggat på mina semesterdagar ganska rejält. Vi har oreglerad arbetstid på så sätt att vi kan ta ut semestern när vi vill utan att behöva anmäla det, såvida det inte krockar med något åtagande, men då vill det ju till att man håller koll på det där själv.

Tack och lov kommer arbetsförmedlingen (SIUS-handläggare, arbetsterapeut och arbetspsykolog) att hjälpa mig i kontakter med försäkringskassan. Det lutar åt deltidssjukskrivning, tror jag.

Så förvirrande det är att må på så många olika sätt samtidigt!

Jag tyckte att jag mådde så bra att jag kunde göra ett uppehåll i terapin. :01: Tur att det bara var ett kortare uppehåll och att jag får komma tillbaka!


25 april 2013, 17:52
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
Jag kanske kan förstå förvirringen, Inco, men det tycks gå åt rätt håll i alla fall. Och kom ihåg att man kanske inte alltid begriper hur stressad man är när man är van vid både det och att alltid vara duktig. ;)


25 april 2013, 21:23
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Zombie skrev:
Men, apropå nallens fråga (hur man ska få någon att svara positivt på sådan uppvaktning) [...]

Nja, min fråga var inte fullt så specifik.


26 april 2013, 13:37
Medlem
Inlägg Re: Dagsform
Håller tummarna för att allt går bra, Inco.
Du är helt klart en sådan där superkvinna så det ordnar sig på något sätt i slutändan.

Dagsform: Fortsatt trött men stolt.
Jag har en sjusärdeles begåvad dotter. Två till och med men den ena utmärkte sig alldeles speciellt i dag. Hon är både matematisk och otroligt verbalt begåvad samtidigt samt besitter en enorm omtanke om andra.
Just det där sista känns extra fint.

Nu ska jag musicera.


27 april 2013, 18:23
Moderator
Inlägg Re: Dagsform
CodeRedAlert skrev:
Just det där sista känns extra fint.

Det kan jag förstå.

Alla tre låter som något att vara stolt över. Och en ovanlig kombination.


27 april 2013, 18:32
Ny tråd Svara på tråd  [ 5079 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 307, 308, 309, 310, 311, 312, 313 ... 508  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron