Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218 ... 313  Nästa
Den stora nonsenstråden 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Jag startade just om min gamla telefon och nuvarande klocka när jag vill vara oanträffbar. På den tiden kunde man skriva ett meddelande som visades när man startade telefonen. Mitt var "Du ska till 4 Lipowa street".


19 april 2013, 19:03
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Verkar logiken vettig eller korkad?


19 april 2013, 21:31
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
De två senare logikerna verkar ju glasklara. Beträffande procentvärdet är väl frågan om det var exakt, men framställningen var sakligt neutral. Att vägra bio för att man inte får åka rulltrappa dit verkar ju typiskt aspigt, och eftersom det är aspigt att vara logisk måste det även vara logiskt.

Trådrubrikens logik tycks ha flera ingångar. Nöjer mig här med att anföra en av dem som exempel: en kiwi är en frukt uppkallad efter ett djur. (Den är också hårig.) En citron är en frukt nästan uppkallad efter en bil. (Den är också sur, precis som batteriet i bilen.) Man äter inte bilar (med vissa undantag). Man (med vissa undantag) äter inte djur. Aspergare är undantagsmänniskor.

Citronskal kan i vissa avseenden påminna om kork, men kan mig veterligen inte användas som sådan. Att kalla logiken korkad synes därför icke fullt på sin plats.


19 april 2013, 22:13
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Schueberird skrev:
Kan inte Zirre och Yetin bli ihop eller nå't? De verkar ha en del gemensamt. :roll:


:05: :05: :05:


19 april 2013, 22:14
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Zombie skrev:
De två senare logikerna verkar ju glasklara. Beträffande procentvärdet är väl frågan om det var exakt, men framställningen var sakligt neutral. Att vägra bio för att man inte får åka rulltrappa dit verkar ju typiskt aspigt, och eftersom det är aspigt att vara logisk måste det även vara logiskt.

Trådrubrikens logik tycks ha flera ingångar. Nöjer mig här med att anföra en av dem som exempel: en kiwi är en frukt uppkallad efter ett djur. (Den är också hårig.) En citron är en frukt nästan uppkallad efter en bil. (Den är också sur, precis som batteriet i bilen.) Man äter inte bilar (med vissa undantag). Man (med vissa undantag) äter inte djur. Aspergare är undantagsmänniskor.

Citronskal kan i vissa avseenden påminna om kork, men kan mig veterligen inte användas som sådan. Att kalla logiken korkad synes därför icke fullt på sin plats.


Får tacka så mycket för recensionen av min tidigare idioti.

Jag dricker inte min hallondricka ur glas. Varför skulle jag?

Vilka rulltrappor som helst duger inte. Jag är inte överdrivet förtjust i överpopulationen av Otis och Kone. Fast nu blir väl sökaren kidnappad igen eller något... Men, när jag är i Helsingfors finns det platser jag besöker för att åka rulltrappor. Det är bokstavligen enda anledningen till att jag tar mig till City center.

Att vägra äta kiwi för att man ogillar citron var ett försök att på ett simpelt sätt demonstrera hur korkade vissa resonemang är.


19 april 2013, 22:23
Moderator
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
… och jag som undrade om jag skulle våga bekänna att jag kanske skulle vägra bio om man inte kunde åka en viss typ av spårvagn dit… om inte filmen verkade bra…

Förresten: vad säger du om O&K:s rulltrappor? Eller ThyssenKrupps eller vad fan de kallar sig nuförtiden? :33:


19 april 2013, 22:33
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Zombie skrev:
… och jag som undrade om jag skulle våga bekänna att jag kanske skulle vägra bio om man inte kunde åka en viss typ av spårvagn dit… om inte filmen verkade bra…

Förresten: vad säger du om O&K:s rulltrappor? :33:


Det kan du nog bekänna. Och säkert mycket annat också. Jag är så knäpp själv att inget verkar knäppt. Förutom att kalla 7 ett magiskt tal. Men jag skulle nog tappa hakan om någon politiker, t.ex. er statsminister, kallade 7 ett magiskt tal. O&K:s rulltrappor har jag också hittat på tok för många av. Men, i Narva bodde jag en trappa upp i hotellet. Jag tog hissen varje gång jag skulle byta våning eftersom jag gillade den. En gång fick jag dela hiss med det polska laget. Det var sådär lagom underhållande i backspegeln. Just då var jag inte road av ödets ironi.


19 april 2013, 22:38
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Ja just ja, grannländerna.


19 april 2013, 22:46
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Finns det spårvagnar i Krakow?


19 april 2013, 23:43
Medlem
Inlägg Re: Den stora nonsenstråden
Yetin skrev:
Finns det spårvagnar i Krakow?


Jo. Senast jag var där så hittade jag spårvagn från hotellet till Emalia och sedan till vanliga lunchplatsen.


19 april 2013, 23:51
Ny tråd Svara på tråd  [ 3123 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 212, 213, 214, 215, 216, 217, 218 ... 313  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron