Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag återigen blivit sugen på att göra egna tapeter; Jag tog nämligen en massa väggfoton från ett gammalt järnbruk som jag besökte en gång just med tanke på att göra tapeter av dem, så jag har unikt material, men först ska jag göra klart allt annat, så får vi se om det finns någon tid över efter det.


26 mars 2013, 15:52
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag blivit klar med den sista planerade ihopgyttringen. Just nu ska jag snart börja bygga en kyrkogård, ett litet kapell och en ingång till katakomberna.


2 april 2013, 15:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag byggt det mesta av kapellet.


10 april 2013, 18:58
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu har jag byggt lite mer på mitt (begravnings-)kapell och börjat testa olika dekorativa element plus lagt till en del omgivande byggnationer som till exempel en fallossymbol som ska föreställa ett krematoriums skorsten (krematoriet ligger djupt nere i underjorden (i anslutning till katakomberna) och nås via bland annat en hiss i kapellets källare) och en lång trappa ner till krematoriet och katakomberna, vilka dock inte kommer att vara tillgängliga förrän i kapitel 3, men jag var ändå tvungen att bygga delar av dem nu för att vara säker på att allt får plats och att de delar som syns i kapitel 1 hamnar på rätt ställe.

Nästa grej blir att bygga en park som ska ligga i anslutning till de finare kvarteren, men som inte kommer göras tillgänglig för spelaren utan bara ska utgöra en naturlig gräns till "the solid void" och omges av en hög mur över vilken man bara skymtar träd och annat som kan tänkas vara högt nog att ses över muren.

En sak till som återstår är att bygga klart ett tak med vind som spelaren ska kunna passera genom för att ta sig från en byggnad till en annan. När det är klart ska all arkitektur vara på plats och jag ska verkligen försöka låta bli att bygga om något igen och istället gå vidare till nästa steg i processen (room brushes och patrullrutter behöver uppdateras efter att nästan allt byggts om på något sätt, fler fönster och diverse dekorativa element måste in också och så är det förstås en massa annat som också behöver göras).

Kapellet har förresten fått sockelgesimser med avfasade överdelar.


12 april 2013, 23:35
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag börjat bygga på parken och det övriga gränsområdet till de finare kvarteren.


18 april 2013, 20:50
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Den senaste veckan har jag byggt på min fängelseö ganska så intensivt och låtit stadsbyggandet vila ett tag: Av vad som mycket var en slump började jag administrera och organisera alla pågående projekt med hjälp av nya funktioner i den nysläppta, inofficiella Dark-uppdateringen (också kallad "New Dark") och fick en sådan lust att fortsätta bygga på ett av de mindre projekten (med ett relativt snart släpp hägrande framför mig) att jag gjorde just det. Fängelseön är ett relativt litet spelmodsprojekt ("singeluppdrag" till skillnad från den kampanj (5 uppdrag) som jag skrivit om i föregående inlägg) och kan komma att bli klart ganska snart.


28 april 2013, 18:15
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Just nu håller jag på med öns VA-system och eftersom ön är så liten, så tänkte jag kosta på mig att bygga ett komplett system (eller en viss sorts representation av ett komplett system), så det lär bli en hel del rördragning. Fängelset har dessutom en rik, tillika excentrisk, finansiär, så på pengar råder det ingen brist.


29 april 2013, 01:00
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Så det är trots allt rätt stora stadslandskap du gör, även framför de kulisser med vilka du trollar bort saker? Om du kan göra en hel fängelseö komplett med VA-system bara sådär bredvid?

(Men inte ett charmigt gammalt elnät med vävisolering, porslinsbrytare överslagsrisker och nakna små flämtande 25-wattare? Eller VA-systemets fauna och innehåll? :P )

Schueberird skrev:
Idag har jag byggt det mesta av kapellet.

Liknar det möjligen det här (om du nu vill svara)?:

Bild


29 april 2013, 01:13
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Zombie skrev:
Så det är trots allt rätt stora stadslandskap du gör, även framför de kulisser med vilka du trollar bort saker? Om du kan göra en hel fängelseö komplett med VA-system bara sådär bredvid?


Tja, det är sådant som händer. 8-) Vi har ju bergsklostret också med sitt tredimensionellt labyrintiska bibliotek, i vilket jag själv alltid går vilse (så det behövs nog något slags valfritt system för att vägleda spelaren (typ en röd tråd (fast det blir nog svårt att realisera i Dark) eller märkkrita eller dylikt (en karta över biblioteket skulle kanske bara göra saken värre...))), så totalt är det på gång två singeluppdrag och en kampanj (i vilket det stora stadslandskapet ingår).

Citera:
(Men inte ett charmigt gammalt elnät med vävisolering, porslinsbrytare överslagsrisker och nakna små flämtande 25-wattare? Eller VA-systemets fauna och innehåll? :P )


Elnätet kan också tänkas visas mer explicit (utöver det som redan syns i form av större maskiner och "collector towers" (samlar in den allerstädes närvarande etern (sic!) och omvandlar den till elenergi) etc (enligt allmän community-konsensus)) med synliga ledningar och liknande här och var. Små spindlar (ordinarie små spindlar är rätt mycket större än våra små spindlar (de stora ska vi inte ens nämna)) brukar ofta bo nere i stadens kloaker, fast jag är inte helt säker på hur de skulle ha tagit sig till ön utan att märkas!? Möjligen har de gömt sig i packlådorna när båten med de förnödenheter som ön själv inte kan producera lägger till och lossar sin last.

Innehållet i VA-systemet kommer nog synas här och var. Ön har sin egen trädgårdsmästare, vilken kan tänkas ta tillvara A:ets innehåll på något sätt.

Citera:
Liknar det möjligen det här (om du nu vill svara)?:

Bild


Liknar är kanske inte rätt ord, men jag har låtit mig inspireras av det. Proportionerna och grundformen kan nog kännas igen.


29 april 2013, 01:49
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Intressant nog har jag fortfarande inte ens börjat bygga på det som många kanske förknippar med just en fängelseö, nämligen själva fängelset, men på det ska det snart bli ändring. Att det dröjt beror på att jag från början hade tänkt låta mig inspireras av Piranesis fängelseetsningar, men jag var inte säker på hur mycket jobb det skulle bli och sköt därför upp det. Nu har jag beslutat att skippa Piranesiidén, eftersom det blir för mycket jobb för den här gången (men kanske någon annan gång) och utrymmet under ön skulle kanske inte heller riktigt räcka till för att göra Piranesis vision (som jag upplever den) rättvisa, så nu blir det traditionella fängelsehålor istället plus vanliga kloaker underst.


4 maj 2013, 21:50
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron