Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa
Inte bara mattor 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Inte bara mattor
Schueberird skrev:
Det tycks råda delade meningar kring huruvida det betyder att något faktiskt är snyggt eller att det är "snyggt" (som i uttrycket "det var just snyggt").

Jag skulle nog säga att det, i talspråk, beror på tonfallet. I skrift är det tvetydigt, men jag föreslår att vi tolkar välvilligt utom i fall då ironin är uppenbar. :ugeek:

14 mars 2013, 20:50
Medlem
Nu är mitt nya svärdset som jag fått designa själv på väg från Shanghai, det blir jättespännande
att se hur det blev! :D

18 april 2013, 14:19
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Nu är mitt nya svärdset som jag fått designa själv på väg från Shanghai, det blir jättespännande

Svärd kan föresten vara bra att jaga polisen med när dom kommer för att hämta mig när jag blir tokig! ;)

18 april 2013, 14:21
Medlem
"Suicide by cop" brukar det väl kallas i landet väster om vattnet.

18 april 2013, 15:28
Medlem
Orange skrev:
Savanten Svante skrev:
SNYGGVE!

Vad betyder det egentligen?

Schueberird skrev:
Mycket bra fråga! Jag har ställt den själv ganska nyligen, men inte fått något svar. Det tycks råda delade meningar kring huruvida det betyder att något faktiskt är snyggt eller att det är "snyggt" (som i uttrycket "det var just snyggt").

När JAG använder det så betyder det att nåt är snyggt, utöver det vanliga!

18 april 2013, 20:12
Medlem
Ron Jeremy skrev:

Hur gör man för att få designa egna svärd? *sugen*

18 april 2013, 20:13
Medlem
Savanten Svante skrev:
Schueberird skrev:
Mycket bra fråga! Jag har ställt den själv ganska nyligen, men inte fått något svar. Det tycks råda delade meningar kring huruvida det betyder att något faktiskt är snyggt eller att det är "snyggt" (som i uttrycket "det var just snyggt").

När JAG använder det så betyder det att nåt är snyggt, utöver det vanliga!

Bra så! :)

18 april 2013, 20:15
Moderator
Tänkte just skriva något om att nu får man väl räkna tiden tills folk börjar namnge sina barn "Snyggve" också, men det tycks redan ha börjat… Törs man hoppas så mycket som att det åtminstone är något typ danskt eller norskt mellannamn som i Sverige måste klassas som förnamn?

OnT så tycker jag också det låter spännande. Samtidigt som jag håller tummarna för dina hushållspengar, RJ. Och kan du designa svärd, vad har du mer för hemliga designförmågor?

18 april 2013, 20:32
Medlem
Hmm. Har aldrig hört talas om det i danska sammanhang iaf. Kan för den delen finnas ändå, men jag känner inte till det.

19 april 2013, 04:22
Medlem
Savanten Svante skrev:
Ron Jeremy skrev:

Hur gör man för att få designa egna svärd? *sugen*

Zombie skrev:
RJ. Och kan du designa svärd, vad har du mer för hemliga designförmågor?

Man börjar med att välja klinga och viket material det ska vara i den t.ex 1095 eller T10 stål
det finns många fler sorter. Sedan väljer man de olika delarna som ska ingå, efter det letar
man på någon firma på nätet som kan plocka ihop det.
Det jag väntar på nu har ett specialstål, en kärna och en annan egg i övrigt går
det mycketi svart utom Tsukan som består av grönt rockaskinn och visserligen svart silke. Svärden
en Katana en Wakizashi och en Tanto är utsmyckad med handgjorda detaljer med orm som tema.
När man blivit nöjd med sitt pillrande så skickar man sina önskemål till en Japansk eller kinesisk smed.

Ett japanskt samurai svärds detaljer

Bild

19 april 2013, 13:08
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.