Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 97  Nästa
Drömfångartråden 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde en fasansfull mardröm häromnatten... Jag var kär i en fotfetischist och mina fötter var helt fel. :01:

Fast sedan drömde jag - betydligt trevligare - att en mig närstående man läste en godnattsaga för mig, och det visade sig slå in (även om det var mer av obskyr sci-fi från 50-talet än saga).


15 april 2013, 14:02
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Drömde att mitt bok- och filmpaket fastnat i tullen och dom skulle ha 180€ av mig.


15 april 2013, 17:19
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde en jäkla massa, bland annat var jag på semester någonstans och på ett ställe bestod all informationspersonal av rödhåriga kvinns. Jag startade en intressant diskussion med en av dem och tänkte: "Det här blir en bra semester!"


17 april 2013, 20:54
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Egentligen en hypnagog upplevelse, men ändå: mindes bestämt att jag hade svävat. Kroppen försökte säga mig att den visste hur det kändes. Några centimeter ovanför golvet, men tillräckligt för att strida mot kända naturlagar. Grävde i mitt minne och lutade förstås åt att det hade varit en dröm. Inget konkret dök upp.

Hände det i verkligheten skulle jag väl sticka direkt. :04: Och komma tillbaka så fort kölden och syrebristen uppe i de högre luftlagren blev för mycket. Eller störta ner av svindel…


18 april 2013, 01:37
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Jag drömde att det var jul och att jag vägrade äta med de andra (min mamma, moster och kusin) för att min mamma hela tiden hackade på mig. De lämnade ingen mat åt mig, inte ens av den jag själv hade lagat till.


18 april 2013, 07:47
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Drömde ofantliga mängder inatt - flera långa filmiska sekvenser.
En del av drömscenariona var inte ens kopplade till mig, kändes det som, utan handlade om helt andra människor.
Ibland får jag för mig att det är en annan dimension, ett annat liv som löper parallellt med detta, där jag är någon annan.
Men varför besöker man då inte sitt andra liv varje natt?
Nu var en del drömsekvenser iaf. fortsättning på en tidigare drömscenario med okända människor och med en mycket detaljrik handling.
To be continued...

*hoppas*


28 april 2013, 16:54
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Det får mig att tänka på René Daumals Tem Gweff i vilken en grupp, bland annat, tillsammans reser till andra, högst verkliga platser, via en gemensam dröm (i novellen Nyktalopen om jag inte minns fel).


28 april 2013, 17:45
Moderator
Inlägg Re: Drömfångartråden
Morars silvervita stränder har börjat nästla sig in i mina drömmar igen, som ett andrum, som de brukar göra när jag är överbelastad. Häromnatten var det en väldig massa logistikproblem och en massa gestalter från mitt förflutna som jag borde samordna mig med (minns inte mer specifikt, för det var väldigt rörigt) - men plötsligt hamnade jag i ett rum där en så'n där strand till min förvåning gick att nå via altandörren - och då tog jag mig en paus och stannade där trots att det var helt fel plats och jag borde irra vidare. Jag kände mig nöjd med det beslutet mitt i all stress.


29 april 2013, 14:02
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hade en mardröm inatt. Drömde att jag var tillbaka i jantebältet.


30 april 2013, 14:47
Medlem
Inlägg Re: Drömfångartråden
Hade en taNT-in-disguise-beteende dröm om yles kommentarfält. Var igen tillbaka i jantebältet. Och jag behöver en city tour buss. Nu. Dessutom var det något om en fotbollsspelare som gjort mål, antagligen en reaktion på min åsikt om sportredaktionernas enorma ordföråd.


1 maj 2013, 06:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 966 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59 ... 97  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron