Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
sugmundfreud
Medlem
|
Har ni krukväxter hemma?
Det hade jag förut, massvis. Samlade på kaktusar och hade en massa olika snygga blommor och blomkrukor. Men undan för undan slutade jag ha växter. I dag har jag inte en enda, inte ens en tygväxt. Tappade orken att sköta dem för sisådär 10 år sedan.
|
2 april 2010, 09:14 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Re: Har ni krukväxter hemma?
Jag har en del.
|
2 april 2010, 11:36 |
|
|
Savanten Svante
Medlem
|
har en del, men de coolaste dog av oförklarlig anledning. De gillade väl inte mig!
|
2 april 2010, 13:38 |
|
|
Ufo
Medlem
|
MASSOR Just växter är något jag handlar spontant närsom. Men det är gröna växter, gillar inte "blommor". Men trots det så känns det lite kul när en växt som inte skall blomma gör det ändå. Det tråkiga är att min energi att ta hand om dem går upp o ner, så det är hög dödlighet på dem
|
2 april 2010, 15:55 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Jag snodde väldigt mycket växter när jag arbetade som ALU på botaniska trädgården. Det var efter det någon gång det började urarta. Alltså det blev för många att ta hand om. Jag är väldigt förtjust i porslinsblommor http://www.swedishhoyasociety.com/starta.htmMånga av dem är ju hängväxter, så katterna inte kommer åt att tugga på dem. Jag saknar faktiskt växter ibland. Men jag saknar inte att katterna välter omkull dem. Min ena katt är försvunnen förresten . Jag tror att någon stulit henne. Säkert det där nedrans katthemmet som gjort en rajd och plockat upp random lösspringande katter, såg två katter från mitt område på deras hemsida. Säkert gammfolk som äger dem, och dessa läser ju inte upphittat-annonser på obskyra katthemssidor .
|
2 april 2010, 18:13 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Nej, inga krukväxter. Kanske skaffar i framtiden när katterna växt upp. De förstörde en kruka med plastblommor i för ett tag sedan.
Glömt av att det är vår? Bägge mina vuxna katter är ute och letar knull. Den ena har inte vart hemma på typ en vecka. Samma som förra våren.
|
2 april 2010, 21:04 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Ja, min förhoppning är ju att hon hänger med kattkompisar. Hon kanske inte fattar att hon är kastrerad? Hon är lite dum i huvudet erkännas skall. Men hon har aldrig varit borta mer än en par dagar förut, flera veckor har gått nu...
|
2 april 2010, 21:09 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Jasså, flera veckor. Det var en mestadels innekatt annars väl? Då är det inte säkert att den sitter och väntar på att du ska komma ut och vissla på den. Mina katter är ju inte kastrerade så de har en kastrerad katts revir i kvadrat cirka. Längre att gå.. Hittade en katt en kilometer in i skogen en gång. Annars så kan de para sig, ha drifter, och t.om bli med kattungar ändå. Händer ju med människor, så varför inte katter.
|
2 april 2010, 21:23 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Före detta mestadels innekatt, men utekatt sedan i somras då vi flyttade till ett kattvänligt ställe. Vi bor på bottenvåningen, så hon kan hoppa upp på balkongen eller hoppa in genom öppna fönster. Om inget fönster är öppet brukar hon hoppa upp på fönsterbläcket och krafsa för att markera att hon vill in. Vanligtvis brukade hon komma in och ut en par tre gånger dagligen... hon brukade även följa med oss på promenad med hundarna.
Men det är ju möjligt att hon har könsdrifter kvar, det är inte så jättelänge sedan hon kastrerades pga att hon fick missfall. 3 döda foster plockades ut. Jag verkar ha en jävla otur med sådant där - jag lyckas aldrig få kattungar av mina katter, det blir alltid något helvete istället.
|
2 april 2010, 21:32 |
|
|
Timeless
Medlem
|
Den som vart väck här längst brukade oxå följa med mig ute. Så långt att jag fler gånger nästan var tvungen att springa ifrån den. Tror att det är som du skriver, att den hittat kattkompisar någonstans och att den är vårglad, heller än att någon stulit den. Skulle nog ringt/mailat det där katthemmet iofs. Missfall låter inget vidare. Fanns det ingen orsak? Var hon vaccinerad osv?
|
2 april 2010, 21:40 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|